۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
کد مطلب : ۲۱۵۰۷
معاون آبخیزداری منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری:

مشارکت مردم در فعالیت‌های حفاظت از آب و خاک و منابع طبیعی بسیار مهم است

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان گفت: بعد از سال ها کار و فعالیت آبخیزداری امروز تقریبا همه کارشناسان و صاحب‌نظران آبخیزداری بر این نظر هستند که جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های حفاظت از آب و خاک بسیار مهم است.
مشارکت مردم در فعالیت‌های حفاظت از آب و خاک و منابع طبیعی بسیار مهم است
حسین بهرامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین نیوز به اهمیت بسیار زیاد حوضه آبخیز کارون اشاره کرد و گفت: این حوضه در این شرایط کم آبی و خشکسالی منطقه میتواند تا حد زیادی دسترسی به منابع آبی را فراهم کند.

وی افزود: حفاظت از این حوضه اولویت اصلی است و طرح اختصاص بخشی از درآمد سدهای برق آبی جهت انجام آبخیزداری دراین حوضه تاحد زیادی می‌توانست مشکلات کمبود اعتبار برای انجام فعالیت آبخیزداری را هموار کند که متاسفانه علی‌رغم تهیه این طرح و تقدیم به نمایندگان مجلس شورای اسلامی
هنوز از تصویب و تایید این طرح در مجلس خبری نشده است.

وی در ادامه گفت: بعد از سال ها کار و فعالیت آبخیزداری امروز تقریبا همه کارشناسان و صاحب‌نظران آبخیزداری بر این نظر هستند که جلب مشارکت مردم در فعالیت‌های حفاظت از آب و خاک بسیار مهم است.

بهرامی همچنین تاکید کرد که وظیفه بخش دولتی آن است که فعالیت‌هایی اقتصادی که سبب جلب مشارکت مردم می‌شود را تعریف نموده در این راه هرچند اقداماتی مانند کاشت گل محمدی در اراضی شیبداری با توسعه کشت گیاهان دارویی مثل باریجه و آموزه انجام شده ولی هنوز در ابتدای راه هستیم و اقدامات زیادی باید انجام شود.

وی نکته مثبت در اقدامات آبخیزداری در سال ۹۳ را برنامه‌ریزی و مطالعه احداث اولین سد زیرزمینی در استان معرفی و بیان داشت: اقدامات اولیه آن انجام شده و امیدواریم در سال آینده این پروژه به نتیجه برسد.

این مسئول اقدام دیگر را تصویب طرح مدیریت یکپارچه حوضه کارون در شورایی برنامه‌ریزی استان عنوان و افزود: متعاقب آن تعمیم پروژه بین المللی منارید است که امیدواریم در غالب این پروژه در سال آینده بتوان یکپارچگی و هماهنگی بخش دولتی و همچنین مشارکت مردمی برای مدیریت همه جانبه حوضه کارون را فراهم نمود .

معاون آبخیزداری در ادامه به افتتاح پخش سیلاب سینی پرچویی خانمیرزا، تکمیل و افتتاح چندین پروژه آبخیزداری دیگر از جمله در حوضه آبخیز حسین آباد بازفت، بیده قطار بروجن، بن و حوضه آبخیز چلگرد و کوهرنگ اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فرهنگی برنامه های اطلاع رسانی در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها منجر به افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم شده ادامه داد: این افزایش آگاهی به نحوی بوده است که زمینه برای ورود همه جانبه ی مردم در فعالیت‌های حفاظت از آب و خاک فراهم ساخته و موعید آن تعداد زیاد درخواست‌های مردم است که به معاونت آبخیزداری اداره کل ارائه می گردد.

وی در انتها ابراز امیدواری کردن که در سال‌های آینده با حمایت سازمان جنگل‌ها و مراتع و استانداری استان بتوان شاهد اتفاقات مهم و بزرگی در زمینه تغییر الگوی کشت اراضی شیبدا، توسعه فعالیت‌های دارای توجیه اقتصادی در زمینه آبخیزداری باشیم.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۱۹:۳۱

2 Jan 2020