۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸
کد مطلب : ۳۹۰۶۷
امام جمعه فارسان:

دشمنان نسبت به قدرت روز افزون نظام اسلامي احساس خطر كرده‏ اند

امام جمعه فارسان گفت: علت تهاجم ‏هاى بى‏ سابقه كنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روز افزون اين نظام است، زيرا دشمنان از اين‏ قدرت فزاينده، به ‏شدت احساس خطر كرده ‏اند و حملات خود را افزايش داده‏ اند.
دشمنان نسبت به قدرت روز افزون نظام اسلامي احساس خطر كرده‏ اند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه شهر فارسان گفت: مطلب که بايد اينجا اظهار نگراني کرد اين است که در ماه ‏هاى گذشته باخيانت كشورهاى عربى و تلاش صهيونيست‏ ها و تيم ترامپ براى تحقق «معامله قرن» فشارها عليه غزه بسيار افزايش‌يافته است. سخنان بن سلمان و حمله به حماس و به رسميت شناختن رژيم صهيونيستى نشان‌دهنده آن است كه سال پيش رو براى فلسطين و حاميان مقاومت سال بسيار سرنوشت‌ساز و سختى خواهد بود؛ و راه‌حل همان‌طوري که مقام معظم رهبري فرمودند فقط و فقط مقاومت است.

وي تصريح کرد: ما امروز شاهديم که آل سعود دست در دست آمريکا و صهيونيست‌ها جريانات تکفيري و تروريستي را ترويج مي‌کنند، پايه ترور و تکفير خودشان هستند. سال قبل آمدند بندهايي را در يک قطعنامه بي‌ارزش گنجانده‌اند که حزب‌الله را مورد تعرض قرار دهند. اين‌ها فکر را نمي‌کنند اگر حزب‌الله و جريان مقاومت نبود و اگر اقتدار ايران اسلامي نبود، امروز بغداد و دمشق و بسياري از پايتخت‌هاي اين‌ها در اختيار همين تکفيري‌ها و داعشي ها بود.
 وي بيان داشت: امروز صهيونيست‌ها بر آن‌ها حاکم بودند. حزب‌الله مقابل آن‌ها ايستاد، مقاومت اسلامي مقابل آن‌ها ايستاد. به‌هرحال با توجه به اوضاع منطقه و کشور مي‌بينيم.

حجت والسلام والمسلمين ملک پور افزود: در طول تاريخ ايران اسلامى هيچ مقطعى را نمى‏توان پيدا کرد كه كشور اين‏گونه آماج تهديدات، تحريم‏ها و فشارهاى گسترده نظامى، سياسى و اقتصادى قدرت‏هاى سلطه باشد و اما درعين‌حال بتواند بااقتدار و توان كم‏نظير، اهداف و راهبردها و منافع ملى خود را بدون اتکاي به ديگران دنبال كند.

وي گفت: در اين عرصه، مردم ايران شرايط متفاوتى را از گذشته دور تجربه كرده ‏اند، دورانى كه به دليل ضعف دولت مردان حاكم در زمان قاجار، بيگانگان با شليك چند گلوله توپ در مرزهاى جنوبى كشور توانستند هزاران كيلومتر از خاك ايران را در شرق كشور جدا كنند.

 وي اظهار داشت: در دوران ستم‏ شاهى رژيم پهلوى كه شكل‏ گيرى و حكومت رضاخان و فرزندش در سايه حمايت و سلطه بيگانگان بود و كشور اگرچه به‌ظاهر مستقل بود اما مردم ايران هيچ‌گاه لذت استقلال را درك نكرده و همواره سايه سلطه بيگانگان بر اداره كشور را از طراحى و اجراى كوچك‏ترين پروژه ‏ها تا اداره ارتش و حتى انتخاب شاه، نخست‏وزير، وزرا و حتى نمايندگان مجلس را تحمل مى‏ كردند.

امام‌جمعه فارسان گفت: به همين دليل بود كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى، آنگاه‌که مردم ايران لذت استقلال و نفى سلطه بيگانگان را چشيدند، براى حفظ و تداوم آن از هرگونه ايثارگرى و گذشت از منافع خود، دريغ نكردند.

وي افزود: اما واقعيت اين است که تشديد تحريم‏ها و فشارها عليه ايران، نه به دليل ضعف و ناكارآمدى نظام اسلامى، بلكه به دليل قابليت و توانمندى ايران اسلامى و ويژگى‏ هاى فكرى و ساختارى آن در قالب نظام ولايت‌فقيه و عمق نفوذ و پايگاه آن در منطقه و جهان اسلام و آمادگى و حضور درصحنه مردم به‌رغم تحريم‏ هاى فلج‏ كننده اقتصادى و توطئه ‏هاى مختلف امنيتى، سياسى و... دشمنان است.

وي بيان داشت: نكته ‏اى كه مقام معظم رهبرى در ديدار اخير خود با فرماندهان نظامى تأكيد و با اشاره به اين‏كه دوران كنونى، دوران عزت جمهورى اسلامى دستور فرمودند: علت تهاجم ‏هاى بى ‏سابقه كنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روزافزون اين نظام است، زيرا دشمنان از اين ‏قدرت فزاينده، به‏ شدت احساس خطر كرده ‏اند و حملات خود را افزايش داده ‏اند.

انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۵:۵۱

29 Dec 2019