۰
plusresetminus
"سیدادریس هانی" متفکر مراکشی و "شیخ عبدالناصر جنید "رئیس مجلس صوفی یمن در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی جریانات تکفیری پرداختند.
تکفیری ها به دنبال اهداف سیاسی شیاطین بزرگ و صهیونیست ها/ سوریه آخرین قاعه عربیمقاومت/ تروریسم و تکفیر از یکدیگر جدا شدنی نیستند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در گفتگوی ویژه خبری در روز یکشنبه دوم آذرماه "سید ادریس هانی" متفکر مراکشی و "شیخ عبدالناصر جنید" رئیس مجلس صوفی یمن به بررسی جریان های تکفیری پرداختند.

تکفیری ها به دنبال اهداف سیاسی شیاطین بزرگ و صهیونیست ها/غرب به دنبال تجزیه جهان اسلام

سید ادریس هانی در پاسخ به سوال که چرا گروه های تکفیری دراین مقطع زمانی اقدام به فتنه طایفه ای در منطقه بر ضد مسلمانان کرده اند،گفت:هدف اصلی گروه های تکفیری ناامن کردن منطقه بر ضد مسلمانان است و آن ها می خواهند با نفوذ امنیت کشورهای اسلامی را برهم بزنند تا با راه انداختن مدیریت وحشی گری و توحش به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد:بسیاری از کشورهای عربی به دلیل داشتن ساختار مدیریتی ضعیف باعث می شوند تا این گروه های تکفیری با افراطی گری و خشونت های خود فرهنگ وحشی گری را بر ضدمسلمانان در کشورهایشان نهادینه کنند.

این متفکر مراکشی افزود: گروه های تکفیری پدیده شومی هستند که در تلاش اند چهره واقعی اسلام و فرهنگ و تمدن اسلامی را خراب کنند؛زیرا آن ها در حال ایفای نقش شیاطین بزرگ،دنیای امپرالیسم و صهیونیست ها هستند و اهداف سیاسی بیگانگان را دنبال می کنند و باید بدانیم که تکفیری ها در اصل،جوهر و ریشه هم راستا با اهداف شوم صهیونیست ها و امپرالیسم جهانی قدم برمی دارند و فقط به ظاهر،شعارهای اسلامی سر می دهند اما عروسک های خیمه شب بازی غرب هستند.

وی با بیان این که "سایکو "تجزیه جهان عرب و اسلام را راه انداخت و "برنالد لوئیس" نقشه خاور میانه را جایگزین "سایکو" طراحی کرده است اظهار داشت: که غرب به دنبال نقشه ای است تا خاورمیانه،غرب آسیا و جهان اسلام را تجزیه کند و در جنگ بعثی ها علیه جمهوری اسلامی ایران،پنتاگون از وی خواست که نقشه دیگری را برای منطقه طراحی کنند و به همین دلیل آن ها به دنبال اهرمی بودند که برای پیشبرد اهداف خود جنگ منطقه راه بیندازند از همین رو تکه تکه و تجزیه بیش از بیش جهان اسلام در دستور کار خود قرار دادند.

سید ادریس هانی تصریح کرد:گروه های تکفیری می خواهند که زندگی مسالمت آمیز را از جهان اسلام دور کنند که به همین منوال کشورهای اسلامی را ناامن و ضعیف نشان دهند؛زیرا زندگی مسالمت آمیز بین کشورهای اسلامی منافع صهیونیست ها را به خطر می اندازند و برای قدرت طلبان نگران کننده است به همین دلیل از ارازل اوباش خیلی از کشورها افراد فریب خورده و ساده لوح ها در گروه های تکفیری استفاده کرده اند که کشورهای اسلامی را ناامن جلوه دهند.

سواستفاده گروه های تکفیری از حوادث تاریخی همچون" نهروان"

این متفکر مراکشی ادامه داد: این گروه های تروریستی به خودی خود به وجود نمی آیند و کسانی هستند که برای رسیدن به اهداف شوم خود از تعصبات کور و جهالت یک عده سوء استفاده می کنند و همین ناامن کردن و بی نظمی هدفمندی که از سال ۲۰۰۶ راه انداختند را در دستور کار خود قرار داده اند و باید بدانیم که این بازی ،بازی خطرناک و هزینه بری است و بسیاری از کشورهایی که مدیریت و ساختار ضعیفی دارند در وهله اول ارگانی می شوند و بزرگ ترین ضربه را می خورند.

وی با بیان این که یکی از مفتی های تکفیری اعلام کرده است که از خوارج نهروان پیروی می کنیم اظهار داشت: اکنون گروه های تکفیری با استفاده از حوادث تاریخی همچون" نهروان "می خواهند از افراد ساده لوح سوء استفاده کنند که در این باره باید به صورت عمقی با این موضوع برخورد شود.

ادریس هانی ادامه داد: آن ها در تلاش بودند که با درست کردن هیولای وحشتناکی همچون داعش مقابل بیداری اسلامی و بهار عربی بیایستند.

این متکفر مراکشی افزود: آن ها با حملات خود به سوریه در تلاش بودند این کشور را به عنوان آخرین قطعه عربی مقاومت نابود کنند و عراق را نیز با ۱۱ سال اشغال توسط ناتو در تلاش بودند که دوباره همچون غده های سرطانی عراق را نابودند کردند.

تکفیری ها خود را دشمن شیعه می دانند اما به سنی نیز رحم نمی کنند

وی تصریح کرد: حاکمان مرتجع منطقه نقش خطرناکی را ایفا کردند آنان عراق و سوریه جدید را می خواهند اما جمهوری اسلامی ایران با کمک های مادی و معنوی خود به کشورهای مورد هجوم عراق و سوریه مقابل این جنایت های تکفیری ها و کشورهای مرتجع به منطقه ایستاد.

ادریس هانی گفت: این وحشی های تکفیری دوام زیادی نمی آورند زیرا آن ها در اصل به ارزش و اصولی پایبند نیستند و آن ها خود را دشمن شیعه می دانند اما به سنی نیز رحم نمی کنند و به تمام مسلمانان و حتی مسیحیان حمله می کنند لذا "مستر همفر "و "لورانس" با این فتنه هایی که از قبل ها به آن دامن زدند در تلاش بودند که اسلام طالبانی سیاسی را راه اندازی کنند.

سیدادریس هانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که کشورهای مرتجع عرب و گروه های تکفیری و صهیونیست ها از دامن زدن به ناامنی در کشورهای اسلامی چه سودی می برند گفت: اعتقاد من برای این گروه های تکفیری و این ناامنی میلیاردها میلیارد دلار هزینه می شود و از فقر مادی و معنوی این مناطق سوء استفاده می کنند و با این کارهایشان به آتش تلاش تکفیری ها دامن می زنند،اما کشورهای مرتجع عرب نیز باید این را بدانند که روزی این آتش دامن آن ها را نیز می گیرد.

وی ادامه داد: اکنون با آگاهی بیشتر باید در مقابل این گروه های تکفیری بایستیم از همین رو علمای اسلامی باید پای کار بیایند و به حمایت و ارزش ها و اصول بپردازند،زیرا گروه های تکفیری با سوء استفاده از بعضی از لغات همچون استفاده جهاد برای جهاد نکاح آن لغات را لوث کرده کرده اند،زیرا فقر فرهنگی در آن ها بارز و مشهود است.

این متفکر مراکشی بیان داشت: اکنون کشورهایی که از لحاظ امنیتی ضعیف عمل کرده اند داعش بیشتر در آن ها نفوذ کرده و سوء استفاده می کند تا اهداف کشورهای مرتجع عرب، صهیونیست و غرب را بتواند بهتر در آن پیاده کند.

خانم رایس گفت؛ما دیگر وارد جنگ نمی شویم بلکه مذاهب را به جان هم می اندازیم

سید ادریس هانی ادامه داد: طرح مسئله دولت اسلامی برای این بود که تروریست ها فکر می کردند این طرح می تواند برای مدتی مردم منطقه و جهان را دچار چالش کند.

وی با اشاره به این که دولتی که فاقد اعتبار باشد نمی تواند پا برجا بماند اظهار داشت: خلیفه تکفیری ها را همه می شناسند وی یک فرد مزدور بعثی است که از توحش لذت می برد و طی فتوایی اعلام کرده است از سر بریدن مسلمین لذت ببرید، این تروریست های تکفیری فنون نظامی،کمک های اطلاعاتی و سلاح های پیشرفته را از چه طریق دریافت می کنند؟.

وی اضافه کرد: مگر خانم رایس نگفته بود ما به دنبال بی نظمی هدفمند در منطقه هستیم و دیگر مستقیما به جنگ وارد نمی شویم ،بلکه تلاش می کنیم مذاهب را به جنگ هم بیندازیم.

متفکر مراکشی با بیان این که خیلی از انقلاب ها در طول تاریخ مانند قیام "عباسیان" علیه "بنی امیه" بود ادامه داد: عباسیان از بنی امیه بدتر شدند و فقط به خاطر طرح مسائل شهوانی و خونریزی حکومت را به دست گرفتند و این تروریست های تکفیری پیرو همان حکومت امویه هستند.

تلاش های جمهوری اسلامی ایران در راستای اتحاد مسلمین ستودنی است

عبدالناصر درخصوص این که چرا شاهد جنگ طائفه ای در کشورهای اسلامی مانند سوریه،یمن، لبنان و .... هستیم گفت: قبل از هر چیز واجب می دانم از حکومت، مردم بابت برگزاری این همایش تشکر کنم و به ویژه از تلاش ها و مدیریت مستقیم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای در راستای برگزاری این همایش و وحدت مسلمین تشکر و قدردانی می کنم .

رئیس مجلس صوفی یمن وی با اشاره به این که افراطی گری تکفیر و تروریسم ریشه در تاریخ دارد ادامه داد: ریشه تروریسم به جنگ هابیل و قابیل باز می گردد، دشمنی قابیل با برادرش و سپس قتل وی نمونه ای بارز از تروریسم است. فرعون هم به خاطر خودپسندی از بنی اسرائیل و حضرت موسی(ع) انتقام گرفت و این روند تا بعثت پیامبر اسلام (ص)ادامه داشت و همیشه افراد مومن و حتی اهل بیت پیامبر(ع) مورد بی احترامی بودند و این طغیان و سرکشی ها تا به امروز و ظهور شیطان بزرگ ادامه دارد زیرا آمریکا خود را برتر و آقای جهان می بیند و با این شرایط هر جا مومنین و آزاد مردان باشند چه در یمن ، چه سوریه و چه عراق دشمنان نیز وجود دارند.

تروریسم و تکفیر از یکدیگر جدا شدنی نیستند

وی با بیان این که هر جا تکفیر هست پدیده شوم تروریسم نیز خودنمایی می کند اظهار داشت: این ها از تروریسم وسیله ای برای رسیدن به اهداف خود ساخته اند اما در حال حاضر دیگر تروریسم و تکفیر نفس های آخر را می کشد و دیگر برگ برنده برای رو کردن ندارد.

عبدالناصر با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) ادامه داد: پیامبر پیش بینی کرده بود زمانی می رسد که گروهی کفار را رها کرده و به کشتار مسلمین می پردازند این پیش بینی حضرت رسول(ص) هم اکنون محقق شده است.

رئیس مجلس صوفی یمن با اشاره به تحریم های ایران تصریح کرد: تحریم های ددمنشانه علیه جمهوری اسلامی ایران نمونه بارزی از تروریسم غرب علیه مردم این کشور است.

وی ادامه داد: "تروریسم" عبارت از یک آیین جدید که استکبار جهانی از این پدیده برای تحقق اهداف خود استفاده می کند و هم اکنون نیز به اسم اسلام سر می برند و به تخریب نام اسلام می پردازند.

اگر این پول ها برای فلسطین هزینه می شد این کشور سه روزه آزاد بود

عبدالناصر در خصوص این که چرا گروه هیا تکفیری به جای آن که بر علیه اسرائیل موضع بگیرند به مسلمان های کشورهای سوریه، یمن و عراق حمله می کنند گفت: تفاوت فاحشی بین تروریسم و تکفیر وجود ندارد و به همین دلیل است که آن ها به دنبال دشمن واقعی نیستند در حقیقت دشمن واقعی آن ها اسلام است و به همین دلیل است که نه تنها جنگی را علیه رژیم صهیونیستی به راه نمی اندازند بلکه در جهادهای خود هدف اصلی را مسلمین قرار می دهند.

رئیس مجلس صوفی یمن با اشاره به هزینه های هنگفتی که تکفیری ها در این راستا انجام می دهند تصریح کرد: اگر این پول ها برای آزادی فلسطین هزینه می شد این کشور ظرف سه روز آزاد می شد.

علمای درباری برای فریب اذهان عمومی، حق را وارونه جلوه می دهند

سید ادریس هانی در خصوص این که وظیفه علمای مسلمین برای نشان دادن تکفیر به مردم چیست اظهار داشت: متاسفانه تکفیری از فقدان حضور جدی علما در صحنه سوء استفاده کردند و حتی از علمای درباری برای فریب افکار عمومی و وارونه جلوه دادن حقیقت استفاده کردند .

متفکر مراکشی ادامه داد: علمای درباری که واژه های دینی را تفسیر به رای نمودند و اعلام می کنند اسلام به دنبال تروریسم است وقتی یک داعشی و تکفیری می گوید ما تروریسم هستیم و سر می بریم چون اسلام به ما این فرمان را می دهد در حقیقت هدف اصلی شان منحرف جلوه دادن دین مبین اسلام است.

وی با بیان این که این افراد انسان های کج فهمی هستند که قرآن را به رای خود تفسیر می کنند،تصریح کرد: این ها نمی خواهند با شیطان بزرگ بجنگند هدف اصلی آن ها از اقداماتی مانند سربریدن افراد این است که در دل مردم رعب و وحشت ایجاد کنند اما آزادمردان نه تنها از این فجایع نمی ترسند،بلکه حتی قدمی از اصول خود پا پس نمی کشند.

سیدادریس هانی با اشاره به آرمان های مجاهدان واقعی ادامه داد: محاهدان واقعی به دنبال آموزه های پیامبر اسلام (ص)و حاکم شدن اصول اسلامی در زمین هستند اما تروریسم ها اسلام را جز شهوت و خون ریختن نمی دانند ،آیا چنین افراد بی لیاقتی می توانند حکومت اسلامی راه اندازی کنند این افراد کل تفاسیر را زیر سوال برده اند.

متفکر مراکشی با اشاره به این که آن ها به دنبال ادبیات خون و خونریزی هستند گفت: گروه های تروریستی و تکفیری از ادبیات جاهلی تبعیت می کنند به گونه ای که آن ها به دنبال شهوترانی و خونخواری هستند.

وی با اشاره به این که علما بازگردید و تاریخ را مشاهده کنند افزود: زندگی حضرت علی (ع) سرشار از مقابله است به طوری که حضرت علی (ع) چشم فتنه را زمانی که با این گروه ها می جنگیدند درآوردند.

سید ادریس هانی با اشاره به این که پیروان ابن هیمیه گفتند که حضرت علی(ع) اشتباه کرده است که با خوارج می جنگد ادامه داد: خوارج جنایت های زیادی کرده است.

متفکر مراکشی با تاکید بر این که حضرت علی(ع) خدای حکمت و دروازه علم پیامبر(ص) بودند گفت: جنگ حضرت علی(ع) جنگ درست و به جایی بوده است.

وی با اشاره به این که اگر این جنگ نبود آن ها اسلام را از مسیر اصلی خود منحرف می کردند،خاطرنشان کرد: گروه های تروریستی و تکفیری به دنبال خرابکاری و کشور گشایی هستند به طوری که باید دید برنامه بعدی آن ها چه خواهد بود.

سید ادریس هانی با اشاره به این که پیچ های تاریخی مهمی را این امت گذرانده است گفت: باید از این پیچ ها به سلامت عبور کنیم.

متفکر مراکشی با بیان این که بهترین یاران باوفای پیامبر(ص) از سوی گروه های معاند و دشمن سر بریده شدند،ظهار داشت: آن ها بهترین افراد امت را سربریدند.

ضرورت متحد بودن در برابر حیوانات متوحش

وی با تاکید بر ضرورت داشتن وحدت گفت: باید در برابر این حیوانات متوحس متحد باشیم.

سید ادریس هانی با اشاره به این که سنی ها و مسمانان باید متحد شوند افزود: این گروه ها برای کسب منافع سنی ها به میدان نیامده اند به گونه ای که آن ها حق سنی ها را بازنخواهند گرداند.

متفکر مراکشی افزود: این گروه ها به دنبال فریب و تزویر هستند به طوری که کودکان و زنان و مردان بی گناه را مورد قتل عام خود قرار می دهند پس باید همه متفکرین، اندیشمندان، خرد ورزان و صاحبان با یکدیگر متحد شوند و به میدان بیایند.

وی با اشاره به این که آن ها طفلان شیرخوار را می کشند ادامه داد: شاید تعداد علما کم باشد پس باید در این رابطه همه با یکدیگر بسیج شویم.

سید ادریس هانی با بیان این که ما هیچ کش را تکفیر نکرده ایم ادامه داد: پیامبر اکرم فرمودند: هر کس کس دیگری را تکفیر کنند کافر محسوب می شود.

متفکر مراکشی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که جنابعالی آینده را چگونه ارزیابی می کنید گفت: یک صدا شدن آرزوی هر انسان آزاد است این در حالی است است که ما تابع یک سری قدرت ها شده ایم و نقش خودمان را در این رابطه گم کرده ایم و اراده سیاسی نداریم

وی با اشاره به این که بسیاری از حاکمان مسلمان یا عرب اراده ای از خود ندارند خاطر نشان کرد: آن ها همیشه تابع بودند و نمی خواستند خودشان مرجع شوند.

سیدادریس هانی با اشاره به این که شیاطین بزرگ، استعمار گران و جبهه سلطه همیشه به دنبال هیمنه و به دنبال سلطه بر کل جهان هستند گفت: ان شا الله آینده از آن نسل های آینده خواهد بود.

پیروزی نهایی از آن حق و حقیقت است

متفکر مراکشی با اشاره به جنگ میان حق علیه باطل افزود: پیروزی نهایی از آن حق و حقیقت است.

وی با تاکید بر این که هیچ گاه چراغ حقیقت خاموش نخواهد شد افزود: چراغ حقیقت نسل به نسل منتقل خواهد شد.

سید ادریس هانی با اشاره به این که آرزوی ما این است که مقاومت روز به روز در فلسطین بیشتر شود گفت: اکنون ستیز میان حق و باطل است و ما هرگز نمی میریم و هرگز از جنگ با باطل نمی هراسیم.

متفکر مراکشی با تاکید بر این که باید مسئولیت پذیر باشیم گفت: باید به اندازه چالش ها مسئولیت ها را بپذیریم.

ضرورت کنار گذاشتن اختلافات

عبدالناصر در ادامه برنامه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که چگونه باید زمینه را برای ایجاد تقریب میان مذاهب ایجاد کرد گفت: باید اختلافات را کنار بگذاریم زیرا اختلافات مانع وحدت، یکپارچگی و همدلی می شود.

رئیس مجلس صوفی یمن با اشاره به این که باید انسان ها افکار و عقاید دیگران را بپذیرند و انتقاد پذیر باشند،خاطرنشان کرد: نباید تعصب کور کورانه داشت و مثل تکفیری ها خودبرتر بین باشیم.

وی با اشاره به این که تکفیری ها خود را مسلمان و لایق بهشت می دانند بیان داشت :آن ها آموزه های اسلامی را سرقت کرده اند

راه مقابله گروه های ترویسی بسیج نمودن امکانات

عبدالناصر با اشاره به این که همه باید وحدت اسلامی را برای آینده اسلام ریشه دار کنیم باید برای مقابله با خطر بزرگ گروه های تکفیری تمامی امکاناتمان را بسیج کنیم.

رئیس مجلس صوفی یمن با اشاره به این که ما نقاط مشترک زیادی داریم ادامه داد: باید این مشترکات را نصب العین کنیم آینده را روشن ببینیم.

وی با اشاره به این که نباید به اختلافات تکیه کنیم افزود: همه برادر و هم کیش هستیم و یک قرآن، خدا و پیامبر داریم.

عبدالناصر با اشاره به این که ما در اصول مشترک هستیم و تنها در فروع دین اختلاف جزئی داریم گفت: نباید بگذاریم دشمنان از این اختلافات سوء استفاده کنند.

رئیس مجلس صوفی یمن با اشاره به این که نباید اختلافات ناچیز را بزرگ کنیم افزود: باید آینده را روشن ببینیم و با سیاست های پلید مقابله کنیم.

وی با اشاره به این که باید نسل آینده را نسلی معتدل و پاک تربیت کنیم خاطر نشان کرد: دشمن و شیطان بزرگ صهیونیست ها هستند به طوری که آن ها در میان امت ما رخنه کردند بنابراین از خدا می خواهیم که به ما کمک کند.
انتهای پیام/ ش
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۲:۱۱

2 Jan 2020