۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۲
کد مطلب : ۱۸۳۹۴
استاندار چهارمحال و بختياري در سفر به کوهرنگ

امسال شاهد باز شدن کامل جاده دهستان موگويي خواهيم بود

اگر مسير اول به اتمام برسد و زير سازي انجام شود به وسيله اين مسير دهستان موگويي در فصل زمستان از سمت فريدونشهر از بن بست خارج مي شود.
امسال شاهد باز شدن کامل جاده دهستان موگويي خواهيم بود
استاندار استان چهارمحال و بختياري به همراه معاون عمراني استانداري و مديران کل استان به دهستان موگويي از توابع شهرستان کوهرنگ سفر کرد.

به گزارش جهانبین نیوز، قاسم سليماني دشتکي در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي کوهرنگ خبر، عمده مشکل دهستان موگويي را فقدان جاده ارزيابي کرد و گفت: اين جاده به علت برف شديد 6 ماه از سال را عملا مسدود است و دسترسي ندارد.

سليماني افزود: منطقه موگويي با وجود طول مرزي بسيار طولاني با سه استان چهارمحال و بختياري،لرستان و اصفهان متاسفانه 6 ماه از سال راه بندان است.

استاندار در ادامه بيان داشت: کاري که استان چهارمحال و بختياري در دولت تدبير و اميد برنامه ريزي کرد، در مرحله اول زيرسازي جاده ها بود که ما توانستيم در سال جاري و سه چهار ماه اوليه با هزينه اي بالغ بر 50 ميليارد ريال زير ساخت جاده هاي بين روستايي دهستان موگويي را تقريبا انجام دهيم بجز قسمتي که مانده است و ظرف دو هفته آينده اگر بارندگي رخ ندهد به اتمام مي رسد.

سليماني سه مسير جاده دره رزگه به فريدونشهر اصفهان، مسير روستاي چين به بزنوي در لرستان و مسير جاده عسل کشان را براي خارج شدن دهستان موگويي از بن بست مهم دانست و تاکيد کرد: از مسير اول که عمليات جاده سازي به طول 10 کيلومتر آن شروع شده است جاده رزگه به سمت فريدونشهر اصفهان است و ظرف 10 روز آينده اين جاده به اتمام مي رسد.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه گفت: اگر مسير اول به اتمام برسد و زير سازي انجام شود به وسيله اين مسير دهستان موگويي در فصل زمستان از سمت فريدونشهر از بن بست خارج مي شود.

سليماني دشتکي تصريح کرد: مسير دوم که همکاري استان لرستان را مي طلبد تا جاده باز شود مسير ارتباطي روستاي چين به بزنوي در استان لرستان است.

وي افزود: با مدير کل راه و شهرسازي استان صحبت کرده ايم که اگر استان لرستان همکاري نکند از چند روز آينده شروع مي کنيم تا اين جاده هم باز شود تا امسال شاهد باز شدن کامل جاده باشيم و مردم به شهرکرد و اليگودرز دسترسي داشته باشند.

استاندار در ادامه يادآور شد: ماشين آلات جديد متعددي را در اين دهستان مستقر کرده ايم تا براي بازگشايي جاده ها آمادگي کامل داشته باشند.

اين مقام مسئول گفت: علاوه بر انجام اين اقدامات، راه اصلي دهستان موگويي به مرکز شهرستان کوهرنگ را پيش بيني و طراحي کرده ايم تا از گردنه عسل کشان به قسمت برآفتاب کشيده شود که کار طراحي، نقشه برداري و مشاوره آن انجام شده است.

نماينده دولت در استان چهارمحال و بختياري به آسفالت جاده هاي دهستان موگويي اشاره کرد و افزود: اعتبار خوبي براي آسفالت اين جاده ها در نظر گرفتيم، اعتبار و رديف بودجه آماده است فقط آب و هوا بايد براي انجام عملیات آسفالت مساعد باشد.

استاندار، خانه بهداشت و مراکز بهداشتي و درماني، آموزش و پرورش، بنياد مسکن و آب شرب را از ديگر مشکلات مردم دهستان موگويي برشمرد و گفت: مديران کل هر کدام متناسب با شرح وظايف خودشان تصميم گيري کردند تا اين مشکلات برطرف شود.

استاندار در پايان ابراز اميدواري کرد هرچه سريعتر مشکلات اين دهستان حل شود و گفت: من انتظار دارم اين سرعتي که دولت براي برطرف کردن نيازهاي دهستان موگويي بوجود آورده است با همين سرعت ادامه پيدا کند و سال آينده در اين موقع سال شاهد آسفالت شدن جاده ها باشيم و مشکلي به نام بن بست جاده اي نداشته باشيم.

انتهای پیام/





 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۳:۰۷

27 Dec 2019