۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
کد مطلب : ۱۶۵۹۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

جای تعقل و اندیشه ناب توحیدی در خانواده‌ها خالی است

جای تعقل و اندیشه ناب توحیدی در خانواده‌ها خالی است و نسبت به فراگرفتن اصول دین فرزندان خود کوتاهی می‌کنند.
جای تعقل و اندیشه ناب توحیدی در خانواده‌ها خالی است
به گزارش جهانبین نیوز، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گردهمایی مبلغات استان اهمیت پرداختن به مباحث اصول اعتقادی در عرصه کنونی و تبیین و عملیاتی کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه را یادآور شد.

حجت‌الاسلام رحمت الله اروجی با بیان اینکه آیین اسلام ناب نجات دهند بشر است به ویژگی های دین مبین اسلام پرداخت.

وی، عقلانی بودن دین اسلام نسبت به همه ادیان الهی و مکاتب بشری را یکی از ویژگی های آن برشمرد و گفت: هیچ مکتب و آیینی به اندازه دین مبین اسلام به عقل سلیم انسانی و اندیشه و تفکر بشری اهمیت نداده است و این یکی از امتیازات اسلام است.

اروجی، جامعیت دین اسلام را یکی دیگر از ویژگی های آن برشمرد و گفت: دین مبین اسلام دربردارنده سعادت بشر هم در دنیا و هم در آخرت است.

وی، سومین ویژگی آیین اسلام را بیان فلسفه حقیقی احکام دین برشمرد و گفت: تمام اوامر و نواهی که شارع مقدس در قالب واجب و مستحب و یا حرام و مکروه برای جامعه اسلامی تجویز کرده است دارای فلسفه و حکمت واقعیه است.

اروجی، پویا و زنده بودن دین مبین اسلام را چهارمین ویژگی آن برشمرد و به مبلغات توصیه کرد: در کنار تدریس احکام و تبیین فروع دین مطالعات اصول اعتقادی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان عدم مطالعه دقیق اصول اعتقاداتی را یکی از دلایل تحت تأثیر قرار گرفتن جوانان و خانواده ها در برابر القائات شبکه های ماهواره ای دانست.

وی با اشاره به این که قرآن کتاب منطق و استدلال است گفت: در جای جای قرآن به تفکر توصیه شده است.

اروجی بابیان اینکه جای تعقل و اندیشه ناب توحیدی در خانواده های ما خالی است گفت: خانواده ها نسبت به فراگرفتن اصول دین فرزندان کوتاهی می‌کنند.

وی گفت: میان سبک زندگی اسلامی و غور در مسائل اعتقادی یک پیوند ناگسستنی وجود دارد و باید خودمان اهل مطالعه باشیم و جامعه را به تلاش برای مطالعه در این دو مقوله رهنمون کنیم.

اروجی با اشاره به وجود خرافات روزمره عصر جاهلی در میان خانواده ها به‌ویژه در جامعه روستایی خواستار توجه جدی مبلغات به این آسیب ها در عصر کنونی شد.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۷:۴۳

30 Dec 2019