۰
plusresetminus
به راستي ايجاد بستري مناسب جهت اشتغال زايي از وظايف همه دستگاه ها است اما افزايش غیرقانونی اجاره‌بهای مغازه ها باعث تعطيلي و بيکاري مي شود، چه کسي پاسخگوست ما همچنان منتظر پاسخ مسئولين شهرستان فارسان هستيم
افزایش غیرقانونی اجاره‌بهای مغازه‌ها در فارسان نان مغازه‌داران را آجر کرده/ تاوان اجاره‌بهای سنگین را کاسبان و خریداران می‌پردازند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، درحال حاضر گراني بهاي اجاره مغازه هاي در فارسان به يکي از مشکلات بزرگ براي کسبه اين شهر شده به طوري که بهاي اجاره بسياري از مغازه ها در دو ماه اخير بيش از چندين برابر قبل بوده و اين موضوع سبب نارضايتي و اعتراض کسبه شده است.

بنابر گفته کسبه صعود قيمت اجاره بهاي مغازه ها در فارسان به يک معضلي تبديل شده است. که به نظر مي رسد در نبود راهکار، مديريت و کم توجهي مسئولان روز به روز پيچيده تر مي شود.

با توجه به اينکه اکثر مغازه داران مستآجر مي باشند، به دليل عدم توانايي پرداخت اجاره بهاي سنگين مجبور به تخليه مغازها شده و بسياري از آنان نيز به اجبار و به علت بيکاري زیربار پرداخت هزينه بسيار رفته اند.
 
با وجود اجاره‌بهای سنگین سود کاسبان بسیار پایین می آید

کسبه ای که نخواسته نامش فاش شود با گله و شکايت در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي پيرغار اظهار داشت: با چه مقياس و با چه سود شرعي يک مغازه در شهرستاني با درآمدي اين چنين با این مقدار اجاره با اجراده داده می شود؟ با احتساب ساير هزينه ها سود باقي مانده يک کاسب چقدر مي شود؟ آيا غير از اين است که تاوان اين اجاره سنگين و سود باقي مانده را مشتري که همين مردم زحمت کش و اکثرا کم درآمد هستند بايد بدهند؟

وي خاطرنشان کرد: در حال حاضر بسياري از صاحبان مغازه که ملک آن ها بزرگتر است در معرض ديد بيشتر و موقعيت خوبي واقع شده است بازار سياه راه انداخته اند.
 
 بررسي ها حاکي از اين است که قيمت اجاره بها در اين شهرستان نسبت به چند ماه گذشته افزايش چشمگيري داشته به طوری که به دو برابر افزایش یافته است.
 
شايد بتوان گفت عدم نظارت کافي در اين شهرستان بر اجاره بها توسط مسئولين مربوطه موجب آن شده است که متاسفانه مبلغ اجاره بها بصورت دلخواه تعیین می شود.

قيمت اجاره بهای مغازه‌ها در داخل بازار فارسان به هيچ عنوان بر مبناي يک قيمت مشخص و منطقه‌اي تعيين نمي شود اينجا هر کس هر قيمتي بخواهد روي مغازه خود مي گذارد.

اگر اداراتي مانند شهرداري و شوراي شهر و اداره دارايي که براساس ارزش ملک عوارض و ماليات مي گيرند براي اجاره بها نيز نظارت مي کردند و براساس ارزش مغازه و مکان قرار گيري آن و نيز مسکن و امکانات آن و بر مقدار اجاره بها ماليات تعيين مي شد ديگر هيچ صاحب خانه و مغازه اي اينگونه در ميدان قيمت گذاري يکه تازي نمي کرد و وضعيت اجاره بها و اشتغال اينگونه اسفناک نمي شد. چه بسياری از مستاجرين مغازه ها که به خاطر همين اجاره هاي سنگين پس از چند ماه ورشکست شده و مجبور به تخليه مغازه شده اند و بر شمار بيکاران عرصه بيکاري افزوده مي گردد.
 
تمام کاسبين اگرچه با افزايش کرايه سالانه اماکن تجاري  و مسکوني مخالفتي ندارند ولي خواهان افزايش قانوني و کارشناسي اجاره مغازه ها هستند.

به راستي ايجاد بستري مناسب جهت اشتغال زايي از وظايف همه دستگاه ها است اما افزايش غیرقانونی اجاره‌بهای مغازه ها باعث تعطيلي و بيکاري مي شود، چه کسي پاسخگوست ما همچنان منتظر پاسخ مسئولين شهرستان فارسان هستيم.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۴:۳۳

7 Jan 2020