۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۹۰۹۴
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل خبر داد

ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 8 هزار نفر در ايام نوروز

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: در تعطيلات نورزي امسال به 8هزار و 581 نفر در اين شهرستان خدمات بهداشتي و درماني ارائه شده است.
ارائه خدمات بهداشتي و درماني به بيش از 8 هزار نفر در ايام نوروز
به گزارش جهانبین نیوز، اسماعيل اميدي سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بيان اين خبر گفت: ۸ هزار و ۵۸۱ نفر طي ايام نوروز به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان اردل مراجعه نمودند که اين تعداد نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزايش پيدا کرده است.

اميدي افزود: همچنين در اين ايام ۲۰ هزار خدمت بهداشتي درماني به مراجعين ارائه شده است.

وي بيان کرد: در ايام تعطيلات نوروزي چهار مرکز کشيک در مناطق پشتکوه، ميانکوه، ديناران و شهر اردل تعيين شدند که خدمات رساني در اين مراكز با حضور پزشك، پرستار، پذيرش، داروخانه، تزريقات و راننده بصورت شبانه روزي به مردم ارائه مي شد و در ايام غيرتعطيل نيز كليه مراكز كشيك و غير كشيك همانند روال عادي به كار خود ادامه دادند كه در ايام تعطيل و غيرتعطيل توسط تيم كشيك مديريتي از نحوه فعاليت اين مراكز سركشي شده است.

وي با بيان اينکه، برنامه ريزي جهت ارائه خدمات بهداشتي درماني شايسته به مردم، مسافرين و گردشگران در ايام نوروز ۹۷ از اول بهمن ماه سال ۹۶ با برگزاري جلسات بين بخشي و درون بخشي آغاز گرديد و به تشريح خدمات صورت گرفته در حوزه هاي مختلف پرداخت.

اميدي اين خدمات را شامل ۸ هزار و ۵۸۱ مورد ويزيت، ۷۳۵۱ مورد خدمات دارويي، ۲۸۰۰ مورد تزريقات و پانسمان ۶۳۲ مورد خدمات آزمايشگاهي، ۶۵۷ مورد خدمات دندانپزشکي، ۱۱۶ مورد انجام نوار قلب ۱۱۹ مورد ارجاع به سطوح بالاتر درماني بوده است.

وي با اشاره به افزايش تعداد پايگاه هاي ۱۱۵ نسبت به سال گذشته افزود: در حوزه اورژانس امسال با راه اندازي پايگاه ۱۱۵ کارون چهار و فعاليت پنج پايگاه فوريت هاي پزشکي در مجموع ۱۹۴ ماموريت در حوزه اورژانس ۱۱۵ شهرستان اردل انجام گرفت که اين آمار دقيقا ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۶ افزايش پيدا کرده است.

اميدي اظهار داشت: از تعداد گل ۱۹۴ ماموريت انجام شده ۱۳۰ مورد انتقال به بيمارستان ۶۴ مورد درمان در محل و خوشبختانه مورد فوتي هم مشاهده نشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل افزود: از نظر علل ماموريت هاي اورژانس، ۳۱ مورد آن به علت تصادف، دو مورد مسموميت با مونوکسيد کربن، ۲۹ مورد ساير مسموميت ها، ۲۶ مورد نيز تروماي غيرمرتبط با حمل و نقل و بقيه موارد نيز مربوط به بيماران قلبي، تنفسي، زايمان و... بوده است.

مسئول کميته خدمات بهداشتي، سلامت و محيط زيست ستاد تسهيلات سفر شهرستان اردل اظهار داشت: در حوزه بهداشت محيط فعال ۱۴ بازرساز ۱۵ اسفند ماه ۹۶ شروع شده است که در پايان اين طرح در ۱۷ فروردين ۹۷۱ مورد بازديد از مراکز تهيه و توزيع مواد غذايي، اماکن عمومي و بين راهي، اماکن اسکان موقت و سامانه هاي آبرساني صورت پذيرفت.

اميدي اردلي افزود: جمع آوري ۲۰۲۵ کيلو گرم مواد غذايي تاريخ گذشته و غيرقابل مصرف، معرفي ۳۶ متخلف در عرصه مواد غذايي و اماکن متخلف به مراجع قانوني و قضايي، انجام ۶۶ مورد سنجش عوامل محيطي با تجهيزات پرتابل، انجام ۳۷ مورد نمونه برداري مواد غذايي مشکوک، انجام ۷۰ مورد نمونه برداري ميکروبي آب، انجام ۱۸۵ مورد تست کلر باثيمانده آب شرب و وصول ۳۶ مورد گزارش مردمي و خبر به سامانه ۱۹۰ از اقدامات و فعاليتهاي طرح يكماهه بسيج سلامت نوروزي در شهرستان اردل بوده است.

وي همچنين با فعال بودن کشيک واحدهاي سلامت خانواده و جمعيت و پيشگيري و مبارزه با بيماريها در اين ايام گفت: انجام ۱۰ مورد نمونه گيري التور، ۲ مورد نمونه گيري خلط، سه مورد واکسيناسيون حيوان گزيدگي، ۸۰ مورد نمونه گيري کم کاري تيروئيد، ۱۰۰۰ مورد مراقبت بيماران فشار خون و ۳۰۰ مورد مراقبت بيماران ديابتي از فعاليتهاي واحد پيشگيري و مبارزه با بيماريهاي کشيك نوروز ۹۷ بوده است.

اميدي با اشاره به اينکه در نوروز ۹۷ کشيک واحد سلامت خانواده و جمعيت به واحدهاي فعال شيفت اضافه شده است اظهار داشت: مراجعه ۲۸۰ مادر باردار و ۱۲۹۲ کودک به مراکز خدمات جامع سلامت ، مراجعه ۴۵ زوج به مركز مشاوره پيش از ازدواج و انجام ۲۹ مورد زايمان موفق از خدمات حوزه سلامت خانواده در نوروز ۹۷ بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در پايان با قدرداني از زحمات همه همکاران پرتلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل اظهار داشت: افزايش تعداد واحدهاي کشيک همچون دندانپزشکي، آزمايشگاه و واحد سلامت خانواده در نوروز امسال حاكي از آنست كه مجموعه دانشگاه علوم پزشكي شهركرد و بالتبع شبكه بهداشت و درمان شهرستان اردل تمام تلاش خود را در جهت دسترسي بهتر مردم به همه خدمات به كار مي برد تا مردم، مسافرين و گردشگران عزيز از خدمات بهداشتي درماني كمي وكيفي مطلوب بهره مند گردند و نوروز خوبي را سپري كرده باشند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۵:۱۵

4 Feb 2020