۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۳۳۱۸۰
تجلي اقتدار اينجاست... در ايران ... 22 بهمن

همه مي آييم/ راهپيمايي 22 بهمن ميعادگاه انقلابيون

مردم با حضور ميليوني خود در راهپيمايي، وفاداري به ذات و جوهره انقلاب را ثابت مي کنند و به اين باور قلبي و بلوغ سياسي رسيده اند که «انقلاب از خودشان است و بايد خودشان حفظش کنند.»
همه مي آييم/ راهپيمايي 22 بهمن ميعادگاه انقلابيون
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين نرگس رياحي در يادداشتي نوشت:

"اِنَّ اللهَ لا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرواْ مَا بِآنفُسِهِم." رعد/۱۱
خداوند سرنوشت هيچ قوم (ملتي) را تغيير نمي دهد، مگر آن که آنان آنچه را در خودشان است تغيير دهند.

کشور ايران در طول تاريخ فراز و نشيب هاي بسياري را پشت سر گذاشته و حکومت هاي مختلفي را به خود ديده است، اما در تاريخ معاصر نهضتي پايه ريزي شد که آوازه آن در گوش زمان پيچيد. "نهضت اسلامي ايران".

اين نهضت در سال ۱۳۴۱ با اعتراض شديد حضرت امام خميني (ره) و روحانيت پيشرو به لايحه انجمن هاي ايالتي و ولايتي و آنچه که محمدرضا شاه آن را انقلاب سفيد شاه و ملت مي خواند، شروع شد و با مبارزات مردم ادامه يافت. در طي سالها مبارزه، مردم فهيم ايران در برابر حکومت طاغوتي يک لحظه هم سر خم نکردند و در بر افراشتن بيرق حق خواهي و ستم ستيزي همت به خرج دادند تا سرانجام زنجيرهاي ظلم گسسته شد، حاکميت فاسد خاندان پهلوي سرنگون گشت، يک يوم الله ديگر پديد آمد و خورشيد حق تابيد... .

نهضتي که در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به پيروزي رسيد، حرکت و آثارش در چارچوب مرزهاي يک کشور خلاصه نمي شود؛ بلکه ديدگاه فراملي دارد و مي توان آن را از عوامل تأثيرگذار در پيشبرد روند بيداري و آگاهي مسلمانان و افزايش فعاليت هاي مؤثر اسلامي در جوامع مسلمانان دانست. بسياري از ملل جهان آن را چراغ هدايت مسير حرکت خود قرار داده اند. به طور کلي برخي از مهم ترين دستاوردهاي اين انقلاب در صحنه بين المللي تجديد بناي تفکر انقلابي بر مبناي دين، احياء روحيه خود باوري و سلطه ستيزي در ميان ملتها و منفعل شدن دولتها و قدرتها در برابر اراده ملتها است. از اين رو بايد از ۲۲ بهمن به عنوان سرفصلي برجسته در تاريخ سياسي ايران و نقطه عطفي در روند مبارزات ملت ايران ياد کرد.

۲۲ بهمن روز آشکار شدن نهضت بزرگ الهي يعني استقلال و آزادي است. زيرا هر ملتي تا از وابستگي ها نجات پيدا نکند و از چنگال اسارت و استثمار آزاد نشود نمي تواند نبوغ و استعداد خود را آشکار سازد و در راه مبارزه با شرک، ظلم و بيدادگري گام نهد. اين روز عظيم به ملت ايران آموخت در مبارزه با دشمنان اسلام اعتصام به "حبل الله" قوي ترين تکيه گاه در راه مبارزه است، گرچه دست از سلاح تهي باشد!!!

فاصله گرفتن از خود محوري ها، همدلي و اتحاد در سايه ايمان و توکل به خداوند با تکيه بر رهنمودات ارزشمند مقام معظم رهبري راهي است براي به ثمر رساندن مقصد الهي انقلاب. ملت غيور ايران بر اين نکات واقف اند و امسال نيز سي و هفتمين جشن پيروزي انقلاب اسلامي ايران را با شکوه تر از هميشه در سراسر کشور برگزار کردند تا تأکيدي باشد بر ادامه حرکت در مسير اصول و آرمان هاي امام خميني (ره) و جانشين ايشان حضرت آيت اله خامنه اي.

حضور شکوهمند مردم ايران در اين مراسم همچون ديگر حماسه آفريني ها، از ديد رسانه هاي بين المللي پنهان نماند و بازتاب گسترده اي داشت. به طوري که تعداد بيشماري از خبرگزاري ها و رسانه هاي خارجي به اين حماسه بزرگ پرداختند و عظمت ايران و ايراني را به گوش جهانيان رساندند. اين يعني تداوم پيروزي ها... .

از سوي ديگر برخي از رسانه ها به تفسيرهاي متفاوتي از حضور هر ساله مردم در راهپيمايي ۲۲ بهمن مي پردازند. به عنوان مثال مردم به اجبار در راهپيمايي شرکت مي کنند و يا تبليغات رسانه اي نظام و دولت چونان شرايطي را پديد مي آورد که عده اي جو زده مي شوند و در تصميمي هيجاني وارد راهپيمايي ها مي شوند و برخي نيز با کم رنگ نشان دادن تعداد شرکت کنندگان در راهپيمايي ها، سعي بر پاک کردن صورت مسأله دارند. همه اين واکنش ها نشان دهنده اهميت فوق العاده جنبش ملي مردم ايران با شرکت در راهپيمايي ها از جمله راهپيمايي ۲۲ بهمن است و اين باور ملت ايران است که انقلاب اسلامي با رنج و مشقت و خون پاک جوانان پديدار شده و شرکت در راهپيمايي ها، حمايت از اصل انقلاب و ولايت فقيه مي باشد و هم چنين مشت محکمي خواهد بود بر دهان بدخواهان جمهوري اسلامي ايران.

هر ساله شعارهايي در راهپيمايي ها تکرار مي شود که شايد در نگاه اول کليشه اي به نظر برسد، اما اگر اين شعارها ۳۷ سال تکرار نمي شد، شايد جايي از پيچ و خم هاي تاريخ، انقلاب به بيراهه مي رفت و يا حتي در يکي از گردنه هاي سخت دوران از دست رفته بود. شعار دادن و اعلام آمادگي آن قدر مهم است که دست دشمن را کوتاه کرده و امنيت و ثبات سياسي را در منطقه ايجاد نموده است. البته بايد با بينش و درک صحيح، اهداف و آرمان هاي انقلاب در جملاتي سنجيده خلاصه شود و به عنوان شعار که نشانه وحدت کلمه ملت است، بيان شود.

اولين پرسشي که بعد از شگفتي آفريني مردم غيور ايران در راهپيمايي ۲۲ بهمن تأمل برانگيز است اين است که عليرغم مشکلات موجود پيش پاي مردم، گراني، بيکاري و ... چرا مردم اينگونه سر از پا نمي شناسند و در راهپيمايي در هر شرايطي شرکت مي کنند؟

در پاسخ مي توان گفت انقلاب بعد از به ثمر نشستن، براي حفظ تداوم بايد ۲ عنصر را در خود زنده نگه دارد. عنصر اول آرمانها واصول انقلاب و عنصر دوم کارآمدي و پاسخ به مسائل و مشکلات جامعه مي باشد. انقلاب اسلامي ايران در دوران پرشکوه ايجاد، شکل گيري و نظام سازي خود توانست در جهت حفظ اصول و آرمان هايش قدم برداشته و حتي پيش تر از آن اصول و آرمان ها را به ديگران نيز منتقل کند.

از طرفي مشکل بزرگ حاکميت هاي سياسي بروز بحران هايي است که پس از انقلاب، گريبانگير آنان مي شود، برخي از بحران هاي جوامع بحران مقبوليت، بحران هويت، بحران توزيع، بحران نفوذ و بحران مشارکت مي باشد. اگر مشارکت مردم در امور اجتماعي مطلوب نباشد، بحران مشارکت پديد مي آيد. اين بحران ها در يکديگر تأثير متقابل دارند. براي نمونه، سطح مشارکت مردم و مقبوليت يک نظام، با هم رابطه متقابل دارند. هر حکومتي براي اينکه بتواند از همه امکانات کشور براي پيشرفت استفاده کند، نيازمند جلب حداکثر مشارکت مردم است. مردم بصير و قدرشناس ايران اسلامي اين مسئله را بهتر از هر سياستمداري درک مي کنند که مشارکت آنان در صحنه هاي مختلف انقلاب اسلامي باعث قطع ريشه هاي وابستگي، تثبيت نظام، افزايش شور و نشاط انقلابي در نسل هاي بعدي و تقويت ارکان نظامشان مي شود.

بنابرين همچنان با شور، عشق و هيجان اوليه خود در صحنه هاي انقلاب اسلامي مانند راهپيمايي ۲۲ بهمن مشارکت مي کنند. تداوم حضور و نقش مردم در انقلاب اسلامي تنها در ميدان ها و عرصه هاي اين چنيني خلاصه نمي شود و بعد از آن که انقلاب اسلامي ايران ثابت کرد که مي ماند و ثبات دارد، بايد ساختار وابسته اقتصادي ايران را کنار گذارد. همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيانات اخيرشان فرمودند : "امروز دشمنان هم به آرمان ها و هم به اقتصاد حمله مي کنند تا بين مردم و انقلاب فاصله بيندازند و دو قطبي خطرناک بين مردم و نظام به وجود بيايد، تا از آن طريق انقلاب را شکست دهند". مردم ايران بارها توطئه هاي دشمنان انقلاب اسلامي را خنثي کردند و همچنان با بصيرت و آگاهي خود و رهبري مقتدرانه حضرت آيت اله خامنه اي اين امر را ادامه مي دهند.

از طرفي مردم با حضور ميليوني خود در راهپيمايي، وفاداري به ذات و جوهره انقلاب را ثابت مي کنند و اين پوششي بر مشکلات موجود جامعه نخواهد بود!. بلکه مسئولين کشور، کثرت جمعيت حضور يافته در راهپيمايي ها را بايد نشاني از سنگيني بيشتر تعهد و مسئوليت شان بدانند و براي تحقق خواسته ها و آرمان هاي محقق نشده، همت گمارند. ملت ايران ثابت کرده است در هر شرايطي پا به پاي نظام و انقلاب گام بر مي دارد و از هيچ تلاشي فروگذار نمي کند تا انقلابي که برايش از جان مايه گذاشته، حفظ شود و انتظار دارد حضور مضاعف، کار مضاعف مسئولين را در پي داشته باشد.

نتيجه اي که مي توان از ۳۷ سال تجديد پيمان با معمار کبير انقلاب و نمايش اقتدار ملي در روز جشن پيروزي انقلاب اسلامي استنباط کرد، چيزي نيست جز اين که: ملت ايران به اين باور قلبي و بلوغ سياسي رسيده اند که «انقلاب از خودشان است و بايد خودشان حفظش کنند.»

انتهاي پيام1026ج /۱۰۲۰ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۲۹:۳۳

28 Dec 2019