۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۳۵۳۴۰

بانوان بختياري به کمپين حجاب و عفاف پيوستند + تصاوير

بانوان بختياري که از ديرباز به حجاب کامل شهرت داشتند به کمپين حجاب و عفاف پيوستند.
بانوان بختياري به کمپين حجاب و عفاف پيوستند + تصاوير
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، همزمان با شروع هفته حجاب و عفاف بانوان بختياري به کمپين حجاب و عفاف پيوستند.

شير مردان زردکوه بختياري از محجوب ترين، باحيا ترين و غيرتمندترين مردان در طول تاريخ بوده اند، وقتي نقوشي که بر ديوارها و سنگ نوشته هاي بجا مانده در تخت جمشيد که پايگاه بختياري ها بوده است با چشم نگاه مي کنيم، خواهيم ديد که حيا، عفت و حجاب در سراسر اين نقوش موج مي زند.
 
نوع پوشش زنان و مردان بختياري در اين نوع نقوش به اين مساله گواهي مي دهد که لباسي که زنان بختياري مي پوشند به گونه اي بوده است که پوشش کاملي بوده است که در آن لباس، حيا و شخصيت زن بختياري در آن کاملا حفظ مي شد.

بختياري در طول تاريخ پر افتخار خود در زمينه عفت و حيا هيچگونه نقطه سياهي ندارد، در طول تاريخ، مردان بختياري به عنوان مرداني که چهره اي زيبنده از يک مرد کامل را به نمايش مي گذاشت شناخته شده بوده است.

مردان بختياري جزء باحيا ترين مردان روزگار خود بوده اند تا حايي که اعتماد قوميت عاي ديگر را نيز به خود جلب کرده بودند و قوميت هاي ديگر، بختياري را به عنوان امانتدار خود خصوصا در مورد نواميس مي دانستند، قوميت هاي ديگر مردان بختياي را به عفت و حياي کامل مي شناختند به گونه اي که چشم پاک بودن و حيا در گفتار و رفتار مردان بختياري و ناموس پروري زبانزد قوميت ها و الگويي براي قوميت هاي ديگر بوده است.







انتهاي پيام/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۰۹:۰۱

27 Dec 2019