۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۲۸۳۲۰

13رجب نزديک است و ياد کردن پدرانمان دور

هرساله 13 رجب سالروز مولود کعبه، اول مظلوم عالم حضرت اميرالمومنين علي (عليه السلام) را که به نام مبارک و ميمون پدر نامگذاري شده، فرصتي است در جهت اهداي احترام به ساحت مقدس اين واژه الهي...
13رجب نزديک است و ياد کردن پدرانمان دور
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سلام لردگان؛ پدر تنها واژه مقدسي است که اگر قطاري از زيباترين، پاکترين وعاشقانه ترين واژه ها را در وصف و بزرگي او روانه کنيم به محض تلاقي با اين بزرگ واژه الهي از ريل زيبايي و شاعرانه بودن خارج خواهد شد.
پدر، تنها واژه اي است که، با شنيدنش چشم ها لبريز از اشک و دل ها مملو از قلب به خاطر دست هاي پينه بسته و تن رنجور از مشقت روزگار او مي گردند.

پدر همان کسي است که نگاهش تصوير مردانگي و غيرت، راستي و صدق کلامش زندگي و قدم هاي استوار او به روشنايي چشم خاک را برايم جاودانه کرد.

پدر، طول عمرم سندي محکم است بر تنهايي تو براي تأمين خوشي هايم .

من به تنهايي تو ايمان دارم، تو همان مومن ترين بنده خداوندي که لبخندهايت را به ستاره ها سپردي تا شب ها تاريکم را چراغاني کند .

پدر، من برخاستن را از نام تو آموختم و بزرگ شدم .

پدر، تو هماني که به پيروي از خالق معبود خويش در ارزاني داشتن نعمات و چشم پوشي از اين ارزاني بوي سبقت را از ديگران ربوده اي .

اکنون که خداوند تعالي به کرات بر لزوم اطاعت از تو امر فرموده؛

وَبِالْوَالِدَيْنِ إِحْسَانًا  ...
فَلا تَقُلْ لَهُما اُفٍّ...
هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ...

با تأسي از امام و پيشواي خود، امام جعفر صادق(عليه السلام) که تفسير آيه « هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ...» را اينگونه تفسير فرموده اند؛ احسان به پدرو مادر اين است که آنها را مجبور نکنيم که حوائج خود را به ما بگويند.


در پيشگاه الهي قول مي دهم که پشتوانه دعاي خيرت به بضاعت توان و وسع استعداد خويش تا آخرين لحظه عمر لبيک گوي نيازهاي شما قبل از اعلام باشم.

هرچند مي دانم در اين مسير به دلايل فراوان توان توفيق عمر، اما تنها دل خوشي خويش را که همان دعاي خير و بي منت تو و مادرم است را همراه دارم .

پدر عزيزم، بردستان پر مهرت بوسه خواهم زد و با زيبا ترين و ساده ترين کلماتي که رنگ سادگي و صميميت تو را دارند و با دل نشين ترين نغمه ها و با رساترين فريادها روزت را تبريک خواهم گفت و با چشماني اشک بار، سفره دل غمگين خود را بر در آستان حضرت حق باز نموده و دعاگوي وجود نازنين شما خواهم بود.

انتهای پیام1022ج / 630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۱۶:۳۹

26 Dec 2019