۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۳۹۵۸۰
امام جمعه شهرکرد:

ایجاد فضای فرهنگی و مطالبه گری از وظایف ماست / نمایندگان مجلس از وظایف اصلی خود غافل نشوند

امام جمعه شهرکرد گفت:نمایندگان حق سوأل، نظارت و استیضاح از وزرا و مسؤولان را دارند، اما باید مراقب باشند که از این موضوع برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن استفاده نکنند.
ایجاد فضای فرهنگی و مطالبه گری از وظایف ماست / نمایندگان مجلس از وظایف اصلی خود غافل نشوند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد امروز ۱ تیر ماه در خطبه های نماز جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت عمل به وظایف در هر شرایطی، گفت: همه مردم باید باوجود مشکلات، تحریم‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان صبر کنند، زیرا خداوند در قرآن کریم وعده پیروزی مسلمان و شکست دشمنان را داده است، وعده خداوند حق است و مؤمنان باید بدانند هر مفسدی در موقع خود مجازات می‌شود.

وی با اشاره به‌مناسبت‌های پیش‌ِرو در هفته آینده، عنوان کرد: اول تیرماه سال ۱۳۶۰ سالروز تأسیس انقلاب اسلامی و روز تبلیغ به فرمان امام راحل بود و این فرصت امکانی را برای ما فراهم می‌کند که در مورد رسالت‌های مهم انقلاب از جمله فضاسازی و کار فرهنگی برای رشد جامعه دینی تلاش کنیم.

نکونام اضافه کرد: توجه به مسائل اقتصادی، عمران و آبادانی، رشد، تولید و حل مشکلات از دیگر رسالت‌های انقلاب اسلامی و جامعه دینی است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اهمیت صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و رسوم جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد: باید از ارزش‌های جامعه اسلامی که از اهداف پروردگار است دفاع کنیم و اجازه قداست شکنی را به دشمنان ندهیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش که در دفاع از مظلومان به شهادت رسیدند، گفت: ترور، انفجار، خباثت در هر کجای دنیا محکوم است و بایستی ما از حوادث تروریستی کشور عبرت بگیریم و فرهنگ جامعه را اصلاح کنیم.

نکونام با تأکید بر اهمیت مجلس و قانون‌گذاری در جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: نمایندگان مجلس نباید اجازه دهند فرهنگ و آداب غربی وارد کشور شود و مقام معظم رهبری نیز در توصیه به نمایندگان مجلس فرمودند نمایندگان مجلس بایستی تمام تلاششان را در راستای قانون‌گذاری و تسهیل روند کار و حرکت در جامعه مضاعف کنند.

خطیب نمازجمعه شهرکرد اضافه کرد: نمایندگان نباید از وظیفه اصلی خود غافل شوند، اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی از نمایندگان توقعات ناصوابی را در زمان تبلیغات انتخاباتیشان در مردم ایجاد کرده‌اند و وعده‌هایی را به مردم داده‌اند که خارج از حیطه وظیفه قانون‌گذاری است.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگان حق سوأل، نظارت و استیضاح از وزرا و مسؤولان را دارند، اما باید مراقب باشند که از این موضوع برای امتیاز دادن و امتیاز گرفتن استفاده نکنند.

نکونام در ادامه با اشاره به جلسه دو روز گذشته شورای فرهنگ عمومی گفت: یازده مورد از کارهای فرهنگی که در استان در دست اقدام داریم و باید انجام بشود در این جلسه مطرح شد.

نکونام ادامه داد: تقاضا می‌کنم از کسانی که در این جهات فعال هستند این موارد فرهنگی را دنبال کنند. بنده خودم نسبت به این مسائل از جهت فرهنگی مسئول می دانم. البته این‌ها بخشی از کارهای فرهنگی ما است که مورد توجه است و همه کارها نیست و حتما باید همه کارهای فرهنگی مورد توجه باشد.

نکونام با اشاره به اینکه در این رابطه کارهایی انجام شده و مطالبه‌های جدی از مسئولان کشوری و استانی بوده است گفت: آقای استاندار جدید هم که تشریف آوردند من همان موقع معارفه شان گفتم که به زودی برویم بعضی از این نقاط محروم استان را از نزدیک ببینیم تا آشنا بشویم که در استان چه خبر است.

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد: اولین سفر را برنامه ریزی کردیم همان موقع چند روز بعد در دهستان موگویی رفتیم و از نزدیک مشاهده شد و خب گام هایی هم برداشته شد، البته باید با جدیت بیشتر دنبال شود، در همین رابطه برنامه دیگری برنامه ریزی کرده‌ایم به فضل پروردگار همین فردا از آقای استاندار تقاضا کردم که همراه با مسئولان تشریف بیاورند در منطقه دیناران شهرستان اردل که آن جا ما ۹ روستا داریم و شاید بعضی از هم استانی‌ها ما اطلاع نداشته باشند که ۷ روستا در این منطقه راه ماشین رو ندارند و از همان راه‌های مال رو قدیم برخوردار هستند و از خیلی از امکانات اولیه متاسفانه محروم هستند. بنا شده فردا استاندار و تمامی مسئولان آن جا تشریف بیارند.

امام جمعه شهرکرد افزود: امروز به فضل الهی بعد از نماز جمعه بلافاصله خودم می روم که شب را هم آن جا در میان مردم باشیم و مشکلات شبانه روزی آن ها را از نزدیک ببینیم و آقایان مسئولین هم فردا تشریف بیاروند بلکه گام هایی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: ما خودمان را نسبت به این مسائل مسئول می دانیم. ما مسئول اجرایی نیستیم و کار اجرایی بر عهده ما نیست اما فضاسازی و کارهای فرهنگی بر عهده مان است که از خدای متعال می خواهیم که در این جهت موفق بشویم. شما عزیزان هم به حمدلله پشتیبان بودید و کمک کردید و هر کمکی در این جهات از دستتان بر بیاید دریغ نخواهید کرد.

پایان پیام/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۴:۲۷

1 Jan 2020