۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۲۲۷۴۰
امام جمعه شهرکرد در گفت و گوی اختصاصی با جهانبین

زیاده خواهی دشمن نتیجه کوتاه آمدن ماست

حجت الاسلام والمسلمین نکونام: این نتیجه نشستن پای میز مذاکره و کوتاه آمدن در برابر اینهاست در صورتی که قبل از این ما ایستادیم و به برکت آن ایستادگی اینهمه دستاورد بزرگ هسته ای به دست آوردیم.
زیاده خواهی دشمن نتیجه کوتاه آمدن ماست
حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در حاشیه امضای طومار گزاره برگ ملی هسته ای ایران، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار جهانبین نیوز با اشاره به آیات سوره مبارکه برائت گفت: خدای متعال در این آیات شریفه می فرمایند وقتی دشمنان شما به عهدشان پایبند نیستند و عهدشان را می شکنند شما هم باید با آنها مقابله کنید و اگر کوتاه بیاید بیشتر در دل شما می آیند و بیشتر به شما آسیب می رسانند.

وی با استناد به آیه شریفه ۱۲ سوره مبارکه توبه گفت: در اثر مقابله و مقاتله شما با آنهاست که اینها شاید کوتاه بیایند. در همه عرصه هایی که ما با دشمن مواجه هستیم این قاعده کلی قرآن است که بیان میکند. می گوید بایستید تا دشمن عقب نشینی کند و اگر کوتاه بیایید دشمن به دل شما می آید.

امام جمعه شهرکرد مذاکرات هسته ای را هم مصداق بارزی از تفسیر این آیه شریفه عنوان کرد و افزود: به ما در تمام این سالها ثابت شده است که هر جا محکم ایستاده ایم دشمن ناچار شده است عقب بنشیند.

نماینده ولی فقیه در استان به سابقه مذاکرات اشاره کرد و گفت: یک روزی می گفتند اصلا غنی سازی نباید در این کشور وجود داشته باشد. بعد از اینهمه ایستادگی و مقاومت حالا ما خودمان توانستیم غنی سازی را به ۲۰ درصد برسانیم. ولی فضایی ایجاد شد و متاسفانه مذاکرات فضای جدیدی را به وجود آورد که ما ناچار شدیم غنی سازی را از ۲۰ درصد به حدود ۳.۷ درصد برسانیم. وقتی ما این محدودیت را پذیرفتیم اکنون طرف مقابل می گوید باز هم پایینتر بیایید و زیاده خواهی های جدیدی را مطرح می کند.

وی افزود: ما زمانی ۲۰ هزار سانتریفوژ فعال داشتیم اما الان به تعداد قلیلی راضی شده ایم ولی طرف مقابل در مذاکرات به این هم قانع نیست. این نتیجه نشستن پای میز مذاکره و کوتاه آمدن در برابر اینهاست در صورتی که قبل از این ما ایستادیم و به برکت آن ایستادگی اینهمه دستاورد بزرگ هسته ای به دست آوردیم.

حجت الاسلام نکونام در پایان تاکید کرد: هر جا مقاومت کردیم دشمن عقب نشینی کرده است و کوتاه آمده است و هرجا ما کوتاه آمده ایم دشمن به دل ما آمده است. این یک قاعده کلی در همه عرصه هاست. بنابراین انتظاری که از مذاکره کنندگان هست اینکه این قاعده کلی را مد نظر داشته باشند.

انتهای پیام/۱۰۲۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۵:۲۹

29 Dec 2019