۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۳۵۰۶۰
مطالبات مردمي/

ناراحتي اهالي مسکن مهر سامان از نبود زير ساخت هاي لازم در اين منطقه

مکان يابي نامناسب، نبود زير ساخت هاي لازم و خدمات روبنايي به عنوان بزرگترين چالش هاي پروژه مسکن مهر است و اين در حالي است که اهالي مسکن مهر شهر سامان از نبود زير ساخت ها لازم براي زندگي در اين مکان نارضايتي دارند.
ناراحتي اهالي مسکن مهر سامان از نبود زير ساخت هاي لازم در اين منطقه
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سامان ما، مکان يابي نامناسب، نبود زيرساخت هاي لازم و خدمات روبنايي به عنوان بزرگترين چالش هاي پروژه مسکن مهر است و اين در حالي است که اهالي مسکن مهر شهرستان سامان از نبود زير ساخت ها لازم براي زندگي در اين مکان نارضايتي دارند.

با توجه به هزينه هاي زيادي که در اين مکان ها شده است ساخت مسکن مهر، ساکنان اين واحدها هنوز هم از نبود محوطه مناسب، مسجد، مراکز تجاري، خدمات درماني و آموزشي، سرويس هاي حمل و نقل، کمبود آب، برق و سيستم هاي فاضلاب و خدمات شهري رنج مي برند.

مکاني يابي نامناسب در بيابان هاي اطراف شهرها سبب شده است ساکنان مسکن مهر از لحاظ رفت و آمد به محل کار و سکونت خود مشکلات زيادي متحمل شوند و اين سختي ها در زمان نياز آنها به مراکز درماني چندين برابر افزايش مي يابد.

با توجه به تکميل واحدهاي مسکن مهر در شهرستان مهر کم کم مشکلات واحدهاي مسکن مهر به لحاظ کيفي و نبود زيرساخت هاي رفاهي و آموزشي و صنفي در اين گونه شهر ک هاي مهر بسيار نمايان شده است.

نبود زير ساخت هاي جاده اي اعم از نبود آسفالت مناسب وپياده رو سازي يکي از اين مشکلات مهم در مکاني است که مسکن هاي مهر سامان که تعاوني هاي محمد، حديث و عمان است که ساخته شده است .

نبود امکانات تفريحي مناسب اعم از احداث پارک ها ومکان هاي بازي براي کودکان و نوجوانان با توجه به حجم بالاي جمعيتي در اين گونه مراکز جمعيتي در سطح شهر از مشکلات ديگر شهرک هاي مسکن مهر است.

نبود مراکز رفاهي براي نوجوانان و جوانان به منظور استفاده بهينه از اوقات فراغت به عنوان يک فرصت مي تواند باعث ايجاد نا هنجاري مختلفي رفتاري گردد.

به راستي مي توان خدمات رساني نامناسب در زمينه فضاي ظاهري و زيبايي مناطق مهر باعث بسياري از انتقادات اهالي مسکن مهر شهرستان شده است که ارتقاي خدمات رساني در اين بخش مي تواند بسياري از مشکلات در اين حوزه رفع کنند.

اهالي مسکن مهر سامان به دليل مسافت زياد مردم براي رفت و امد در سطح شهر با مشکلات وسايل حمل ونقل عمومي همچون تاکسي مواجه هستند و به طوري شده است که عبور ومرور ساده در اين شهرک ها مبالغ بسياري زيادي براي اين خانواده ها کم در آمد متحمل مي شود وايجاد ايستگاه هاي خاص تاکسيراني براي خطوط شهرک هاي مهر مي تواند اين مشکلات را رفع نمايد.

يکي از ساکنين مسکن مهر سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با بيان اينکه از ما در زماني که براي مسکن مهر ثبت نام کرديم تعاوني سه ميليون تومان هزينه در راستاي ايجاد زير ساخت هاي از قبيل، آسفالت، جوي و جدول و فضاسازي و... از ما دريافت کرده است، بيان داشت: اما اين در حالي است که ما هيچ گونه امکاناتي در طي اين سه سال که در اين منطقه ساکن بوده ايم را نديديم.

سليماني با بيان اينکه آيا اهالي مسکن مهر سامان جز اين شهر نمي باشد که هيچ گونه خدماتي به اهالي منطقه از طريق ارگان هاي مربوطه داده نمي شود، بيان داشت: بار ها و بار ها براي ايجاد زيرساخت ها به اداره تعاون، بنياد مسکن و شهرداري مراجعه کرديم و هيچ گونه جواب قانع کننده را براي ما مسئولين نداشته اند.

وي با بيان اينکه در حال حاضر بيش از ۷۰۰ نفر در مسکن هاي مهر واقع در شهرک ابوذر سامان ساکن هستند اما دريغ از کمترين توجه به ساکنين اين منطقه ، اذعان داشت: در حال حاضر اهالي مسکن مهر سامان براي گرفتن جواب در بين ادارات به يک توپ فوتبال تبديل شده که از اين اداره به اداره ديگر پاس کاري مي شوند.

يکي ديگر از ساکنين مسکن مهر در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه يکي ديگر از مشکلات مسکن مهر اين شهر اين است که واحد هاي مسکن مهر در روبه روبه روي گاوداري احداث شده است ، بيان داشت: با گرم شدن هوا شاهد فضاي نامطبوع و در اين منطقه هستيم و فرزندان ما در اين فضا دچار بيماري هاي زيادي مي شوند.

اقاي محبي با بيان اينکه در اين منطقه براي حدود ۵۰۰ نفر يک سطل زباله مناسب براي گذاشتن زباله هاي وجود ندارد، تصريح کرد: به شهرداري هم مراجعه مي کنيم ، شهردار مي گويد که پيمان کار هنوز اين منطقه را تحويل شهرداري نداده است که خدمات رساني صورت گيرد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۹:۲۱

28 Dec 2019