23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> به يقين محور بودن روحانيون، مداحان را از لغزش و اشتباه مصون مي‌دارد | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۲۹۱۲۰
امام جمعه فارسان:

به يقين محور بودن روحانيون، مداحان را از لغزش و اشتباه مصون مي‌دارد

امام جمعه شهر فارسان گفت: از خصوصيات مهم مداحان شهرستان اين است که هميشه بر محوريت روحانيت معظم تاکيد دارند که به يقين محور بودن روحانيون، مداحان را از لغزش و اشتباه مصون مي‌دارد.
به يقين محور بودن روحانيون، مداحان را از لغزش و اشتباه مصون مي‌دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، در ضيافت افطار امام جمعه شهر فارسان با مداحان شاخص شهرستان روح‌الله اميريان، مسئول کانون مداحان شهرستان فارسان، گزارشي از وضعيت مداحان شهرستان ارائه داد و گفت: در شهرستان فارسان بيش از 70 مداح فعاليت دارند که 20 نفر از آنها جزء مداحان برجسته محسوب مي‌شوند.

وي ادامه داد: مداحان شهرستان در سه گروه ذاکري، ستايشگري و مداحي تقسيم‌بندي شده‌اند و هم‌اکنون کلاس‌هاي آموزش مداحي براي تربيت مداحان مبتدي و تازه‌کار خواهر در حال برگزاري است که بيش از 40 نفر از خواهران مداح در اين کلاس‌ها شرکت مي‌کنند.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد ميربد، رئيس تبليغات اسلامي فارسان، گفت: از پنج سال پيش به تاسي از جلسات رهبر معظم انقلاب، که هر سال در شب ميلاد امام حسن (ع) با شعرا نشستي برگزار مي‌کنند، ما هم در شهرکرد هر سال نشستي با مداحان و شعراي برگزيده استان برگزار مي‌کنيم و امسال نيز براي اولين بار اين نشست با مداحان و شعراي شهرستان فارسان برگزار شد.

وي افزود: کانون مداحان شهرستان فارسان، که زير نظر تبليغات اسلامي، فعاليت مي‌کند مسئول نظارت و رصد فعاليت مداحان شهرستان است و اگر تخلفي صورت گيرد به متخلفان تذکر خواهد داد.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين حسين جمالي‌زاده بیان داشت: از حجت‌الاسلام ميربد تشکر مي‌کنم که در مدتي که در شهرستان حضور دارند، باعث فعال شدن کانون مداحان شده است و الحمدالله مداحان شهرستان به گونه‌اي در جمع‌ها عمل مي‌کنند که تاثيرات مثبت آن قابل مشاهده است.

وي افزود: مداحان شهرستان فارسان چند شاخصه مهم دارند که از آن جمله مي‌توان به اخلاص، تدين و انقلابي بودن آنها اشاره کرد که هميشه با داشتن اين خصوصيات در مسير رشد و کمال حرکت مي‌کنند.

وي تاکيد کرد: از خصوصيات مهم ديگر مداحان شهرستان اين است که هميشه بر محوريت روحانيت معظم تاکيد دارند که به يقين محور بودن روحانيون، مداحان را از لغزش و اشتباه مصون مي‌دارد و آنها را بيمه مي‌کند.

امام جمعه فارسان توصيه‌هايي نيز به مداحان داشت و تاکيد کرد: براي استمرار موفقيت در امر مداحي بايد ميزان مطالعه خود را بالا برده و معرفت و سواد خود را نسبت به تاريخ پيامبر (ص) و اهل‌بيت (ع) افزايش دهيد و علاوه‌بر آن در شکل و محتواي اشعاري که مي‌خوانيد دقت لازم را به عمل آوريد و ظرفيت‌هاي فرهنگي موجود در شهرستان را بشناسيد و با استفاده از اين ظرفيت‌ها مردم را به جلسات ديني جذب کنيد.

انتهای پیام1026ج /590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۸:۱۶

10 Jan 2020