۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۲۸۱۳۰
رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري خبر داد:

هنرمند ايراني بايد اهل عمل باشد/اکران فیلم بادیگارد و جشنواره آل سقوط مهم ترین برنامه در هفته هنراسلامی

رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري اکران فیلم بادیگارد و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره آل سقوط در هفته هنر انقلاب را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این استان عنوان نمود.
هنرمند ايراني بايد اهل عمل باشد/اکران فیلم بادیگارد و جشنواره آل سقوط مهم ترین برنامه  در هفته هنراسلامی
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الله شيرواني رئيس حوزه هنري چهارمحال و بختياري در نشست خبري با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به افکار و اندیشه‌های والای شهید آوینی، اظهار کرد: افکار و عقاید شهید آوینی به عنوان هنر انقلاب اسلامی است و فلسفه وجودی حوزه هنری در اندیشه های وی بارز و مشهود بوده و باید در راستای محقق کردن اندیشه‌های ارزشمند این شهید اهل‌قلم و هنرمند، همه دستگاه‌های فرهنگی و مرتبط همکاری و همفکری لازم را با همدیگر داشته باشند.


وی ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهيد مدافع حرم سرهنگ شهيد علي طاهري اظهار کرد: شهدا با جان خود از اسلام و ولايت دفاع مي‌کنند و ما موظف هستيم راه اين شهدا را ادامه دهيم و حوزه هنری بر گرفته از تفکرات این شهداست و باید سعی کند عقاید آنها را به مردم بشناساند.
 

شيرواني بيان کرد: شهيد آويني معتقد بود هنر غربی را میتوان دریافت نمود و آن را بر اساس آموزه های دینی تغیر داده و آن را به جامعه تقدیم کرد.

وي با تبریک هفته هنر انقلاب گفت: از سال گذشته کار به صورت کمیته ای برگزار شده و به مناسبت هفته هنر و انقلاب اسلامي ويژه برنامه‌هايي از جمله غبار روبي گلزار شهدا، ديدار با نماينده ولي فقيه، برگزاري نمايشگاه کاريکاتور، نشست شعر انقلاب، يادمان شهدا و برگزاري جلسه هم‌انديشي هنر انقلاب برگزار خواهد شد.

شیروانی اکران فیلم بادیگارد و برپایی نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره آل سقوط در هفته هنر انقلاب را به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این استان عنوان نمود.

رئيس حوزه هنري چهار محال و بختياري با بیان اینکه يک هنرمند ايراني بايد هنر را بشناسد، اهل عمل باشد و غالب هاي هنري را از قبل فرا بگيرد، گفت: هنرهاي دستي هنرهاي واقعي هستند اما امروزه اين هنر ارزشمند کنار زده شده است و متوصل به کپي برداري شده است که بايد فکري براي اين مهم انديشيده شود.

شیروانی با بیان اینکه باید متوليان فرهنگ فرصتي بيابند و برنامه هايي در راستاي فرهنگ و هنر داشته و با اين اقدام خود هنرمندان را دور هم جمع کنند، گفت: باید در استان بیشتر به فرهنگ و اشاعه آن در جامعه توجه داشت.

وي تاکید کرد: خبرنگاران مي توانند با  قلم خود مقدمه سازي توليد برنامه ها توسط مسئولين باشند و نقش بسزایی در انجام امور فرهنگی دارند.

شيرواني با اشاره به اينکه هنر نوعي جهان نگري ، بينش و تعهد است گفت: بايد شعارهاي مردم را با زبان هنر و در غالب محصولات هنري ارائه کنيم.

وی خاطرنشان کرد: فیلم محمد رسول‌الله یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های اکران شده در چهارمحال و بختیاری بوده است و لازم است به مقوله تئاتر و نمایش خیابانی در این استان بیش‌ از پیش توجه و زیرساخت‌های لازم در این زمینه ایجاد شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۲:۵۲

27 Dec 2019