۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد مطلب : ۳۴۱۶۰
تار و پودهايي که به عشق ائمه تنيده مي شوند

افتتاح اولين کارگاه قالي بافي عتبات عاليات استان در شهر وردنجان

اولين کارگاه قالي بافي استان چهارمحال و بختياري براي کمک به عتبات عاليات در شهر وردنجان افتتاح شد.
افتتاح اولين کارگاه قالي بافي عتبات عاليات استان در شهر وردنجان
به گزارش جهانبین نیوز ؛ سيد جعفر موسوي رئيس ستاد عتبات عاليات استان چهارمحال و بختياري در گفت و گو با  خبرنگار زنگ خبر گفت: اولين کارگاه قالي بافي استان چهارمحال و بختياري براي کمک به عتبات عاليات در شهر وردنجان افتتاح شد.
موسوي از راه اندازي کارگاه قالي بافي به منظور کمک به بازسازي عتبات عاليات خبر داد و گفت: يکي از طرح هاي ستاد بارسازي عتبات عاليات استان، کمک و بهره گيري از بسترهاي مناسب شهرستان ها براي جذب کمک هاي خيرين بوده است که با بررسي هاي انجام شده بافت فرش در شهرستان بن  يکي از زمينه هاي مساعد براي تحقق اين امر است.

موسوي  خاطرنشان کرد: متقاضيان زيادي از بانوان بوده اند که به دليل وسع کم مالي علاقه مند به کمک هاي غيرنقدي به عتبات عاليات هستند و پيشنهاد مي داند که اگر کارگاه قالي بافي داير گردد مي توانند در اين زمينه ارادت خود را به ائمه اطهار نشان داده و در اوقات فراغت اقدام به بافتن فرش کنند.

مسئول ستاد بازسازي عتبات عاليات استان با اشاره به استقبال چشمگير بانوان از اين طرح گفت: با افزايش متقاضيان بافت فرش براي کمک به باسازي عتبات عاليات، دو کارگاه ديگر نيز پيشنهاد شده يکي در شهرکرد و يکي ديگر در شهر بن که در حال بررسي است و در صورت مناسب بودن مکان ، نصب کارگاه بعدي نيز انجام خواهد شد.

وي افزود: به خاطر اينکه اغلب فرش هاي اماکن متبرکه به صورت يک دست و يک نقش هستند لذا اين فرش ها بعد از اتمام بافت به فروش رسيده و عوايد حاصل از فروش آن براي صحنه حضرت زينب (س) در حرم حضرت سيدالشهدا هزينه خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: اين کارگاه با پنج دستگاه آغاز به کار کرده است و نزديک به 100 نفر روزانه با شيفت بندي مشخص بر روي اين قالي کار مي کنند.

وي در پايان افزود: از همه مردم خوب و ولايت مدار استان دعوت مي کنيم که در اين امر خوب و پسنديد شرکت کنند و ما هم آمادگي لازم را داريم در هر شهر و روستا و هر محله از استان  که مردم بخواهند مقدمات بافت قالي را فراهم کنيم.
 

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۵:۲۴

27 Dec 2019