۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد مطلب : ۲۸۶۸۰
مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيزات مدارس چهارمحال و بختياري

900 مدرسه غیر استاندارد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد/با یک زلزله کمتر از 4 ریشتر 100 مدرسه ویران خواهد شد وجود دارد

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيزات مدارس چهارمحال و بختياري گفت: 2 هزار و 100 مرکز آموزشگاهي در این استان وجود دارد که از اين تعداد 500 مدرسه استاندارد، 84 مدرسه نيمه‌تمام و بقيه غيراستاندارد هستند.
900  مدرسه غیر استاندارد در چهارمحال و بختیاری وجود دارد/با یک زلزله کمتر از 4 ریشتر 100 مدرسه ویران خواهد شد وجود دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، بيژن حيدري مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيزات مدارس چهارمحال و بختياري در نشست شوراي آموزش و پرورش شهرستان کوهرنگ گفت: یک هزار و 400 مدرسه در چهارمحال و بختياري وجود دارد که از اين تعداد 900 مدرسه غيراستاندارد است.
بيژن حيدري با بيان اينکه 2 هزار و 100 مرکز آموزشگاهي شامل کانون‌هاي فرهنگي ورزشي و مدارس آموزش و پرورش در این استان وجود دارد اظهار داشت: از اين تعداد 500 مدرسه استاندارد، 84 مدرسه نيمه‌تمام و بقيه غيراستاندارد هستند و يا به مقاومت‌سازی، يا به مجوز گرمايشي يا استانداردسازي نیاز دارند.

وي افزود: 100 مرکز آموزشي خطرآفرين وجود دارد که با يک زلزله کمتر از 4 ريشتر قطعا ويران خواهند شد و بايد تخليه شوند.

 مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيزات مدارس چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه به شرط وجود اعتبار لازم مي‌توان اقدامات اساسي انجام داد، تصريح کرد: براي مقاوم‌سازي، تخريب و بازسازي 385 ميليارد تومان اعتبار نياز است که در صورت تامين اين مبلغ مي‌توان استانداردسازي کرد.

حيدري گفت: اعتبار ملي و استاني سال گذشته 19 ميليارد و 194 میلیون تومان بوده است که در سال جديد تنها 20 درصد افزايش يافته است.

وي یادآور شد: با 75 ميليارد تومان بايد اين همه مدرسه را مقاوم‌سازي کنيم و 120 فضاي جديد در غالب 700 کلاس آموزشي ايجاد کنيم.

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيزات مدارس استان چهارمحال و بختياري اضافه کرد: تقسيم اعتبارات به عدالت تنها قولي است که مي‌توان به شهرستان کوهرنگ داد. 

وي پراکندگي استان، تخريب گذشته مدارس و شاخص‌هاي دانش‌آموزي از مهم‌ترين مشکلات اين استان در مدرسه‌سازي و ايجاد فضاي آموزشي است.

انتهاي پيام1026ج /610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۵۴:۳۲

26 Dec 2019