۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۳۶۲۱۲
امام جمعه موقت شلمزار:

کيار خبرنگار ندارد و همه بي تفاوت اند/ اعتراض به نسل کشي مسلمانان در ميانمار را همه جا بايد فرياد بزنيم

امام جمعه موقت شلمزار در خطبه هاي نماز جمعه امروز شلمزار به تبيين مشکلات و نارسايي هاي موجود در شهرستان کيار پرداخت.
کيار خبرنگار ندارد و همه بي تفاوت اند/ اعتراض به نسل کشي مسلمانان در ميانمار را همه جا بايد فرياد بزنيم
به گزارش جهانبین به نقل از کيار بيدار، حجت الاسلام صيفي در خطبه هاي نماز جمعه امروز شلمزار به مهمترين وقايع و رويدادهاي هفته آتي اشاره نمود.

امام جمعه موقت شلمزار با اشاره به روز مباهله پيامبر اسلام گفت: مباهله پيامبر با (ص)مسيحيان نجران، در روز بيست وچهارم ذي الحجّه سال دهم هجري اتفاق افتاد. پيامبر (ص)طي نامه اي ساکنان مسيحي نجران را به آيين اسلام دعوت کرد. مردم نجران که حاضر به پذيرفتن اسلام نبودند نمايندگان خود را به مدينه فرستادند و پيامبر (ص)آنان را به امر خدا به مباهله دعوت کرد.

وقتي هيئت نمايندگان نجران، وارستگي پيامبر (ص) را مشاهده کردند، از مباهله خودداري کردند. ايشان خواستند تا پيامبر (ص)اجازه دهد تحت حکومت اسلامي در آيين خود باقي بمانند.

طبق توافق قبلي، پيامبر(ص)و نمايندگان نجران براي مباهله به محل قرار رفتند. ناگاه نمايندگان نجران ديدند که پيامبر (ص) فرزندش حسين (ع)را در آغوش دارد، دست حسن (ع) را در دست گرفته و علي و زهرا عليهما السلام همراه اويند و به آنها سفارش مي کند هرگاه من دعا کردم شما آمين بگوييد. مسيحيان، هنگامي که اين صحنه را مشاهد کردند، سخت به وحشت افتادند و از اين که پيامبر (ص)، عزيزترين و نزديک ترين کسانِ خود را به ميدان مباهله آورده بود، دريافتند که او نسبت به ادعاي خود ايمان راسخ دارد؛ زيرا در غير اين صورت، عزيزان خود را در معرض خطر آسماني و الهي قرار نمي داد.

بنابراين از اقدام به مباهله خودداري کردند و حاضر به مصالحه شدند.

حجت الاسلام صيفي در ادامه افزود: علي رغم حقانيت خاندان عصمت و طهارت اما هيچگاه ايشان حاضر نشدند مردم را نفرين کنند و نمونه اي از آن مباهله بود و نمونه اي ديگر در گودال قتلگاه اتفاق افتاد زماني که شمر عليه العنه قصد شهادت امام حسين عليه السلام را داشت اما آن حضرت علي رغم همه رنج ها و مصائبي که از دست آن قوم بدکار کشيد حاضر به نفرينشان نشد.

امام جمعه موقت شلمزار در ادامه با انتقاد از دستگاه هاي فرهنگي شهرستان کيار گفت: يکي از مهمترين ظرفيت هاي شهرستان ها انعکاس اخبار شهرستان در شبکه هاي استاني و ملي صداو سيماست اما شهرستان کيار از اين مهم محروم است و نزديک دو سال است که شهرستان کيار فاقد خبرنگار است اما مسئولان هيچ اقدامي نمي کنند.

وي در پيان خطبه هاي نماز جمعه اين هفته شلمزار به مصائبي که بودايي ها بر سر مسلمانان ميانمار مي آورند اشاره کرد و گفت: اسلام دين برابري، صلح، عدالت و مهرباني است اما در برابر متجاوزان کوتاهي و عقب نشيني نمي کند و اکنون بر همه مسلمانان است که در دفاع از هم کيشان خود و در محکوميت جنايات دولت ميانمار از هر عرصه اي که مي توانند وارد ميدان شوند تا حق مظلومان ميانماري از بين نرود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۹:۳۲

27 Dec 2019