۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۲۹۱۰۲
هفت چشمه گزارش مي‌دهد:

پله‌هاي حق‌الناس و حقوق‌هاي نجومي

برخي مديران با دريافت حقوق‌هاي نجومي پا بر روي حق‌الناس گذاشته و پله‌هاي بي‌عدالتي را يکي پس از ديگري طي نمودند.
پله‌هاي حق‌الناس و حقوق‌هاي نجومي
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از هفت چشمه، حق‌الناس مصاديق مختلفي دارد که به دو دسته کلي، حق‌الناس مادي و حق‌الناس معنوي تقسيم می‌شود و در قرآن کريم، روايات و متون اسلامي، از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

برمبناي اعتقادات اسلام حق‌الناس از حق‌الله مهم‌تر است، پاسخ دادن به حق‌الناس در روز قيامت دقيق‌تر از پاسخ دادن به حق‌الله است چراکه خداوند حق خود را آسان‌تر مي‌بخشد ولي حق مردم را بايد صاحبان آن (مردم) ببخشند.

زيرا حق‌الناس در حيطه بخشش خداوند نيست و بايد با خود صاحبان حق مسئله را حل کنيم و با گريه و زاري توبه و دعا، برطرف نمي‌شود.
حجت‌السلام موسي سلمان‌پور امام جمعه شهر اردل در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار هفت چشمه اظهار کرد: عقيده من اين است که پرداخت حقوق‌هاي نجومي به بعضى از مديران در هر دولتي که باشد جفا به مردم و خوردن آن حق‌الناس است، همان‌طوري که مقام معظم رهبري در ديدار هيئت دولت فرمودند موضوع حقوق‌هاي نجومي هجوم به ارزش‌هاست.

سلمان‌پور افزود: مردم نيز فکر نکنند که همه مديران نظام اين حقوق‌ها را دريافت مي‌کنند زيرا بيشتر مسئولان کشور نيروهايي مخلص هستند که با کمترين حقوق زندگي مي‌کنند و از اين نظر در جهان بي‌نظيرند.

وي اظهار کرد: کساني که نظام را طعمه قرار داده‌اند و به بيت‌المال نظر سوء دارند عده معدودي هستند که بايد شناسايي شوند و نتيجه به اطلاع مردم برسد.

امام جمعه شهر اردل بيان کرد: براي مردمي که در عرصه اقتصادي در حال مقاومت هستند و با وجود تحريم‌ها و کمبودها در برابر استکبار ايستاده‌اند، پذيرفتني نيست که عده‌اي با چنين ارقام نجومي حقوق دريافت کنند و لذا دولت بايد پيگير اين موضوع باشد و متخلفان را به مردم معرفي کند.
در ادامه اين گزارش خبري عباس خليلي عضو شوراي اسلامي شهر اردل با اشاره به ماجراي حقوق‌هاي کلان توسط برخي از مسئولان، اظهار کرد: اين حقوق‌هاي نجومي بخشی از بي‌عدالتي در جامعه است که البته در همه مسئولان وجود ندارد اما همين اندک نيز بايد به‌درستي بررسي شود.

خليلي اظهار کرد: مسئولان بايد در رسيدگي به اين موضوع سرعت داشته باشند و اجازه ندهند مانند ديگر اختلاس‌ها مشمول مرور زمان شود و به اين بهانه که مردم فراموش مي‌کنند، اقدامي نکنند.

وي افزود: همانطور که مقام معظم رهبري بيان داشتند "بسياري از مديران ما پاک‌دست هستند" و لذا بايد برخورد با موارد تخلف و بي‌عدالتي نيز با قوت دنبال شود و براي اين منظور و رسيدن به عدالت واقعي، همه مردم بايد عدالت را رعايت کنند و در اين راه ثابت‌قدم باشند.

انتهاي پيام1026ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۳۷:۰۱

30 Dec 2019