۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۳۲۳۳
امیر شاه صفی در جمع وابستگان نظامی:

آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب با سایر کشورها هستیم/نیروهای مسلح ارتقای توان دفاعی خود را به برجام گره نزده‌اند

فرمانده نیروی هوایی گفت: آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب و انعقاد تفاهم نامه با کشورهای منطقه و سایر کشورها هستیم.
آماده برگزاری رزمایش‌های مرکب با سایر کشورها هستیم/نیروهای مسلح ارتقای توان دفاعی خود را به برجام گره نزده‌اند
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر خلبان حسن شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسمی که به مناسبت روز نیروی هوایی در هتل نهاجا و با حضور فرماندهان و مسئولین این نیرو و وابستگان نظامی کشورهای خارجی برگزار شد، گفت: تحولات سیاسی اخیر ایالات متحده نگرانی های جهانی را در خصوص سرعت گرفتن خشونت و نژادپرستی سازمان یافته از خاستگاه عمده ناامنی‌های جهان یعنی آمریکا افزایش داده است.

وی افزود: کارنامه دولت گذشته ایالات متحده نیز روشن تر از دولت فعلی آن نیست و سوابق بدعهدی‌های ایالات متحده در اجرای برجام و اعمال تحریم‌های جدید به بهانه دستاوردهای موشکی، پرهیز رئیس جمهور سابق این کشور از وتوی طرح تمدید قانون تحریم ایران (ISA) و موارد متعدد دیگر از جمله مصادیق عهد شکنی و دشمنی آمریکا ست که پشت ژست مردم فریبانه دموکراسی و ابرقدرتی جهان نمایان شده است.

شاه صفی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر اصالت دینی مردم و قشر مستضعف است، اظهار داشت: امام خمینی (ره) تفکر کلیشه‌ای از حکومت اسلامی به عنوان بازگشت به سالهای سیاه را نابود ساخت و ثابت کرد که اسلام همچنان نیرویی پویاست که قادر به راهبری امت در اجتماع به اصطلاح مدرن و فوق مدرن کنونی است.

وی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ادبیاتی مانند استکبار و مستضعفین به سیاست وارد شد که در ادبیات سیاسی رایج جهان ما به ازایی نداشت و هر آنچه فهم آن برای دنیای غرب سخت بود در فرهنگ اسلامی پیشینه روشن دینی داشت.

فرمانده نیروی هوایی ارتش به وجود آوردن جریاناتی مانند القاعده و داعش را برنامه ایالات متحده برای مقابله عملی با تفکر بیداری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: نظام سلطه و استعمار نو هم زمان با شکل گیری مطالبه‌گری اسلامی مردم منطقه، نسبت به تقویت نوعی از تروریسم شکل گرفته در لباس بنیادگرایی اقدام کردند که ارتباطی با تفکر اسلام ناب محمدی ندارند.

وی گفت: نکته حائز اهمیت این است که همین بنیادگرایی متقلبانه به ویژه در شکل جدید خود به نام داعش، با استفاده از خلاء موجود در بین جوانان اروپایی اقدام به جذب نیروهایی کرده که امروز پس از شکست تروریسم در منطقه شاهد بازگشت این نیروها به موطن اصلی خودشان هستیم.

شاه صفی با بیان اینکه نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی، همسو با سیاست های دفاعی جمهوری اسلامی ایران، حفظ و ارتقاء توان دفاعی خود را به برجام گره نزده‌اند، افزود: نیروی هوایی ارتش در دوران پس از جنگ تحمیلی، به ویژه در دوران تحریم با استفاده از متخصصین داخلی و تعامل سازنده با مراکز دانشگاهی به بومی سازی بخش قابل ملاحظه ای از سامانه ها و تولید داخلی شبیه سازها و قطعات گلوگاهی دست یافته و با حضور در عرصه پرنده های بدون سرنشین خیز بلندی برای تقویت بنیه دفاع هوایی خود بر اساس راهبرد مقابله با اهداف نقطه ای بر مبنای تهدیدات جدید تروریستی منطقه ای و فرامنطقه ای برداشته است.

وی افزود: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران کاملا صلح طلبانه است و موید این ادعا، تاریخ روشن ما و رویدادهای منطقه است. در حالی که در همین ایام شاهد بمباران و کشتار مردم مظلوم یمن با استفاده از مستشاران خارجی و تخصیص بودجه های نظامی نجومی هستند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با حساس برشمردن منطقه غرب آسیا و وجود منافع بسیار زیاد کشورها در این نقطه راهبردی گفت: جمهوری اسلامی ایران باید ضمن حضوری مقتدر و اتخاذ سیاستی استقلال طلبانه در این منطقه، الگویی جهانی از یک کشور مستقل را ارائه کند تا با تکیه بر خودکفایی و خوداتکایی، تا حد امکان از بهترین سامانه های آفندی روز دنیا برخوردار باشد.

امیر شاه صفی در پایان گفت: در همین راستا نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند تا روابط نظامی شایسته ای با ارتش های کشورهای دوست و برادر برقرار کرده و سهمی موثر در مسیر توسعه صلح و امنیت منطقه ای و جهانی ایفا کند، که در این راستا آماده برگزاری رزمایش های مرکب و انعقاد تفاهم نامه با کشورهای منطقه و سایر کشورها هستیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۱۱:۳۴

2 Jan 2020