۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۴۰۴۳۳
به مناسبت 5مهرماه سالروز شکست حصر آبادان:

شکست حصر آبادان زمينه‌ساز پيروزي دفاع مقدس بود/رزمندگان در برابر سختي ها دشمنان هيچ گاه سر خم نکردند

رزمنده 8 سال دفاع مقدس گفت: شکست حصر آبادان زمينه‌ساز پيروزي درخشان رزمندگام دردفاع مقدس بودو در همه عمليات، اين پيروزي به‌عنوان ستاره فتح در برابر دشمن مي‌درخشيد.
شکست حصر آبادان زمينه‌ساز پيروزي دفاع مقدس بود/رزمندگان در برابر سختي ها دشمنان هيچ گاه سر خم نکردند
صمصام اميري قلعه رشيدي رزمنده و آزاده دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز با گراميداشت پنجم مهرماه سالروز شکست حصر دشمن گفت: آبادان در هشتم آبان ماه سال ۱۳۵۹ درست زماني که ۳۹ روز از حمله رژيم بعث عراق به ايران مي‌گذشت، بعثی ها تلاش بسیاری کردند تا این شهر را تصرف کنند؛

وی خاطر نشان کرد: حدود يک هفته از تلاش نيروهاي بعثي براي تصرف آبادان مي‌گذشت،که فرمان حضرت امام خميني (ره) برای حصر آبادان صادر شد و خطاب به نیروهای مسلح فرمودند: "حصر آبادان بايد شکسته شود".

امیری با بیان اینکه حصر آبادان با عمليات ثامن‌الائمه(ع) توسط رزمندگان ايران شکست افزود: اين پيروزي بزرگ زمينه‌ساز موفقيت‌هاي ديگري مثل آزادسازي خرمشهر شد.

اين جانباز ۸ سال دفاع مقدس بيان کرد: با پيروزي درخشان سپاه اسلام در شکستن حصر آبادان، روحيه اميد در سرتاسر جبهه‌ها و در ميان مردم دميده شد و سيل خروشان ملت با شادي و شور، بيش از پيش به سوي جبهه‌ها روانه شدند.

اميري گفت:عمليات ثامن‌الائمه(ع) به منزله نقطه عطف و حلقه وصلي براي تغيير استراتژي جنگ از وضعيت گذشته به وضعيت جديد محسوب مي‌شود. بعد از حذف بني‌صدر، براي نخستين بار بود که نيروهاي عمل کننده در اين حد گسترده با هم ترکيب شده و به نحو شايسته‌اي با يکديگر همکاري و هماهنگي مي‌کردند به طوري که اين اقدام الگوي مناسبي براي ادامه همکاري ارتش و سپاه در عملياتهاي ديگر شد.

اين آزاده دوران دفاع مقدس در خصوص برخورد دشمنان در زمان اسارت با رزمندگان گفت: درسال ۲۷/۱/۶۷ درزمان حمله عراق به شهرفاو بعد از ۳۳ ساعت درگيري توسط تانک هاي تي ۷۲ درنزديکي تاريکي وغروب افتاب به اسارت درامدم انها رفتار بسيار غير انساني باما انجام دادن که درکتابي که نوشتم هم اکنون درقسمت حفظ ارزشهاي سپاه موجود است به نام بازمانده گردان امير، ع، دراختيارعلاقه مندان وبسيجيان قرار خواهد گرفت.

اميري افزود:رفتار رژیم بعث همانند داعشيان زمان بود اما رزمندگان با توکل بر خدا و ولايت پذيري براي سربلند بودن ملت شريف اسلامي هيچ گاه در برابر سختي ها و توطئه هاي دشمنان سر خم نکردند .

اين يادگار ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد:ازجوانان انتظار دارم مسير ولايت و شهدا را ادامه دهند چرا که شهدا با شعور و عشق در راه خدا قدم گذاشتند و بزرگترين سرمايه وجوديشان را نيز نثار اسلام، نظام و کشور کردند تا ما امروز سرافرازانه در دنيا افتخار کنيم.

اميری گفت: انتظاري هم که از مسئولين دارم که قدرمردم رابدانند وبه انها خدمت کنند وخود را به ولايت وصل کنند که راه سعادت ازاين طريق است.

صمصام اميري که نامش تا لحظه بازگشت به وطن به عنوان شهيد مفقودالاثر ثبت شده بود، در سن۱۹ سالگي در طي بازپس گيري فاو به مدت۳ سال در بند مخوف ترين زندان هاي رژيم بعث بود.

انتهاي پيام۱۰۲۲ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۲۱:۱۲

27 Dec 2019