۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹
کد مطلب : ۲۱۹۹۳
اندیشکده آمریکایی بررسی کرد؛

بروکینگز: آغاز ماراتن جنگ‌طلبان/ تهدید ایران و حمایت از نتانیاهو

کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری خواه درحال رقابت هستند تا نشان دهند که کدامیک بزرگترین جنگ‌طلب است. درمورد اسرائیل نیز آنها تلاش می کنند تا نشان دهند کدامیک مشتاقانه تر از بنیامین نتانیاهو حمایت می کند.
بروکینگز: آغاز ماراتن جنگ‌طلبان/ تهدید ایران و حمایت از نتانیاهو
به گزارش جهانبین نیوز، اندیشکده بروکینگز (Brookings) در یادداشتی زیر عنوان "کاندیداهای جمهوری خواه، گروهی جنگ‌طلب هستند" نگاهی داشته به حضور پرتعداد جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا.

از نگاه بروکینگز، جمهوری خواهان با تمرکز بر سیاست خارجی وارد این رقابت ها شده اند؛ "تقابل با ایران و تهدید به حمله نظامی" از یک سو و "حمایت مشتاقانه از نتانیاهو و اسرائیل" از سوی دیگر، شعارهای اصلی کاندیداهای جمهوری خواه در این دور از رقابت ها را تشکیل می دهد.

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: حضور کاندیداهای جمهوری خواه در انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا از نظر تعداد، میدان وسیعی را تشکیل داده؛ "جب بوش"، "اسکات واکر"، "مارکو روبیو"، "رند پاول"، "تد کروز" و بسیاری دیگر از جمهوری خواهان در این عرصه حضور دارند. آن ها ممکن است از نظر سبک، بسیار متفاوت باشند اما اختلاف بزرگی را در سیاست نشان نمی دهند. جهوری خواهان احتمالا متحدترین گروه در عرصه سیاست خارجی هستند. کاندیداهای ریاست جمهوری جمهوری خواه درحال رقابت هستند تا نشان دهند که کدامیک بزرگترین جنگ طلب است. درمورد اسرائیل نیز آنها تلاش می کنند تا نشان دهند کدامیک مشتاقانه تر از بنیامین نتانیاهو حمایت می کند.

بروکینگز در ادامه با نگاهی به مواضع کاندیداهای جمهوری خواه نوشت: مارکو روبیو، تلاش می کند به عنوان کاندیدایی که بیشترین نگرانی را درباره سیاست خارجی دارد، موضع گیری نماید اما دیدگاه های وی با نظرات جریان اصلی جمهوری خواه، نزدیک و هماهنگ است. روبیو مانند دیگر همقطارانش مثل یک جنگ طلب سرسخت حرکت می کند. وی به علت توافق هسته ای با ایران و عادی سازی روابط با کوبا به اوباما حمله می کند. جب بوش نیز علیرغم عدم محبوبیت برادرش به علت حمله به عراق، خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را محکوم کرده است. اسکات واکر هنوز درحال مطالعه درباره سیاست خارجی است اما به نظر می رسد دیدگاه های وی هم مانند یک جنگ طلب متعارف باشد. دیگر کاندیداها نیز درحال رقابت هستند که نشان دهند کدامیک می توانند لفاظی و تهدیدهای بیشتر و قوی تری علیه ایران و داعش انجام دهند.

این اندیشکده آمریکایی پس از بررسی دیدگاه های برخی جمهوری خواهان در حمایت از رژیم اشغالگر قدس می افزاید: حمایت از اسرائیل، مدت هاست که امری فراجناحی در آمریکا می باشد اما شکاف جدیدی که بین آمریکا و اسرائیل ایجاد شده، موجب افزایش کامل حمایت جمهوری خواهان از اسرائیل گشته است. هرچند حمایت دموکرات ها و مستقل ها از اسرائیل نیز همچنان زیاد است اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد گروهی از جوانان و اقلیت دموکرات نسبت به حمایت از اسرائیل، تردید دارند.

بروکینگز افزود: اکنون ما در دورانی هستیم که حداکثر تضاد [بین آمریکا و اسرائیل] ایجاد شده؛ روابط مسموم رئیس جمهور لیبرال دموکرات آمریکا با نخست وزیر اسرائیل موجب لفاظی های آخرالزمانی علیه یکدیگر شده است. این درحالی است که جمهوری خواهان کنگره و دولت اسرائیل آشکارا از توافق جنجالی دولت اوباما با ایران انتقاد می کنند. از آنجایی که جمهوری خواهان کنترل کاخ سفید را در دست ندارند، از انتقاد آزادانه از سیاست موجود لذت می برند بدون اینکه جایگزین ها منسجم خود را در این باره پیشنهاد دهند.

بروکینگز در پایان به "تقویت اقتصاد آمریکا" و "خروج نظامیان آمریکایی از عراق" در دوران ریاست جمهوری اوباما اشاره کرده و نتیجه می گیرد که تمرکز جمهوری خواهان بر سیاست خارجی چندان هم رویکرد درستی نیست. به باور این اندیشکده آمریکایی، با توجه به تعهد عمیق نخبگان و رای دهندگان جمهوری خواه به حمایت از اسرائیل، رئیس جمهور احتمالی جمهوری خواهان نگرانی ویژه ای از تقابل و اختلاف با این رژیم نخواهد داشت.
منبع: جام

انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۴:۳۰

17 Feb 2020