۰
plusresetminus
روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با اشاره به عملیات روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان، آن را اقدامی حساب‌شده توصیف کرده و نوشته است که به نظر نمی‌رسد طرفین به دنبال تشدید تنش‌ها باشند.
هاآرتص: عملیات حزب‌الله حساب‌شده بود/باید امیدوار بود این ضربه دردناک، پایان کار باشد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی در مورد عملیات روز چهارشنبه حزب‌الله لبنان در مزارع «شبعا»، این حمله را اقدامی «حساب‌شده» توصیف کرده است.

در بخشی از این گزارش آمده است: «پاسخ حزب‌الله به حمله هوایی هفته گذشته در سمت سوری بلندی‌های جولان که به کشته شدن جهاد مغنیه و ۶ نیروی دیگر حزب‌الله منجر و به اسرائیل نسبت داده شد، دستکم تا الان، حساب‌شده و محدود بوده است.»

هاآرتص با اشاره به اینکه حزب‌الله یک کاروان نظامی (و نه خودرویی غیرنظامی) را هدف قرار داده، نوشته است که به نظر می‌رسد این گروه فعلا به دنبال اقدامات بلندپروازانه و یا ایجاد جبهه‌‌های جدید نیست.

«عاموس هارل» با اشاره به پاسخ محدود رژیم‌صهیونیستی به عملیات حزب‌الله، نوشته است: «به نظر می‌رسد که اسرائیل نمی‌خواهد تنش تشدید شود.»

وی با بیان اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل به واسطه نزدیکی به انتخابات پارلمانی و همچنین عدم اطمینان از توانایی این رژیم در پیروزی بر حزب‌الله، علاقه‌ای به ادامه درگیری‌ها ندارد، نوشته است که با این حال «مثل همیشه، لفاظی‌ها باید با اقدامات متفاوت باشد.»

نتانیاهو روز چهارشنبه گفته بود عاملان عملیات در شبعا، بهای این کار خود را می‌پردازند. اما هاآرتص این اظهارات را تنها یک تهدید شفاهی می‌داند.

هارل نوشته است که پاسخ حزب‌الله تا اینجا محدود و نشان‌دهنده این بوده است که این گروه علاقه‌ای به ایجاد یک درگیری گسترده ندارد، اما باید «طی هفته‌های آینده» دید که سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله، با توجه به شهادت جهاد مغنیه، چه تصمیماتی اتخاذ می‌کند. به نوشته وی اگر حزب‌الله دست به اقداماتی چون حمله به اهداف اسرائیلی در خارج از منطقه یا هدف قرار دادن مناطقی در عمق فلسطین اشغالی دست بزند، «نشان می‌دهد که این بار بحث تسویه حساب‌های شخصی در میان است.»

تحلیلگر هاآرتص با تشریح نحوه اجرای عملیات حزب‌الله علیه کاروان نظامیان صهیونیست، نوشته است: «باید امیدوار بود که این ضربه دردناک، پایان این دور از درگیری‌ها باشد و به افزایش خشونت منجر نشود. اما حتی اگر این دور پایان یابد، باید همچنان تحولات مرز شمالی را تحت نظر داشته باشیم.»

در پایان این گزارش آمده است: «می‌توان انتظار داشت که حزب‌الله همچنان به دریافت محموله‌های تسلیحاتی ایران از طریق سوریه و سپس لبنان، اتکا کند. اما باید دید که آیا در این شرایط، اسرائیل با علم به اینکه ممکن است حزب‌الله حملات خود در مرز لبنان را از سر گیرد، به این کاروان‌ها حمله می‌کند یا نه؟»

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۱:۱۲

16 Jan 2020