۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۳۸۵۵۳
مسئول کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري:

حاکميت بي قانوني در حوزه آب/تعطيلي پروژه بن بروجن از سمت زاينده رود ظالمانه است

مسئول کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري با اشاره به اين که در حوزه آب کشور بي نظمي و بي قانوني حاکم است، گفت: تعطيلي طرح بن بروجن از سمت زاينده رود با حکم قاضي و شوراي تامين استان اصفهان ظالمانه است.
حاکميت بي قانوني در حوزه آب/تعطيلي پروژه بن بروجن از سمت زاينده رود ظالمانه است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، حجت الاسلام اميرقلي جعفري در هفتمين همايش بام ايران در حسرت آب که در فرهنگسراي شهر بروجن برگزار شد با اشاره به اين که در استان چهارمحال وبختياري چند عقب ماندگي داريم، گفت: از ابتدا اجازه ورود صنعت به استان ما را با اين ديدگاه که قطب کشاورزي و دامپروري است ندادند.

ممنوعيت دشت هاي اصلي استان چهارمحال و بختياري

جعفري با بيان اين که در حال حاضر دشت هاي اصلي کشاورزي استان چهارمحال و بختياري ممنوعه است، گفت: کشاورزي ما تقريبا منقرض شده و به تبع آن دامپروري هم در حال ار بين رفتن است.

حجت الاسلام جعفري با اشاره به اين که ما در يک عقب ماندگي تاريخي ۳۰ تا ۴۰ ساله مانده ايم، گفت: استان چهارمحال وبختياري در حال حاضر قابليت کشاورزي و دامپروري ندارد چرا که ار منابع آب خود نمي تواند استفاده کند.

وي با بيان اين که استان چهارمحال و بختياري اکنون در رتبه اول بيکاري قرار دارد، افزود: عقب ماندگي دوم ما اجازه نداشتن براي استفاده از آب استان است.

مسئول کميته صيانت از آب چهارمحال و بختياري گفت: در حوزه آب مخصوصا استان چهارمحال وختياري و خوزستان قانون شکني و قانون گريزي داريم؛ براي مثال تونل گلاب در ۲۷ کيلومتر و در آينده اي که اميدواريم هرگز محقق نشود بناست بعد از تکميل تونل و تصفيه خانه در رضوان شهر آب زاينده رود به آن سمت منتقل شود و ۶۱ کيلومتر زاينده رود در استان چهارمحال و بختياري از بين برود.

وي دومين قانون گريزي در استان را ۳۳ طرح کشاورزي که ۱۸ هزار نفر بناست از پرتو آن زندگي خود را تامين کنند دانست و گفت: سال ۸۸ به اين طرح ها مجوز داده شده اما امروز اعلام کرده اند که اين طرح ها بايد تعطيل شوند؛ طرح هايي که دولت در حوزه زاينده رود به کشاورز اجازه داده است.

تعطيلي بن بروجن از سمت زاينده رود ظالمانه است

حجت الاسلام جعفري با مطرح اين سوال که چرا ۷۰۰ متر تونل براي بهشت آباد حفر شده است؟ گفت: با کدام اجازه اين تونل حفر شده؛ مگر شوراي عالي آب نگفته انتقال براي بهشت آباد با لوله انجام شود.

وي افزود: تونل بهشت آباد در اعماق ۳۰۰ متري زمين از زير شهرستان هاي اردل، کيار و شهرکرد عبور مي کند و قسمت هايي از شهرستان بروجن را تحت الشعاع قرار مي دهد.

جعفري به طرح انتقال آب بن بروجن نيز اشاره کرد و گفت: اين طرح که از مصوبه دو دولت و تمام مجوزات برخوردار است تمام مراحل آن طي شده و بناست آب شرب نيمي از جمعيت استان چهارمحال و بختياري را تامين کند اما با قلدري در چادگان متوقف شده است.

وي، تعطيلي طرح بن بروجن از سمت زاينده رود با حکم يک قاضي و شوراي تامين استان اصفهان را ظالمانه دانست و گفت: مردم استان چهارمحال و بختياري کشاورزي و صنعت که ندارند، آب شرب هم که ندارند پس شما با اين کار اعلام مي کنيد که مردم چهارمحال استان خود را ترک کنند.

جعفري ادامه داد: نمي فهميم چرا وقتي مجري در برنامه زنده تلويزيوني در شب ۲۲ بهمن از استاندار چهارمحال و بختياري سوال مي پرسد آقاي عباسي شما در استان مشکل آب داريد يا نه مي گويد خير! مشکل فقط کمبود بارندگي است اگر اصفهان بهتر مصرف کند به ما هم آب خواهد رسيد.

وي با اشاره به اين که استاندار اصفهان اعلام کرده مشکل زاينده رود با افتتاح تونل سوم کوهرنگ حل خواهد شد، گفت: در کنار تونل سوم ۱۲ ويلا ساخته شده! قاضي در استان چهارمحال و بختياري گفته اين ويلاهاي غير قانوني در کنار تونل سوم بايد تخريب شود اما فشار مي آورند شکايت خود را پس بگيريد.

در حوزه آب بي قانوني حاکم است

حجت الاسلام جعفري با بيان اين که مشکل زاينده رود با تونل هاي اول و دوم و سوم و تونل بهشت آباد و گلاب حل نمي شود، گفت: ۱۵ هزار چاه غيرقانوني به گفته استاندار اصفهان وجود دارد که پنج هزار حلقه آن در بستر زاينده رود است.

وي افزود: استان اصفهان بايد فولاد، برنج کاري و فضاي سبزي که از رشت و ساري بيشتر شده را محدود کند نه اين که به مردم استان ما بگويند نيترات بخوريد.

مسئول کميته صيانت از آب استان چهارمحال و بختياري فاجعه فعلي را تعطيلي پروژه بن بروجن دانست و گفت: در حوزه آب کشور فعلا بي نظمي و بي قانوني حاکم است.

حجت الاسلام جعفري بر داشتن وحدت، آگاهي و اتحاد مردم تاکيد کرد و گفت: وظيفه همه ما هوشياري و مطالبه گري از مسئولين است.

وي با بيان اين که اگر پروژه بن بروجن به سرانجام نرسد مردم بايد از اين استان کوچ کنند، تصريح کرد: در حالي که هنوز طرح بن بروجن راه اندازي نشده و ۳۳ طرح ما بهره برداري نشده زاينده رود خشک است! خيلي بي تقوايي است خشکي فعلي را به پروژه بن بروجن نسبت دهند.


انتهاي پيام1022ج/ ۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۹:۲۶

2 Jan 2020