۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۲۲۱۶۳

ماهواره، رقیب سرسخت رسانه ملی

امروزه رسانه ملی مهمترین عامل پرکردن اوقات فراغت ما ایرانیان شده است. طبق آخرین آمار میانگین حداقل وحداکثر زمان تماشای تلویزیون هرفرد به ترتیب از1تا8ساعت متغیر است.
ماهواره، رقیب سرسخت رسانه ملی
به گزارش جهانبین نیوز، امروزه رسانه ملی مهمترین عامل پرکردن اوقات فراغت ما ایرانیان شده است. علی الخصوص در کشوری که سرانه مطالعه و ورزش و انجام کارهای تفریحی بسیار پایین است، راهی جز تماشای تلویزیون برای پر کردن اوقات فراغت خانواده های ایرانی باقی نمانده است.طبق آخرین آمار میانگین حداقل وحداکثر زمان تماشای تلویزیون هرفرد به ترتیب از۱تا۸ساعت متغیر است.اما آیا آنچه در رسانه ی ملی مورد مشاهده ی مخاطب قرار میگیرد در شان فرهنگ یک ایرانی است؟

صدا وسیما باید(منظور از باید رسالتی است که به عهده اوست)غنی ترین و پربارترین وشاید مهم تر از همه سرگرم کننده ترین برنامه ها را در اختیار مخاطب خود قرار دهد . صدا وسیما باید به نوعی توازن میان برنامه های فرهنگی مذهبی و سرگرمی ایجاد نماید.چیزی که به جرات میتوان گفت،ذره ای در صدا وسیمایی که من جوان از آن انتظار دارم نیست و باز هم به جرات میتوان گفت که این مسئله و رنگارنگ بودن برنامه های ماهواره ای از عوامل اصلی گرایش روز افزون مردم به سمت ماهواره شده است.

اگر حسابی سر انگشتی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که بیشترجوانان ما برای تماشای همین برنامه ها به سمت ماهواره کشیده میشوند و شبکه های سیاسی درصد کمتری از مخاطب را به خود اختصاص داده اند.سرگرمی هایی که مانند یک تیر،اعتقادات من وتو را نشانه رفته اند.وقتی جوان ما در تلویزیون در تمام برنامه های گفتگو-مناظره محور سیاسی، اقتصادی, فرهنگی صرفا جدال دو فرد را میبیند که حدود دوساعت همدیگر را مورد لطف(!) قرار میدهند و بحثی را که شروع کرده اند بدون نتیجه ای کارآمد و راهگشا به پایان میبرند، چه انتـظاري هست که این جوان به سراغ بی بی سی و صدای آمریکا نرود؟ همچنین طرفین در بیشتر موارد شروع به زدن حرف هایی میکنند که گاهی آلت دست رسانه های ضد انفلاب برای تمسخر ما میشوند.نمونه ی بارز آن برنامه ی چندی پیش ورزشی و عنایت آقایان نسبت به همدیگر(!)

همچنین تغییراتی که صدا وسیما در چند سال اخیر به قول خودش، برای پر کردن خلا های موجود در خود داده است واقعا قابل تقدیر است.(!!!) انبوهی از سریال های کره ای و چینی در چند ده قسمت ،یا فیلم های تاریخ گذشته سینمای هالیوود و سریال های اکشن غربی که آن هم با دیدنش به یاد هر چه بد بختی توی عالم است می افتی، قرار است مخاطب را از پای ماهواره به پای تلویزیون مــلی بکشانند! باور نمیکنید؟در ایام نوروز سری به قوطی جادویی خانه هاتان بزنید و چه جالب این که بودجه ای که صرف خرید این سریال ها میشود را اگر خرج استعداد های داخلی خودمان کنیم میشود با آن...............

اخیرا گیرنده های دیجیتال آمده تا شاید بتواند در جـدالی نابرابر با ماهواره پیروز شود و آن را پس زده، راه خود را در خانه ها باز کند.در ابتدای امر استقبال خوبی از این دستگاه ها شد ولی اگر روند به همین شـــکل ادامه یابد، ماهواره دوباره پرقدرت به مــیدان آمده وحریف را فیتیله پیچی اســاسی خواهد نمود.حـــال میپرسید چه روندی؟ گویی وظیفه برخی شبکه های جدید این شده است که سریال هایی که مردم برای بار اول هم حوصله دیدن آنرا نداشتند، به دفعات از این شبکه ها پخش شود. از جانب انصاف که نگذریم شبکه های اطلاع رسانی جدید مثل مستند وسلامت خوب کار میکنند ولی کم است.

چندی پیش در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری، یکی از دانشجویان از برنامه های صدا وسیما انتقاداتی داشت، ایشان فرمودند: «این چنین نیست که چون بنده رییس صدا وسیما را انتخاب میکنم همه برنامه های صدا وسیما را می آورند بنده امضا کنم(تایید کنم) برنامه هایی از صدا وسیما پخش میشود که خیلی از آنها را هم بنده راضی نیستم.»

اگر صدا وسیما نهادی است که تا عمق جان افراد نفوذ میکند،چرا باید با پخش برنامه های بی محتوا مردم را به سمت خرید ماهواره هُل دهد؟ اگر صدا و سیما در بعضی جاها تنها وسیله ی اطلاع رسانی مردم است پس چرا بعضا باید در آن غیر از واقعیت گفته شود؟ودر پایان به بعضی از آقایان عرض کنم جوان ما برای مشاهده ی فیلم های مبتذل به سمت ماهواره نمیرود چون میتواند آن به روش هایی خیلی راحت تر بیابد . جــوان ما به سراغ ماهواره میرود چون گاهـي هیچ چیز در تلویزیون جذبش نمی کند.

به امید روزی که اگر از کسی بپرسیم ماهواره میبینی جواب دهد :
ماهوار ه چرا ؟تلویزیون خودمان که خیلی بهتر است.



انتهای پیام/1020
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۱۱:۵۱

30 Jan 2020