۰
plusresetminus
جمعي از کارکنان شهرداري شهر بن براي تاخير دو ماهه حقوق هاي خود دست به اعتراض زدند.
اعتراض کارگران شهرداري بن به عدم دريافت حقوق/عرق زحمت خشکيد، عرق شرم روي پيشاني کارگران اما...
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار زنگ خبر، بزرگان و پيشوايان ديني همواره در سخن و در عمل، به کار و اشتغال تاکيد و از بيکاري به شدت بر حذر داشته اند، در روايات آمده است «کسي که به کار و تلاش مشغول است، از کسي که کار را رها کرده و به عبادت خدا مشغول است اجر و پاداشي فزون‌تر دارد».

کارگر در ديدگاه اسلام بسيار محترم و ارزشمند است، به طوري که رسول گرامي اسلام (ص) و اميرالمومنين (ع) و ساير امامان معصوم (ع) از کار و کارگر تجليل کرده و خود نيز کار مي کردند و خود را کارگر مي دانستند، و در تاريخ منقول است که حضرت علي (ع) باغ هاي ديگران را آبياري مي کرد و از آن ها دستمزد مي گرفت.

کار کردن در اسلام عبادت است و اگر با انگيزه کسب درآمدحلال به جهت اداره آبرومندانه زندگي همراه باشد اجر و ثواب جهاد در راه خدا را در پي دارد و لذا نقل شده است که پيامبر دست کارگر را مي بوسيد چون دست مجاهد في سبيل الله بود و فرمودند: بر شما باد قبل از خشک شدن عرق کارگر مزد او را پرداخت نماييد.

جمعي از کارکنان شهرداري شهر بن براي به تاخير دو ماهه حقوق خود دست به  اعتراض زدند؛ اين کارگران زحمت کش خدماتي شهرداري با تجمع خواستار پرداخت چند ماه حقوق به تاخير افتاده خود و پاسخگويي مسئولين در اين ارتباط شدند.

يکي از اين کارگران به خبرنگار زنگ خبر گفت: ما کارگران شرکتي يک سال سنوات، پنج ماه اضافه کاري و دو ماه حقوق خود را دريافت نکرده ايم و  چند سالي است که حقوق کارگران شهرداري به موقع پرداخته نمي شود و معيشت و زندگي خانوادگي ما را دچار بحران کرده چراکه با اين گراني ها بعضي از همکاران ما به نان شب محتاج شده اند.

يکي ديگر از کارگران شهرداري که دل پري داشت گفت: حقوق هاي ما بيش از دو ماه است که پرداخت نشده  و گاهي با بي نظمي هاي بسيار زيادي پرداخت مي شود و حقوقي که چند ماه يک بار واريز مي شود و آن هم فقط يکي از ماه هاي عقب افتاده واريز مي شود و در اين وضعيت گراني و بي‌پولي ديگر نمي‌دانيم چگونه در چشمان همسر و فرزندان‌مان نگاه کنيم.

حال اين کارگران خدماتي که اصلي ترين وظيفه خدماتي شهرداري يعني جمع آوري زباله و رفت و روب را به عهده دارند و نوک پيکان خدمات رساني شهرداري به شهروندان هستند خواستار پاسخگويي مسئولان و رسيدگي به حق و حقوق خودشان هستند.

رسول گرامي اسلام (ص) فرمودند: برشما باد قبل از خشک شدن عرق کارگر مزد او را پرداخت نماييد.

اما تاچه اندازه ما به اين حديث نبوي در زندگي‌مان عمل کرده‌ايم؟
و سوال مهمتر آن است که با کسانيکه به اين حديث عمل نمي‌کنند چه کرده‌ايم؟
شايد مطرح کردن همين دو سوال و پاسخ به آنها تمامي مشکلات قشر کارگر را تا حدود بسياري حل نمايد، اما بي‌پاسخ ماندن اين سوالات است که گاهي موجبات رنجش کارگران را فراهم مي‌کند.

انتهاي پيام1026ج /520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۳۳:۴۴

12 Jan 2020