۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۵۱۴۳

وجود ریزگردها تاثیرات مخربی بر اکوسیستم طبیعی و سلامت استان و مردم دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: دشت شهرکرد در جنوب شهرکرد و جنوب چالشتر جزء کانون های اصلی گرد و غبار است و حل این معضل نیازمند مدیریت این دشت ها است.
وجود ریزگردها تاثیرات مخربی بر اکوسیستم طبیعی و سلامت استان و مردم دارد
به گزارش جهانبین نیوز، سعید یوسف پور در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته محیط زیست ضمن تشریح برنامه های این هفته گفت: شعار امسال محیط زیست به نشانه مقابله با گرمایش زمین صدایتان را بالا ببرید نه سطح دریاها را است.

یوسف پور بیان داشت: عمده برنامه های محیط زیست با رویکرد آموزش عمومی و فرهنگ سازی عمومی است.

وی افزود: برگزاری همایش محیط زیست و توسعه پایدار با اولویت آمایش سرزمین و جشنواره تئاتر میدانی محیط زیست در پارک تهلیجان از جمله این برنامه هاست.

یوسف پور با تاکید بر فراگیر کردن مقوله محیط زیست در بین مردم اذعان داشت: خوشبختانه در سالهای اخیر حساسیت های مردمی نسبت به حفظ محیط زیست بیشتر شده است اما هنوز نیازمند اطلاع رسانی و آموزشهای عمومی و مردمی ایم.

وی از فعالیت ۱۸ تشکل مردم نهاد در محیط زیست در استان خبر داد و گفت: توانمندسازی تشکل های مردمی در زمینه حفاظت محیط زیست عامل مهمی برای رفع چالش هاست.

یوسف پور بیان داشت: سال گذشته ۳ مستند محیط زیستی با عناوین فریاد هلن، ریشه در باد و روزنه شکر با نگاه به مسائل و مشکلات محیط زیستی استان در صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری تولید شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان در خصوص کیفیت هوای استان تصریح کرد: در هفته های گذشته تنها مورخ ۱۵ خرداد کیفیت هوای استان خوب بوده است در بقیه روزها وضعیت هوا ناسالم بوده و این به دلیل وجود ریزگردهایی است که از کشورهای همسایه وارد استان شده است.

یوسف پور وجود این ریزگردها را چالش غرب کشور دانست که تاثیرات مخربی بر اکوسیستم طبیعی و سلامت استان و هم استانی هاست.

وی اظهار داشت: متاسفانه ۲۶ استان از ۳۱ استان کشور تحت تاثیر این ریزگرها قرار دارد و با توجه به معاهده محیط زیستی و تفاهمات انجام شده کشورهای همسایه ملزم به رعایت موارد پیشگیری و مدیریت مبحث ریزگردها اند.

یوسف پور خشکسالی ها و بهره برداری های غیر اصولی و غیرکارشناسی از عوامل کانون گرد و غبار در استان دانست.

وی بیان داشت: دشت شهرکرد در جنوب شهرکرد و جنوب چالشتر جزء کانون های اصلی گرد و غبار است و این نیازمند مدیریت این دشت ها خصوصاً در فصول خشک سال یعنی اواخر تابستان تا پاییز برای جلوگیری از هجوم گرد و غبار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۱:۲۲

27 Dec 2019