۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد مطلب : ۳۷۰۰۴
گزارش خبري/

احداث ميدان ميوه و تره بار لردگان؛ وعده اي که بعد از 20 سال هنوزعملي نشده است+ اسناد

وضعيت نابسامان ميدان ميوه و تره‌ بار لردگان صداي اعتراض همگان را درآورده است.
احداث ميدان ميوه و تره بار لردگان؛ وعده اي که بعد از 20 سال هنوزعملي نشده است+ اسناد
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ شهرستان لردگان با جمعيتي بالغ بر 230 هزار نفر و با بيش از 350 روستا فاقد ميدان ميوه و تره بار است  و از طرفي بيش از 200 واحد صنفي ميوه فروشي در شهرستان لردگان  مشغول کارهستند و در چنين شرايط وجود اين ميادين به عنوان بازاري براي محصولات كشاورزي، سبب خواهند شد تا توليدكنندگان اين محصولات از سردرگمي و اتلاف وقت خود براي پيدا كردن بازار فروش و عرضه محصولات خود جلوگيري كرده و آنان با فراغ بال و خيالي آسوده؛ محصولات خود را براي فروش عرضه نمايند.

 ميدان تره بار از يك طرف نقش حمايتي خود را به عنوان بازاري براي محصولات كشاورزي نسبت به توليدكنندگان داشته و از طرف ديگر سبب به تعادل رسيدن قيمتها و عرضه محصولات با قيمتهاي مناسب براي مصرف كنندگان مي شوند.

فعاليت ميادين ميوه و تره بار سبب خواهد شد تا در شرايطي رقابتيٍ؛ محصولات با قيمتي مناسب و با كيفيت عرضه گردد كه اين مهم، منافع مصرف كنندگان را بهمراه خواهد داشت زيرا آنان در شرايط رقابتي محصولات را با كيفيت بهتر و قيمت كمتر و مناسبتري دريافت خواهند كرد.

فروشندگان با کمبود فضاي کسب و کار مواجه هستند
آقاي حسين پور يکي از فروشندگان ميوه در خيابان چشمه برم لردگان با در دست داشتن مدارک و مصوبات سال 75 شوراي اسلامي و شهرداري لردگان به خبرنگار ما گفت:  در اين راستا شهرداري لردگان در 6 شهريور 1375 جهت حل اين معضل اقدام به تملک زميني جهت احداث ميدان ميوه نمود که در همان زمان نيز اقدام به واگذاري غرفه ها بصورت اجاره به بنگارداران و ميوه فروشان نمود ولي تغيير کاربري اراضي از سوي جهاد کشاورزي انجام نپذيرفت  آقايان مسئول بفرمايند تکليف 22 ساله مسئله ميدان تره بار در شهرستان لردگان چي شد؟


 
وي از پيگيري‌هاي متعدد براي اين موضوع از سوي فروشندگان ميوه و تره‌بار لردگان  خبر داد و گفت: متاسفانه اين پيگيري‌ها هنوز به جايي نرسيده است و اميدواريم مسئولان به فکر مشکل ميدان ميوه و تره‌بار لردگان بيفتند.



 

 يکي ديگر از مغازه‌ دار تصريح کرد: ايجاد ميدان تره‌بار مناسب در لردگان  موجب کار‌آفريني فراوان و عرضه بهتر ميوه شهرستان به مصرف‌کنندگان مي‌شود.

يکي از اهالي نزديک چهارراه ميوه فروشان مي گويد : اين محل علاوه بر اينكه موجب تصادف و ايجاد اختلال در نظم و عبور و مرور خودروهاي ديگر مي شود از لحاظ بهداشتي هم وضعيت مناسبي ندارد و شبکه بهداشت نيز هيچ نظارتي ندارد .
 

 

يكي از كارشناسان راهنمايي و رانندگي لردگان نيز گفت: به دليل نبود ميدان مناسب براي فروش محصولات باغي در سطح شهر لردگان گاها شاهد تصادفاتي در اطراف ميدان ها يا ورودي شهر ها هستيم و از شهرداري خواست كه در اين مورد چاره اي بانديشد و ميوه فروشان را ساماندهي كند .
 

گفتني است اين مراکز از رونق زيادي در راستاي عرضه محصولات عمده فروشي برخوردار خواهند شد.  بعلاوه بر تقويت بازاريابي و توسعه بازار محصولات کشاورزي در شهرستان که مي تواند دلگرمي خوبي براي توليدکنندگان استان و شهرستان باشد .

انتهاي پيام/630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۵:۰۷

27 Dec 2019