۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد مطلب : ۳۳۳۱۴
امام جمعه سامان :

مطرح کردن آشتي ملي در جامعه در جهت به فراموشي سپرده شدن مسائل مهم کشور است

امام جمعه شهرستان سامان با بيان اينکه طرح آشتي ملي در جامعه در جهت به فراموشي سپرده شدن مسائل مهم کشور در جامعه است، ابراز کرد: جريان سياسي که اشتي ملي را مطرح کردند آشتي ملي نسيت بلکه ادامه فتنه است .
مطرح کردن آشتي ملي در جامعه در جهت به فراموشي سپرده شدن مسائل مهم کشور است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سامان ما،  حجت الاسلام و المسلمين محسن ملک پوردر خطبه هاي نماز جمعه اين هفته  سامان  با بيان اينکه آيات زيادي از قرآن به دعااختصاص داده شده و صد و شصت دعا در قرآن داريم که نيمي از دعاها از انبياء است ، اظهار داشت: يکي از صفات حضرت ابراهيم دَعا بود يعني کسي که زياد دعا ميکند بالاترين دعاهاييکه از انبياء ذکر شده است ، براي حضرت ابراهيم است.

حجت الاسلام و المسلمين  ملک پور افزود:از زبان ابراهيم بيست و پنج دعا درقرآن نقل شده است ،  خدا به پيامبرانش هم مي گويد : دعا کنيد و مرا بخوانيد . آيات متعددي هم درقرآن کريممسئله دعا را مطرح شده است.

ملک پور با بيان اينکه دعا باب گفتگو با خداست ، يعني ما توي مسير مي آييم و ممکن هم است بعضي از دعاها به اجابت نرسد ،بيان داشت: در دعا بايد خدا را با تضرع خواند و خيلي از مواقع تحقق يک حاجت دست من و شما نسيت ، دعا يک نوع ارامش است و راهي باز مي شود که انسان دچار اضطراب نشود.

وي با اشاره بر اينکه در بحث دعا در درجه نخست قبل از بحث اجابت ، ارتباط است، عنوان کرد: در حديث داريم که سه چيز در آن ضرر نيست دعا در گرفتاري ،استغفار در معصيت و شکر در نعمت است.

ملک پور با تاکيد بر اينکه در دعا کردن ما يک آداب ظاهري يک آداب باطني و حقيقي داريم، ، افزود: دعا ثمره عبادت است و دعا بيشتر طريقه سبب سازي است.

امام جمعه شهر سامان در خطبه دوم با بيان اينکه مجدد خودم و همه شما عزيزان را توصيه به تقواي الهي مي نمايم يکي از مصاديق تقوا توجه به در آمد حلال است و مطابق حدود و دستورات الهي بايد رفتار شود و از اسراف بپرهيزد، بيان داشت: خدا اسراف کاران را دوست ندارد و خدا فرهنگ اسراف را در زندگي نمي پسندد.


حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه يکي از نعمت هايي که به آن توجه نداريم و گاهي حرمت آن نگه داشته نمي شود نعمت نان است، بيان داشت: اين غذايي که ما روز مره مصرف مي کنيم سفارش شده مواظبت کنيد اسرف ،تبذير ، آلوده و کفران نعمت نشود و روايت داريم سريع ترين گناهاني که خدازود چوب مي زند کفران نعمت است


وي با بيان اينکه امروز ۲۹ بهمن سالگرد قيام مردم تبريز به مناسبت چهلمين روز تظاهرات کنندگان قم در سال ۱۳۵۶ است که در آن روز هم رژيم پهلوي مردم تبريز را به خاک و خون کشيد، بيان داشت: به همين مناسبت مقام معظم رهبري روز چهارشنبه ديداري داشتند با مردم خونگرم آذربايجان و تبريزحضور با شکوه مردم در راهپيمائي ۲۲ بهمن ماه از مردم تشکر کردند .

ملک پور با اشاره بر اينکه چند وقتي هست که بحث آشتي ملي در دستور کار روزنامه هاي زنجيره اي قرار گرفته و تمامي صحبت اين افراد به اصحاب نهضت آزادي مي رسد، اذعان داشت: همان جماعتي که امام راحل و عظيم الشان انقلاب (ره) در توصيف جنايت هايشان فرموده اند:خطر آنها از منافقين بيشتر و بالاتر است.

وي با بيان اينکه پيشنهاد آشتي ملي از طرف کساني مطرح مي شود که برخي از آنها طبق اسناد غير قابل انکار موجود در جريان فتنه آمريکايي – اسرائيلي ۸۸ آشکارا نقش پادوهاي آمريکا و اسرائيل و انگليس را برعهده گرفته بودند، تصريح کرد: مردم در اين ۲۲ بهمن و حماسه عظيم و مثال زدني شان يک صدا در سراسر کشور به ميدان آمدند و آرزوهاي آمريکا و متحدان بيروني و دنباله رو هاي داخلي آنها را زير گام هاي خودشان لگد مال کردند.

حجت الاسلام و المسلمن محسن ملک پور با بيان اينکه مردم نشان دادند مردم به يکديگر بسيار نزديک تر و همراه و همزبان تر از آنانند که به نسخه آشتي ملي و آنهم نسخه اي که از سوي وطن فروشان پيچيده شده است نيازي داشته باشند ، بيان داشت: يک جريان سياسي در انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد ما راي مردم را قبول نداريم صندوق راي و آراء مردم تعيين کننده برنده انتخابات نيست.

ملک پور با اشاره بر اينکه اين جريان سياسي هشت ماه با مردم و نظام جنگيدند ملت و رهبري با صبوري و روشنگري چهره واقعي آنها را نشان دادند، اذعان داشت: اما با آنکه مي دانندبه مردم و نظام ظلم کردند و راه حل عمل انها توبه است چرا آشتي را مطرح کردند در اصل قصد اين جريان آشتي ملي نيست قصدشان ادامه فتنه است.

وي با بيان اينکه خانم موگرويني گفت برخي تحريم هاي اروپا براي ايران شديد تر از آمريکاست، بيان داشت: آمريکا که به تعهدات خود عمل نکرد و « تقريبا هيچ » در کارنامه اين دولت ثبت شد و در حال حاضر مردم نسبت به ادامه رکود – بيکاري واقعا در تنگنا قرار گرفته اند مطالبات معيشتي خود و عمل به وعده ها را طلب مي کنند.

ملک پور با اشاره بر اينکه آشتي ملي در جهت تغيير افکار مردم و فراموشوي مطالبات مردم مطرح شده است، تصريح کرد: حالا چه چيزي بهتر از بحث شيرين « آشتي ملي » مي تواند صورت مسئله فتنه را پاک کند؟ و فتنه گران را طلبکار بکنه؟چه چيزي بهتر از آشتي ملي که بدعهدي آمريکا فراموش شود؟ قيافه زشت ترامپ در تداوم ايران هراسي و گزينه نظامي روي ميز و وعده هاي دولت در مورد رفع اين دو تهديد در سايه برجام به فراموشي سپرده شود؟( بله چه چيزي بهتر از آشتي ملي؟ )

وي با تاکيد بر اينکه نزديک عيد و خريد عيد قرار داريم ، گراني پدر مردم را درآورده و همه اين ها بايد فراموش شود چون بحث آشتي ملي در دستور کار است، بيان داشت: به هر حال ملت ايران در ۲۲ بهمن ماه نشان دادند در مقابل دشمن محکم ايستاده اند همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند مسئولان اين حضور پر شور مردم را به حساب گلايه نداشتن آنها از عملکرد مسئولان نگذارند.

ملک پور با تاکيد بر اينکه که مردم از مسائل مختلف مثل تبعيض و کم کاري و بي اعتنايي به مشکلات گلايه مندند و ناراحتند و رنج مي برند
اما براي تحقق اسلام و پيشرفت نظام اسلامي روبروي دشمن ايستاده اند، تصريح کرد: و همانگونه که مقام عظماي ولايت فرمودند ، هر مسئولي که با مردم و ملت همراه نباشند و در مقابل دشمن ايستادگي نکند و به فکر مردم نباشد مردم او را بدون ترديد پس خواهند زد.

انتهاي پيام /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۰۸:۴۷

2 Jan 2020