۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۲۰۸۰۴
حجت الاسلام نکونام در سالروز بیعت بختیاری ها با امام خمینی(ره):

ظلم ستیزی خصوصیت ویژه بختیاری ها است

دوران عشایر و بختیاری ها بسیار پر فراز و نشیب بوده و این قوم غیور هیچ گاه دست بیعت به ظالم نداده و این خصیصه بختیاری ها، کشور را در برخی زمان ها از استبداد نجات داده است.
ظلم ستیزی خصوصیت ویژه بختیاری ها است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ایران خبر، حجت الاسلام و المسلمین نکونام در سالروز دیدار تاریخی عشایر و بختیاری های چهارمحال و بختیاری با امام خمینی (۱۹ دیماه ۱۳۵۷)، در جمع این اقوام گفت: تحریم یکی از هزارن سنگی است که دشمنان پیش پای انقلاب انداخته اند و اقوام و قبایل ایران اسلامی به عنوان اقشاری قانع، صبور و ذلت گریز در مقابل این توطئه ها هیچ گاه کوتاه نیامده و ایستادگی می کنند.

وی افزود: بختیاری ها در طول تاریخ و بویژه در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی ثابت کردند که اگر نخست وزیری از جنس خود در راس حکومت در خلاف مبانی اسلام حرکت کند در مقابل آن می ایستند و برای آرمان های اسلام حتی از اهدای جان خود دریغ نمی کنند.

امام جمعه شهرکرد، ظلم ستیزی را یکی از خصایص ویژه بختیاری ها عنوان کرد و گفت: دوران عشایر و بختیاری ها بسیار پر فراز و نشیب بوده است و این قوم غیور هیچ گاه دست بیعت به ظالم نداده و این خصیصه بختیاری ها، کشور را در برخی زمان ها از استبداد نجات داده است.

وی با اشاره به ۲۱بهمن ۵۷ و شکستن حکومت نظامی توسط مردم با فرمان امام راحل(ره) گفت: در همین روز بود که جمعی از بختیاری های مقاوم با تجمع در تهران و حضور در دانشگاه تهران انزجار خود را از طاغوتیان اعلام داشتند.

نکونام افزود: مردمی که ظرفیت نداشته باشند، خداوند به آنان انقلاب عطا نمی کند و این امر در دفاع مقدس هم نمود بارزی به خود گرفت و هشت سال مردانه با سران متحد دنیا ایستادگی نموده و کشور را از توطئه های متعدد نجات دادند و این نعمت بزرگ انقلاب است که برای همیشه تا ظهور صاحب عصر (عج) ماندگار خواهد ماند.

انتهای پیام/۱۰۲۴ج/۵۱۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۲:۴۵

27 Dec 2019