۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰
کد مطلب : ۳۸۶۳۴
سال 96 با همه تلخی‌ها چمدان بسته که برود

اسفند که می‌آید بوی بهار را با خود می‌آورد/ مبادا در بحبوحه خریدهای عید فقرا را از یاد ببریم

اسفند که می‌آید بوی بهار را با خود می‌آورد و مشام مردم پر می‌شود از عطر عید، کم کم درختان جامه شکوفه بر تن می‌کنند و عطر و بوی تازگی فضا را پر می‌کند.
اسفند که می‌آید بوی بهار را با خود می‌آورد/ مبادا در بحبوحه خریدهای عید فقرا را از یاد ببریم
به گزارش جهانبین نیوز؛ اسفند که می‌آید بوی بهار را با خود می‌آورد و مشام مردم پر می‌شود از عطر عید، کم کم درختان جامه شکوفه بر تن می‌کنند و عطر و بوی تازگی فضا را پر می‌کند.

در این ایام خرید مردم شروع می‌شود و کودکان دست در دست والدین در بازار مشغول خرید می‌شوند، خانواده‌ها بسته به شرایط مالی‌شان لباس با قیمت مناسب را برای کودکان می‌خرند و در این بین صدای گریه برخی کودکان که لباس مورد علاقه‌شان را به علت تشخیص خانواده بدست نیاورده‌اند با صدای شادی برخی دیگر در هم می‌آمیزد و زیبایی دوچندانی به بازار می‌دهد.

اما در میان این همه نو بودن هستند خانواده‌هایی که انگار قرار نیست هیچ زمان تازگی برای آن‌ها رخ دهد.

همان‌هایی که در بحبوبه خرید عید و تکاپوی بازار تنها تماشاچی هستند، همان‌هایی که در برابر گریه و بهانه‌گیری کودکان خود هیچ حرفی جز سکوت ندارد، همان‌هایی که پشت ویترین‌های رنگارنگ مغازه‌ها به تماشا می‌ایستند ولی لباس‌های خود را از دست‌فروشان خریداری می‌کنند.

مبادا در میان خوشحالی خود، در میان خریدهای رنگارنگ خود، در میان شادی‌های خود افراد نیازمند به حال خوش را فراموش کنیم، آن‌هایی که درآمدی برای خرید ندارند، همان‌هایی که امسال عزیز از دست دادند، همان‌هایی سال ۹۶ سال سختی برای‌شان بود.


امیدوارم سال ۹۷ سال خوب و پر از اخبار مسرت‌بخش برای کشور و برای مردم کشورم باشد

یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، می‌‎گوید: هر سال پیش از آنکه بازار شلوغ شود اقدام به خرید لوازم مورد نیاز خود و بچه‌هایمان می‌کنیم.

وی به بالا بودن قیمت‌ها اشاره می‌کند و می‌گوید: مجبوریم فقط کالاهای ضروری و لباس برای بچه‌ها را در اولویت قرار دهیم.

این شهروند شهرکردی ادامه داد: امروز که به بازار آمدم و خرید مردم و شادی آن‌ها را از آمدن عید دیدم کمی روحیه‌ام عوض شد، متاسفانه در سال 96 اخبار ناگواری از مرگ هموطنانمان شنیدیم و امیدوارم سال 97 سال خوب و پر از اخبار مسرت‌بخش برای کشور و برای مردم کشورم باشد.


انگار اسفند شور و حال عجیبی دارد و باعث جنب و جوش بسیاری از افراد می‌شود خوشحالی مغازه‌داران از خرید‌های نوروزی و خوشحالی مردم از اینکه توانسته‌اند آن کالایی که مدنظرشان بوده تهیه کنند، همه اتفاق‌های خوبی هستند که در آستانه آمدن بهار روی می‌دهد.

پایین بودن قدرت خرید مردم نارحتمان می‌کند

یکی از مغازه‌داران شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ می‌گوید: از اول اسفند روزهای تعطیل هم در مغازه حضور داریم و سعی می‌کنیم با حضورمان آنچه مورد نیاز مردم است در اختیارشان قرار دهیم.

وی ادامه داد: اینکه مردم خرید می‌کنند اتفاق خوبی است، اما متاسفانه باید بگویم برخی در این ایام دستشان تنگ است و با اینکه از جنسی خوششان آمده اما به دلیل مشکل مالی قدرت خرید آن را ندارند و دیدن این صحنه‌ها باعث ناراحتی‌مان می‌شود.


آمدن عید و بهار اما برای مادران شکل دیگری دارد، و با آغاز اسفند همه مادران در همه خانه‌ها به فکر خانه‌تکانی و تمیز کردن خانه‌ها بوده و شروع به گردگیری می‌کنند.

در چهارمحال و بختیاری مردم بر اساس آیین‌ها و سنت‌هایی که از گذشته برای‍شان به ارث مانده خود را برای استقبال از نوروز آماده می‌کنند، تهیه سبزه نوروزی و برخی از آجیل‌های نوروزی به سبک گذشتگان، خرید عیدی توسط برادران برای خواهرهای شان و همچنین نوعروسان، پخت سمنو و... همه رسومی هستند که از گذشته در بین مردم رواج داشته است.

دیدن خوشحالی مردم در آستانه عید نوروز آن هم بعد از همه تلخی‌های سال 96، مانند مرگ هم‌وطنان‌مان در نفت‌کش سانچی، زلزله کرمانشاه و کرمان و اخیرا حادثه تلخ سقوط هواپیما در کشور، همچنین وقوع سیل در لردگان، تصادف خونین در محور شهرکرد-شلمزار که منجر به مرگ یک خانواده شد و حوادث تلخ دیگری که باعث شد عزیزانی در بین مان نباشند، کمی دردهای‌مان را التیام می‌بخشد. اما خانواده‌های داغدار ‌آن‌ها باید بدانند مردم هرگز درد از دست دادن عزیزان آن‌ها را فرموش نمی‌کنند و در بین خرید برای عیدشان به فکر درد مردم داغدیده هستند.

سال ۹۶ که برای بسیاری از مردمان ایران سالی سخت، ناخوشایند و بعضا غمبار بود، با همه تلخی‌هایش درحال بستن چمدانش است و بهار ایستاده پشت در منتظر، ای کاش سال ۹۷ مهربان‌تر از این سال باشد...

امیدواریم درسال ۹۷ مسئولان فکری به حال بیکاری که دامن‌گیر بسیاری از خانواده‌ها و جوانان است بکنند، مشکلات اقتصادی رفع شود و دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای فرزندان ایران نباشیم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۵۸:۵۲

27 Dec 2019