۰
plusresetminus
مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع)، با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
برگزاری عزاداری شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در دفتر نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ مراسم عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، با حضور نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم، با تسلیت فرارسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع)، گفت: این امام همام در سخت‌ترین شرایط حکومتی بهترین عمل را برای اسلام انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد از روایات فقهی به امام صادق (ع) و امام باقر (ع) اختصاص دارد، افزود: ایشان بسیاری از اصول فقهی را به خوبی تشریح کردند لذا ما باید از ظرفیت فقهی ایشان بهترین بهره را ببریم.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: امام جعفر صادق (ع) اصول اعتقادی و فقه شیعی که یک فقه کاملاً پویا است را بدون توجه به فشارهای دستگاه جور وقت، به خوبی تبیین کردند.


استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه امام صادق (ع) در سخت ترین شرایط حکومتی بیش از چهار هزار شاگرد داشتند، عنوان کرد: ایشان به شاگردانشان همه علوم را آموزش می دادند و محدود به علمی خاص نبودند.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: بدترین و دشمن‌ترین دشمنان اسلام از نظر اعتقادی در زمان امام صادق (ع) بودند که بنیان‌های اعتقادی اسلام را مورد هجمه قرار می‌دادند.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در ۶۵ سال عمر پربرکتشان بنیان حوزه‌های علمیه را شکل دادند، گفت: اساس شکل‌گیری حوزه‌های علمیه دفاع از عقاید اسلام بود.


استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه اکنون دشمنان اسلام نیز با استفاده از فناوری و فضاهای مجازی به دنبال تخریب و به سخره گرفتن اصول اسلامی هستند، تصریح کرد: در چنین شرایطی که دشمن به جنگ اعتقادات می‌آید باید با اعتقادات اسلامی به جنگ آنان رفت نه با شمشیر و گلوله.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام ابوالفضل احمدی به ذکر مصیبت و مرثیه‌خوانی پرداخت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۶:۰۷

18 Jan 2020