۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
کد مطلب : ۳۴۰۸۹
رئیس اموزش و پرورش شهرستان سامان:

انتخاب علمي نادرست دانش آموزان خسارت جبران ناپذير را دنبال دارد

رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان گفت: انتخاب نادرست در زمينه علمي دانش آموزان خسارت هاي جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت لذا علاقه، انگيزه، توانائي، شرايط، امکانات، مصلحت هاي هر جامعه در هر انتخابي ضروري به نظر مي رسد.
انتخاب علمي نادرست دانش آموزان خسارت جبران ناپذير را دنبال دارد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما، رئيس آموزش و پرورش شهرستان سامان محمد دهقاني در جلسه هم‌فکري مديران و مشاوران مدارس شهرستان با بيان اينکه هدف از برگزاري اين جلسه بحث و بررسي پيرامون آخرين بخشنامه ها و دستورالعمل هاي هدايت تحصيلي دانش آموزان پايه نهم و شاخصهاي مطرح شده در اين زمينه و اتخاذ راهبرد مطلوب است، اظهار داشت: مهم شمردن "انتخابي" که سرنوشت و آينده دانش آموزان را رقم خواهد زد، انتخاب سرنوشت ساز، به مراتب انتخابي دقيق و پر اهميت است چراکه انتخاب صحيح يا نادرست دانش آموزان، ضمانت شکل گيري و سرنوشت آينده را به دنبال دارد.

دهقاني افزود: انتخاب نادرست در زمينه علمي دانش آموزان خسارت هاي جبران ناپذيري را به دنبال خواهد داشت لذا علاقه، انگيزه، توانائي، شرايط، امکانات، مصلحت هاي هر جامعه درهر انتخابي ضروري به نظر مي رسد.

محمد دهقاني با اشاره به اينکه مي توان با استفاده مناسب از ابزارها و فرصت ها، دانائي را به توانائي تبديل کرد اذعان داشت: بخش اعظم سعادت و شقاوت انسان، دست خودش اوست ومعلم، کتاب، والدين و... همه ابزاري هستند که دانش آموزان را به سرمنزل مقصود مي رسانند و واضح است انساني که با داشتن شرايط لازم و کافي بتواند ابزارها را بشناسد و در جاي خود استفاده کند؛ انسان موفقي است.

وي با بيان اينکه هدايت تحصيلي بر چهار مبناي استعداد، علاقه، نياز و امکانات استوار است بيان داشت: دانش آموزان مي توانند به صورت آگاهانه، سرلوحه هايي از اين نوع شاخه ها و رشته هاي تحصيلي را انتخاب کنند و به نقطه هدف خود برسند.

دهقاني تصريح کرد: در راستاي هدايت تحصيلي، مشارکت هاي کليه عوامل ازجمله دستگاه هاي اجرايي، آموزشي و همچنين والدين امري مهم به نظر مي رسد که مي بايست نقش مهمي در اين زمينه ايجاد شود.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۵:۲۲

27 Dec 2019