۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۱۹۲۳۹
مدیر موسسه TrustedSec آمریکا:

آر.کیو 170 ایرانی هم‌سطح مدل آمریکایی آن است + عکس

دیوید کندی مدیرعامل شرکت TrustedSec که از شرکت های معروف در حوزه امنیت سایبری است، در این باره گفته است: کیفیت پهپاد ایرانی تقریبا معادل همان نسخه آمریکایی است. این مسئله نشان می دهد که پیشرفت ایران در این حوزه واقعا در چه حد است. ساخت این پهپاد یک مسئله بسیار پیشرفته است.
آر.کیو 170 ایرانی هم‌سطح مدل آمریکایی آن است + عکس
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشرق یک شرکت امنیت اطلاعات آمریکایی که به طور ویژه به امور امنیت سایبری می پردازد، اعلام کرد که پهپاد آر.کیو ۱۷۰ که توسط ایرانی ها به صورت مهندسی معکوس تولید شده، در سطح همان نسخه اصل و آمریکایی آن است.

پهپاد جاسوسی آر.کیو ۱۷۰ آمریکایی در آذر ماه سال ۱۳۹۰ توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک ایران به دام افتاد و عملیات مهندسی معکوس آن چند ماه پیش به اتمام رسید.

فیلم پرواز مدل ایرانی این پهپاد در روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد.

یک روز پس از پخش فیلم پرواز مدل ایرانی پهپاد آر.کیو ۱۷۰، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا تلاش کرد این مسئله را کم اهمیت جلوه دهد. او مدعی شد به هیچ وجه امکان ندارد که ایران توانسته باشد به سطح فناوری آر.کیو ۱۷۰ دست یافته باشد. «استیو وارن» که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی در رابطه با این اقدام ایران، گفت: «بدل بهترین واژه‌ای است که می‌توان به کار برد. امکان ندارد که این پهپاد با فناوری آمریکا انطباق داشته باشد.»
آر.کیو ۱۷۰ ایرانی هم‌سطح مدل آمریکایی آن است + عکس // در حال ویرایش

هرچند مقامات وزارت دفاع آمریکا تلاش کردند دستیابی ایران به توان ساخت پهپاد آر.کیو ۱۷۰ را نادرست جلوه دهند، اما شرکت های تخصصی آمریکایی در حوزه امنیت سایبری موضع دیگری دارند.

به عنوان مثال، دیوید کندی مدیرعامل شرکت TrustedSec که از شرکت های معروف در حوزه امنیت سایبری است، در این باره گفته است: کیفیت پهپاد ایرانی تقریبا معادل همان نسخه آمریکایی است. این مسئله نشان می دهد که پیشرفت ایران در این حوزه واقعا در چه حد است. ساخت این پهپاد یک مسئله بسیار پیشرفته است.
آر.کیو ۱۷۰ ایرانی هم‌سطح مدل آمریکایی آن است + عکس // در حال ویرایش

دیوید کندی سابقه فعالیت در بخش اطلاعات نیروی دریایی آمریکا را دارد و مدتی نیز مسئول بخش امنیتی لیست هزار شرکت برتر آمریکایی معروف به فورچون ۱۰۰۰ بود. شرکت TrustedSec از مهمترین شرکت های امنیت سایبری در آمریکا محسوب می شود که کار اصلی آن رصد حملات سایبری است.

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۲:۴۹

28 Dec 2019