۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد مطلب : ۲۷۳۳۹
نماينده ولي‌فقيه در استان در همايش «ميثاق با ولايت»:

۲۲ بهمن نشان مي‌دهيم که به برجام و پسابرجام دل‌ نبسته‌ايم

هدف جريان غير انقلابي درون نظام، گرفتن فرهنگ و روحيه انقلابي از ملت ايران و جايگزين کردن روحيه سازش و تساهل و تسامح است.
۲۲ بهمن نشان مي‌دهيم که به برجام و پسابرجام دل‌ نبسته‌ايم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتيد برتر، نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد حجت الاسلام‌و‌المسلمين محمدعلي نکونام در گردهمايي مسئولان هيئات مذهبي و مداحان شهرستان شهرکرد با عنوان «ميثاق با ولايت» که در دفتر نماينده ولي فقيه در استان برگزار شد با تبريک ايام خجسته و مبارک دهه فجر و پيروزي انقلاب اسلامي ايران، اين ايام را براي ملّت ايران پرثمر و پربرکت خواند و گفت: خداي متعال به برکت اين ايام و ايستادگي و مجاهدت امام خميني رحمه‌الله و ملّت ايران شجره طيبه جمهوري اسلامي ايران را در اين کشور غرس کرد و نظام اسلامي شکل گرفت.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان‌ کرد: در اين ايام مجاهدت‌ها، فداکاري‌ها و ايثارگري‌ها فوق‌العاده‌اي از ناحيه ملّت ايران به نمايش درآمد و مردم با بصيرت، بينش و درس بلندي که از مکتب اهل بيت(ع) و عبرت‌هاي تاريخ گرفته و آموخته بودند به امام خميني رحمه‌الله لبيک گفتند و هر آن چه که داشتند را در راه اسلام تقديم کردند و در مقابل خداي متعال هم پاسخ اين همراهي‌ها و مجاهدت‌ها را با ياري و پشتيباني از آنان به خوبي داد.

حجت الاسلام‌والمسلمين نکونام امدادرساني و عنايت‌هاي الهي در حق ملت ايران از اول پيروزي انقلاب تاکنون را يادآور شد و گفت: از آغاز شکل‌گيري انقلاب تا کنون آيه شريفه «إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرکُم وَيُثَبِّت أَقدامَکُم» در اين کشور جايگاه داشته و خودش را به خوبي نشان داده است که اگر نبود اين ياري و امدادرساني خداي متعال قطعاً انقلاب در همان روزهاي اول شکت مي‌خورد و از بين مي‌رفت

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌و‌بختياري تصريح‌کرد: مصاديق آشکار و پنهان نصرت و ياري الهي در حق نظام جمهوري اسلامي ايران از اول پيروزي انقلاب تا کنون بسيار زياد است که اگر بخواهيم فهرستي از اين امدادرساني‌ها و کمک‌هاي غيبي الهي در حق نظام جمهوري اسلامي ايران در طول اين ۳۷ را تهيه کنيم قطعا يک کتاب قطور و بسيار پرحجم خواهد شد.

حجت الاسلام‌والمسلمين نکونام باطرح اين سوال که ملّت ايران در سال ۵۷ درپي چه هدفي بود که اين گونه مشمول امداد خداي متعال شد؟ تصريح‌کرد: امام و امّت با ايستادگي و مقاومت در برابر استکبار و طاغوت به دنبال «احياء دين خدا» بودند و اگر امروز هم از تک‌تک شما سوال بشود که براي چه انقلاب کرديد کسي را پيدا نمي‌کنيم که بگويد ما براي تأمين منافع دنيايي خود انقلاب کرديم، بلکه همه بدون استثناء مي‌گويند که براي حاکم شدن اسلام و ارزش‌هاي الهي در کشور و جامعه پشت سر امام ايستاديم و قيام کرديم.

رييس شوراي فرهنگ عمومي چهارمحال‌وبختياري دغدغه امروز مقام معظم رهبري را نيز همان دغدغه‌هاي روزهاي آغازين انقلاب يعني «توجه به دين و حفظ فرهنگ انقلاب» دانست و تاکيدکرد: رهبر انقلاب در تمام سخنراني‌ها و بياناتشان مدام و مستمر بر خداباوري، باور به نصرت الهي و سرسفره دين و اسلام نشستن توصيه و تاکيد مي‌کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمين نکونام در همين رابطه به مسئله برجام و دغدغه مستمر رهبر معظم انقلاب در اين باره اشاره‌کرد و افزود: اگر نسبت به مسئله برجام غافل و بي‌تفاوت شويم براي کشور خطرآفرين خواهد بود البته اگر بيدار و هوشيار باشيم فوايدي هم براي کشور خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد به سخن بسيار مهم و قابل تأمل رهبر انقلاب در جمع دبير و کارشناسان دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي که فرمودند: بايد مقابل جريان غيرانقلابي درون نظام ايستاد اشاره‌کرد و گفت: جريان غير انقلابي درون نظام هدفشان گرفتن فرهنگ انقلابي و روحيه انقلابي از ملت ايران و جايگزين کردن روحيه سازش و تساهل و تسامح به جاي آن است و رهبر معظم انقلاب نسبت به اين مسئله بسيار دغدغه‌مند و نگران هستند.

حجت الاسلام‌والمسلمين نکونام با تاکيد بر اين که با باز شدن دروازه‌هاي تعامل با غربي‌ها، دولتمردان بايد مراقب نفوذ دشمن به داخل کشور باشند تصريح‌کرد: دولتمردان مي‌گويند که ما اجازه نخواهيم داد که از اين فرصت به وجود آمده در برجام و تعامل با غرب راه براي نفوذ دشمن باز شود، اما مگر دست من و شماست؟ اگر بناشد دروازه‌ها باز شود و پاي غربي‌ها به کشور باز شود به شرطي مي‌آيند و به ما کمک مي‌کنند که آن بشود که خودشان مي‌خواهد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌و‌بختياري خطاب به دولتمردان تاکيدکرد: ما نمي‌گوييم که دروازه‌هاي تعامل بر روي غرب گشوده نشود اما اگر اين جرياني که مي‌خواهد پاي اين‌ها را به داخل کشور باز کند منجر به گرفتن روحيه انقلابي کشور شود قطعاً خسارت و ضايعه جبران‌ناپذيري براي انقلاب و نظام ما به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام‌والمسلمين نکونام روحيه انقلابي را برآمده از ارزش‌هاي اسلام خواند و گفت: روحيه انقلابي و اسلامي يعني مقاومت و ايستادگي دربرابر استکبار، کفر، نفاق.

امام جمعه شهرکرد حفظ ارزش‌هاي اسلامي و روحيه انقلابي را از دغدغه و رسالت‌هاي سنگين هيئت‌هاي مذهبي عنوان‌کرد و گفت: ما مدام بايد از اين دغدغه که «روحيه انقلابي بايد در کشور حاکم باشد» سرشار باشيم چرا که اين رسالت عظيم را امام و شهدا بر دوش ما گذاشتند و مصيبت و بيچارگي ما هم آن روزي است که نسبت به اين ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي بي‌تفاوت باشيم.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌و‌بختياري تاکيدکرد: ۲۲ بهمن روز نقش آفريني ما و روزي است که ما از دل و جان فرياد سَر بدهيم که «به برجام و پسابرجام» و آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها و هم‌پيمانان آن‌‌ها دل خوش نکرديم بلکه به وعده‌هاي الهي باور داريم و فقط به خداي متعال و نصرت وعنايت او دل بسته‌ايم.

امام جمعه شهرکرد به دو انتخابات پيش رو اشاره و تصريح‌کرد: دغدغه و پايبندي ما به انقلاب و ارزش‌ها بايد خودش را در حضور پرشور در پاي صندوق‌هاي رأي و انتخاب جريان‌هاي انقلابي، همراه با ولايت و ارزش‌هاي والاي اسلامي نشان بدهد.

نماينده ولي‌فقيه در چهارمحال‌و‌بختياري در پايان پرورش جوانان و انسان‌هاي انقلابي را از رسالت مهم هيئت‌هاي مذهبي خواند و تاکيد‌کرد: هيئت‌ها خيلي بايد زنده باشد و هيئتي زنده و پويا است که خروجي آن انسان‌هاي انقلابي مشاهده شود.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۱:۲۲

3 Jan 2020