۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۸
کد مطلب : ۲۴۵۴۹
فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع):

دفاع مقدس تبلور عینی مدیریت جهادی و دشمن‌شناسی مردم بود

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) گفت: دفاع مقدس تبلور عینی مدیریت جهادی دشمن‌شناسی مردم بود و وحدت مردم در رسیدن به پبروزی نقش بزرگی داشت.
دفاع مقدس تبلور عینی مدیریت جهادی و دشمن‌شناسی مردم بود
سردار رضا محمدسلیمانی فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: مردم ایران در هشت سال دفاع مقدس با همه توان خود و با دستان خالی در مقابل ارتش تا دندان مسلح بعثی که با نیابت از دو قدرت آمریکا و شوروی در مقابل ایران صف‌آرایی کردند ایستادند.

وی با بیان اینکه برگزاری دفاع مقدس سالگرد یک تجاوز نیست ادامه داد: این هفته بزرگداشت حماسه و مقاومتی است که مردم و نیروهای مسلح در مقابل عراق کردند و شایسته بزرگداشت است.

این مسئول پایه و اساس جنگ را بر تجربیات دانست و گفت: جنگ هشت ساله ایران با مفاهیمی چون عزت‌طلبی، سربلندی و استقلال آمیخته شده است.

محمدسلیمانی جنگ را حادثه بزرگی عنوان و تاکید کرد: باید این حادثه هم در بعد کیفی و هم در بعد کمی برای نسل جوان و فهیم بطور هنرمندانه بیان گردد و الفبای جنگ و دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری و این نکته که جنگ مانند گنجی است ادامه داد: ما باید از جنگ هشت ساله خود این گنج را استخراج کنیم همانطور که حضرت زینب و امام سجاد (ع) این گنج عظیم را از نهضت عاشورا استخراج کردند.

فرماده سپاه قمربنی‌هاشم چهارمحال و بختیاری دلیل جاودانگی جنگ را چند عامل مهم دانست و خاطرنشان کرد: تکلیف‌گرایی مردم یکی از این عوامل است که باعث شد مردم وارد نبرد شده و از دارایی‌های خود و کشورشان دفاع کنند.

محمدسلیمانی هدایت جنگ توسط فقیه عادل (امام خمینی) را یکی دیگر از عوامل موثر در این زمینه عنوان و ادامه داد: در سال‌های اول جنگ که مسئولیت جنگ در اختیار غیرفقیه بود ما شاهد شکست‌های زیادی بودیم اما شبی که بنی‌صدر برکنار شد و فرماندهی کل قوا به ولی‌فقیه واگذار شد در عملیات‌ها پیروزی‌های زیادی کسب کردیم.

این مسئول عامل سوم در جاودانگی جنگ را وحدت مردم به معنای واقعی معرفی کرد و تاکید کرد: این عامل تاثیرگذارترین عامل است و در زمان جنگ در همه زمینه‌ها قابل مشاهده بود.

محمدسلیمانی اساس حرکت مردم به سمت میدان نبرد را برای خدا عنوان و بیان داشت: خداگونگی از اصول مهم برای حرکت مردم بود و این عامل مهم بود که باعث حرکت مردم و جوانان به سمت جبهه‌ها شد.
این مسئول صبر و استقامت مردم در طول جنگ را اصل پنجم در جاودانگی دفاع مقدس دانست و گفت: درهشت سال جنگ، مردم علی‌رغم فشارهای مستقیم و غیرمستقیم در جبهه‌ها حضور داشتند و هرگز از این اوضاع خسته نشدند.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم دشمن‌شناسی و بصیرت مردم را از دیگر عوامل دانست و گفت: در طول دفاع مقدس ابرقدرتان غرب و شرق وارد کشور شدند و کشورهای منطقه و غربی همه سلاح‌های مدرن آن روز خود را در اختیار آن‌ها قرار دادند.

وی با بیان اینکه ما در جنگ با همه وجود به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم ادامه داد: دفاع مقدس تبلور عینی مدیریت جهادی بود و در آن فرماندهان با تدبیر و درایت خود راه‌های پیروزی را به سوی کشور باز کردند پیش بردند.

محمدسلیمانی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های دفاع مقدس تحت عنوان به استقبال کنگره شهدا می‌رویم برگزار می‌شوند و یادآور شد: برای هفته دفاع مقدس ۶۱۶ عنوان برنامه در بعد کلی و در سطح استان، مجموعه سپاه و بسیج برگزار خواهد شد.

این مسئول با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در مقابل استانداری شهرکرد راس ساعت هشت صبح افزود: این رژه منبعث از رژه در حضور مقام معظم رهبری خواهد بود و نمایش قسمتی از اوج آمادگی این نیروها است.

وی از اعزام گروهان عشایری نمونه استانی به تهران خبر داد و اضافه کرد: این گروهان با لباس خاص عشایری به تهران فرستاده می‌شوند.

فرمانده سپاه قمربنی‌هاشم (ع) بیان داشت: نواختن زنگ در مدارس و اعزام سخنران باهدف شناساندن هرچه بیشتر دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان در برنامه کار قرار گرفته است.

محمدسلیمانی به برگزاری رزمایش بیت‌المقدس، کوثر، الزهرا و... در شهرستان‌های استان به غیر از شهرکرد اشاره و خاطرنشان کرد: افتتاح بیمارستان صحرایی در اردل در تاریخ ۳۱ شهریور، قباروربی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری یارواره شهیده فاطمه اسدیان در فارسان از دیگر برنامه‌های محوری هفته دفاع مقدس است.

این مسئول از افتتاح چند استخر در این هفته توسط سپاه خبر داد و گفت: دیدار با ائمه جمعه و خدمات رایگان درمانی در این هفته از دیگر برنامه‌هایی هستند که هم‌زمان با هفته دفاع مقدس برگزار خواهند شد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۳۷:۲۵

2 Jan 2020