۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۱۷۰۱۵

وزیر اصلاح طلب کابینه یازدهم چگونه در 51 سالگی استاد دانشگاه شد؟

دو روز پیش یک خبرگزاری کم مخاطب که توسط فرزند یکی از وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم هدایت می شود، برخی نمایندگان مجلس، وزرای دولت سابق و رسانه های اصولگرا را متهم کرد که خود و نزدیکانشان از بورسیه غیر قانونی استفاده کرده است.
وزیر اصلاح طلب کابینه یازدهم چگونه در 51 سالگی استاد دانشگاه شد؟
به گزارش جهان بین نیوز،‌ چند روز پیش یک خبرگزاری کم مخاطب که توسط فرزند یکی از وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم هدایت می شود، برخی نمایندگان مجلس، وزرای دولت سابق و رسانه های اصولگرا را متهم کرد که خود و نزدیکانشان از بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند.

ادعای این خبرگزاری در حالی مطرح می شود که بورسیه های تحصیلی هشت سال گذشته توسط کمیته های مختلفی با حضور برخی نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تاکنون در قاطبه این بورسیه ها مهر تایید خورده است.

اما ادعاهای این خبرگزاری به اصطلاح کارگری و دیگر رسانه های اصلاح طلب باب مناسبی را باز کرد تا نحوه تحصیل دانشگاهی و نیز چگونگی عضویت برخی چهره های اصلاح طلب در هیئت علمی دانشگاه ها مورد بازخوانی قرار گیرد.

شبکه اطلاع رسانی دانا در اولین مورد پدر معنوی خبرگزاری فوق الذکر را بررسی کرده تا مخاطبان قضاوت کنند که چه کسانی با استفاده از رانت، ادامه تحصیل داده و کسوت هیئت علمی دانشگاه را بر تن کرده اند.

وزیر مورد اشاره و پدر معنوی خبرگزاری مذکور- که شبکه اطلاع رسانی دانا به دلایل حرفه ای از اعلام نام وی خودداری می کند- یکی از چهره های معروف امنیتی اصلاح طلب است که هم اکنون با عنوان " دکتر" بر کرسی یک وزارتخانه اقتصادی،اجتماعی تکیه زده است.

این وزیر محترم به گواهی سوابق انتشار یافته، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدرک دیپلم داشته است؛ بنابر سوابق انتشار یافته، وی پس از پیروزی انقلاب تا سال ۱۳۸۴ در دستگاه های مختلف دولتی مسئولیت های پرمشغله امنیتی و اجرایی داشت که علی القاعده و مطابق قانون فردی با این مشاغل کثیره دولتی نمی تواند ادامه تحصیل دهد.

اما نامبرده طی این مدت مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در عین داشتن مسئولیت اجرایی دریافت کرده است.

نکته جاالب اینکه در رزومه ارائه شده از وی به سال های مشغولیتش به تحصیل اشاره نشده و مشخص نشده است که نامبرده در کدام رقابت علمی شرکت کرده و موفق به ادامه تحصیل و کسب مدارک مذکور شده است.

بر اساس اسنادی که دراختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد وزیر اصلاح طلب موصوف، در سال های پایانی دولت خاتمی به رغم آنکه هم مشاور رئیس جمهور بوده و هم یک مسئولیت اجرائی، امنیتی سنگین برعهده داشت، تحصیل در مقطع دکترا را در یک دانشگاه دفاعی امنیتی آغاز کرد؛ اما با پایان دوران اصلاحات وی سودای استادی دانشگاه را در سرآورد و در حالی که متولد سال ۱۳۳۴ است با استفاده از رانت های خاص در سال ۱۳۸۵- یعنی در سن ۵۱ سالگی-عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شود.

نکته جالب اینکه رئیس وقت دانشگاه پیام نور به واسطه اینکه مدرک دکترای وی در آن مقطع مورد تایید وزارت علوم نبود از پذیرش وی به عنوان هیئت علمی این دانشگاه خودداری کرد اما این چهره با سابقه اصلاح طلب(!) با توصیه محمود احمدی نژاد و فشار اسفندیار مشایی توانست مجوز عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور را کسب کند.

بر اساس این گزارش ماجرای عجیب پذیرش یک فرد ۵۱ ساله به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زمانی بهت برانگیز می شود که دو سه سال بعد، وی به آستانه بازنشستگی رسید اما این استاد دو ساله باز هم متوسل به لیدر جریان انحرافی شد و توانست از بازنشسته شدن بگریزد و نهایتا با روی کارآمدن دولت یازدهم که خود عضوی از آن است به عنوان هیئت امنای دانشگاه پیام نور منصوب شد.

اکنون خبرگزاری تحت هدایت این وزیر محترم و سایر رسانه های اصلاح طلب باید به این سوال پاسخ دهند که آیا ادعای کبر سن درباره کسانی مصداق دارد که از مرز ۴۰ سالگی عبور نکرده اند و یا کسانی که در ۵۱ سالگی و دو سال مانده به بازنشستگی عضو هیئت علمی شده اند.

شبکه اطلاع رسانی دانا اسناد دیگری درباره نحوه ادامه تحصیل و هیئت علمی شدن برخی چهره های معروف اصلاح طلب ، منصوبین به دولت و حتی برخی مسئولان کنونی وزارت علوم و نزدیکان آن ها در دست دارد که با رعایت چارچوب ها اقدام به انتشار آنها می کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۳۶:۳۴

27 Dec 2019