۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۴۱۱۵
ميهمانان بي‌ادعا محروم از يک يادمان

بي مهري پنج ساله مسئولان شهرستان بن به شهداي گمنام ادامه دارد

با همه ي مشکلات اعتباري موجود در شهرستان اجراي ساخت و ساز المان شهداي گمنام با اجراي فونداسيون کف آغاز شد ولي همانگونه که شاهد هستيم همان طور رها شده و حتي براي خاک هاي اطراف اين شهدا هم هيچ تدبيري نشده است.
بي مهري پنج ساله مسئولان شهرستان بن به شهداي گمنام ادامه دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از  خبرنگار زنگ خبر؛ لاله هاي گمنامي که چشم بر قدوم مردمان شهر بن گذاشتند و همزمان با شهادت فرزند عزيز امام رضا عليه السلام وارد شهر شدند؛ چشم به راه همت مسئولين هستند.
 
 مدتي است از حضور پرخير و برکت و سراسر معنويت دو شهيد گمنام در شهرمان مي گذرد و طي چند سال گذشته تا امروز المان يادبود اين شهداي عزيز موجب افسوس است که در گذر زمان مشکلات و مسائل گوناگون چنين امر مهمي را به تعويق انداخته است.

به هر طريق و با همه مشکلات اعتباري موجود در شهرستان اجراي ساخت و ساز المان شهداي گمنام با اجراي فونداسيون کف آغاز شد ولي همانگونه که شاهد هستيم همان طور رها شده و حتي براي خاک هاي اطراف اين شهدا هم هيچ تدبيري نشده است.

اندکي تأمل در اين محل، غريبانه بودن اين دو شهيد را که قبور مطهرشان همچنان بدون هيچ اِلماني مانده است به ذهن متبادر مي‌ساخت و حس غريبي داشت؛ چرا که اين مکان  در يکي از بلندترين نقاط  شهر بن ساخته ‌شده است اما انگار هيچ يادي از اين عزيزان توسط مسئولان شهري نمي‌شود.

 در اين چند دهه براي بزرگواراني که براي آسايش ما از جان خود گذشتند چه کاري انجام داده ايم؟ قصد، سياه نمايي نيست اما به راستي ما هرچقدر هم تلاش کنيم نمي توانيم در برابر خون هاي ريخته شده و يا اشک مادران چشم انتظار جوابي دهي  ...

ساخت يادمان نه اين که احتياج شهيدان باشد چرا که آن ها سال ها زير خاک هاي گرم جنوب و البته غرب آرميده بودند، اما ساخت بنا براي کساني که با خون خود بناي انقلاب را ثابت و مستحکم کرده اند کار کوچکي است و البته وظيفه ماست.
 
مردم شهر بن  در مراسم تشييع پيکر مطهر اين دو شهيد گمنام، رسم مهمان نوازي را با حضور باشکوه خود خوب به جا آوردند و حال نوبت مسئولان است که سهم خود را ادا کنند، چون به طور حتم اگر نام و رسمي است؛ از اين بي نامان و گمنامان است و اگر گذشته فراموش شود آينده اي سخت در انتظار خواهد بود.


چرامسئولين خود را به خواب زده اند چند خبر ديگر بايد از چشم انتظاري المان زده شود تا شايد مسئولين وجدانشان بيدار شود؟؟؟؟؟

حال مسئولان شهرستان و شهر بن به دليل نبود اعتبار، ساخت يادمان شهداي گمنام اين شهرستان را به عقب انداخته اند.

و روزها در پي بي مهري و کم لطفي مسئولان که امروز پست و مقام خود را از اين بي نامان و گمنامان دارند، شهداي گمنام اين شهرستان در وضعيت مناسبي قرار ندارند و مردم اين شهرستان با مشاهده وضعيت مزار اين شهدا مي گويند اگر قرار بود با آمدن اين شهدا به شهرمان اينگونه با آنها برخورد بکنيم و فراموششان کنيم کاش همان در بيايان هاي جبهه مي مانند.

در ادامه خبر هاي مرتبط با ساخت المان شهداي گمنام و وعده و وعيد هاي مسئولين ذکر شده است:

:1
مديرکل حفظ آثار چهارمحال و بختياري:
يادمان شهداي گمنام در شهرستان بن احداث مي‌شود

 تاريخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۴

خبرگزاري تسنيم: مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري گفت: عمليات ساخت و تکميل يادمان شهداي گمنام اين شهرستان بزودي آغاز مي‌شود.
عباس عباسي در گفت‌وگو  با خبرنگار تسنيم در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان بن به عنوان يک شهرستان نمونه ايثارگري که بيشترين آمار ايثارگر، جانباز، رزمنده و شهيد را دارد ميزبان هشت شهيد گمنام است که با ساخت و ساز و تکميل يادمان اين شهدا زمينه انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي را فراهم مي‌کند.
وي افزود: ساخت يادمان شهداي گمنام شهر بن که براساس معماري اسلامي، ايراني طراحي شده است مورد تأييد و عمليات ساخت اين يادمان با مشارکت فرمانداري و شهرداري بن و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان از اعتبارات تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي استان و کمک‌هاي مردمي به زودي آغاز مي‌شود.
مديرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس چهارمحال و بختياري بيان کرد: معرفت به غربت شهدا به ويژه شهداي گمنام که سبب يادآوري غصه و غربت صحنه عاشورا مي‌شود، معرفت به مقام شهدا که راه ما را در مسير شهدا تسهيل مي‌کند، معرفت به درستي راه شهدا، که براي ما و نسل آينده حجت است و راهي تضمين شده براي ملت و آيندگانمان است.
عباسي خاطرنشان کرد: انسان براساس نوع نگرش آينده خود را انتخاب مي‌کند و اين نگرش تبديل به افکار او مي‌شود و افکار نيز رفتار او را شکل مي‌دهد؛ بنابراين نگرش به شهدا بر اساس آيات قرآن و روايات سبب ايجاد سه نوع معرفت در انسان مي‌شود.
انتهاي پيام/ ي

2:
ساخت يادمان شهداي گمنام در چه مرحله اي است؟

تاريخ انتشار : 1393/12/20  

 به گزارش زنگ خبر، اکنون که در ايام شهادت اولين شهيد راه ولايت حضرت زهراي اطهر سلام الله عليها هستيم و در انتظار رويت مزار گمنام شهيده راه حق، دعاي فرج را  بر لب زمزمه مي کنيم، کبوتر نگاهمان برآستان دو شهيد بي نام و نشان فرود مي آيد.

بيست و پنجم مهرماه 1391 همزمان با شهادت حضرت جوادالائمه عليه السلام، شهر بن ميزبان دو آلاله اي بود که در ميان استقبال مردم شهيد پرور شهرستان در تپه نورالشهدا در در آغوش خاک آرميدند.

به فرموده مقام معظم رهبري پيکر مطهر و معظم شهيدان هر جا آرام گيرد ياد مبارک و آرام‌بخش خود را در فضا مي‌پراکند و صفا و معنويت مي‌آفريند.

بي شک مزار شهداي گمنام مي‌تواند در هر منطقه‌اي بهترين فرصت‌هاي معنوي را براي آن مکان فراهم کند و ملجايي باشد براي دل هاي خسته از دنيا و دنيازدگي و يادآوري راه سبزي که به خون سرخ شهيدان متبرک شد.

 محمدحسن سليمي، يکي از اعضاي هيئت امناي تپه نورالشهدا در گفتگو با خبرنگار زنگ خبر در خصوص ساخت يادمان شهداي گمنام شهرستان بن گفت: از همان سال تدفين شهداي گمنام در شهربن جلسات متعددي توسط هيئت امناي تپه نورالشهدا برگزار شد و طرح هاي مختلفي در خصوص يادمان شهداي گمنام مطرح گرديد و در آخر طرح يادمان شهداي گمنام گچساران انتخاب شد.

وي گفت:  تعدادي از اعضاي هيئت امنا، فرودرين ماه سال 1392 يادمان موردنظر را مورد بازديد قرار داده و زواياي مختلف يادمان از جمله مسايل مربوط به تفاوت هاي آب و هوايي و جغرافيايي و همچنين مسايل مربوط به  فرهنگ بومي منطقه را که قطعا در در نوع معماري و طراحي المان از اهميت بسزايي برخوردار بوده مورد بررسي قرار گرفت و مقرر گرديد نماي کاشي فيروزه اي آن به نماي طلايي تغيير يابد.

سليمي گفت: طرح اوليه توسط مهندس محمدرضا حيدري آماده و به بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان ارايه گرديد و به جهت رفع برخي اشکالات محاسباتي، طرح به هيئت امنا عودت داده شد و اين مهم نيز به عهده آقاي مهندس محمود نادري واگذار شد و وي در حال انجام محاسبات فني و سازه اي طرح مي باشد.

وي افزود: درخصوص اجراي يادمان فوق يکي از مهم ترين مسايل، تامين اعتبارات موردنياز است که مع الاسف تاکنون هيچ اعتباري در راستاي عمليات اجراي اين طرح محقق نشده است.

وي گفت: در سال 1392 مبلغ 500/000/000 ريال از محل تملک دارايي هاي سرمايه براي آغاز پروژه مصوب گرديد که اين مبلغ نيز محقق نگرديده و همچنان چشم انتظار نگاه ويژه مسئولين امر در اين باره مي باشيم.

به گزارش زنگ خبر با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي خبرنگار زنگ خبر عدم وجود شماره حسابي متمرکز براي جمع آوري کمک هاي مردمي براي موجب شده است تا خيرين به راحتي نتوانند کمک هاي خود را براي فراهم ساختن بستر هاي مناسب جهت ساخت المان شهداي گمنام اين شهرستان جهت کمکهاي مردمي براي ساخت يادمان شهداي گمنام در نظر گرفته شده است.

3:
در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه:
المان شهداي گمنام بن ساخته مي شود

تاريخ انتشار : 1394/04/30

فرماندار بن گفت: در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه در استان، المان شهداي گمنام بن ساخته مي شود.

کمال اکبريان فرماندار شهرستان بن در گفت و گو با خبرنگار زنگ خبر گفت: 8 شهيد گمنام در اين شهرستان مدفون هستند و ساماندهي گلزار اين شهدا در دستور کار قرار دارد.

اکبريان افزود: بيش از70 درصد گلزار شهداي گمنام شيخ شبان انجام شده است.

وي در خصوص المان شهداي گمنام وردنجان گفت: ساختمان شهداي گمنام وردنجان در حال ساخت است و در سال گذشته 50 ميليون تومان به اين پروژه تخصيص داده شده است.

وي از شهرداري بن براي آسفالت جاده شهداي گمنام اين شهر با اعتباري بالغ بر45 ميليون قدرداني کرد و تصريح کرد: در صورت تصويب سازمان مديريت و بودجه در استان، المان شهداي گمنام بن ساخته مي شود.

اکبريان افزود: پيگيري هاي لازم از طريق استانداري نيز صورت گرفته و در تلاش هستيم با تامين اعتبارات تا پايان سال جاري شاهد کلنگ زني ساخت المان شهداي گمنام باشيم.

4:
 
تاريخ انتشار : 1394/09/16

شهردار بن گفت: ظرف ده روز آينده فونداسيون ساخت المان تپه نورالشهدا ريخته مي شود و ادامه مسير نيازمند کمک هاي مسئولين و مردم است.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر، با پيگيري هاي صورت گرفته از سوي اين پايگاه خبري و درج خبر" لاله هاي گمنام شهر بن چشم به راه همت مسئولين..." امروز صبح جلسه هيئت امناي تپه نورالشهدا شهر بن برگزار شد.

سيد محمد تقي غضنفري امام جمعه بن در اين جلسه ضمن عرض تسليت رحلت نبي اکرم (ص) و گرامي داشت شهداي 16 آذر گفت: جلسه، جلسه اي مقدس است؛ کارکردن براي شهدا نصيب هرکسي نمي شود بلکه يک توفيق الهي است.

غضنفري گفت: در اين مدت چهار سال از تدفين شهداي گمنام در شهر بن اقدامات شايسته اي صورت گرفته و زير ساخت هاي لازم فراهم آمده و در حال حاضر ساخت المان شهداي گمنام مطرح است که بايد هرچه سريعتر ساخته شود.

وي با بيان اينکه بنده از وضعيت شهرداري آگاه هستم؛ تصريح کرد: با وجود مشکلات فراوان در شهرداري، توقع ساخت المان از اين ارگان است.

امام جمعه بن روحيه جهادي را يکي از الزامات کار براي شهدا دانست و افزود: همانند هشت سال دفاع مقدس که با دست خالي و اراده و توکل بر خدا پيروز ميدان شديم براي ساخت المان نيز بايد همانند روحيه آن زمان قدم برداشت و ادامه مسير به دست خود شهدا ميسر خواهد شد.

وي به جايگاه عظيم شهداي گمنام در محضر خداوند متعال اشاره کرد و افزود: شهداي گمنام خود گمنامي را انتخاب کردند و  جايگاهشان در برابر خداوند متعال جايگاه ويژه اي است.

غضنفري انتظار براي آمدن بودجه را منطقي نداست و افزود: اگر کار شروع شود مردم نيز به صحنه خواهند آمد و نبايد منتظر بودجه بود چراکه برنامه ريزي و ساخت المان برعهده هيئت امناي تپه نوالشهدا است.

وي به اولين جلسه در چندماه گذشته اشاره کرد و گفت: کم کاري هاي صورت گرفته نبايد تکرار شود چراکه اگر از همان جلسه کارها پيش مي رفت پيشرفت مطلوبي تاکنون داشتيم.

محمد حسين سعيدي نژاد معاون فرماندار بن  نيز در اين جلسه گفت: هرچه داريم از خون پاک و مطهر شهدا است.

وي تصريح کرد: با شروع سرما فصل کاري رو به پايان است بهترين اقدام براي شروع کار خريد تجهيزات لازم و شروع کار از اسفند ماه است.

سعيدي نژاد تصريح کرد: شخص خاصي نبايد پاسخگوي باشد همه ما بايد همت مي کرديم و هم اکنون فرصت از دست رفته است.

معاون فرماندار بن گفت: براي تخصيص بودجه هاي مربوطه بايستي يک سوم کار در سال اول صورت بگيرد و اگر اين امر تحقق نيابد نمي توانيم بودجه اي براي اين امر جذب کنيم.

محمود نادري شهردار بن در اين جلسه گفت: ساخت المان شهداي گمنام نيازمند مساعدت مسئولين و مشارکت هاي مردمي است.

وي افزود: حدود 200ميليون تومان هزينه هاي ساخت اين المان بوده و اگر همکاري هاي ساير ارگانها نباشد محقق نخواهد شد.

نادري تاکيد کرد: ظرف ده روز آينده فونداسيون ساخت المان شهداي گمنام ريخته خواهد شد اما ادامه مسير نيازمند کمک هاي مسئولين و مردمي است.

به گزارش خبرنگار زنگ خبر، در اين جلسه ضمن تصويب ريخته شدن فونداسيون جهت ساخت المان شهداي گمنام؛ مصوب شد دبير جلسه اقدام به تشکيل هيئت امناي مردمي کرده و تا ده روز آينده جلسه اي با حضور هيئت امناي مردمي و مسئولين برگزار شود.

تاکي بايد منتظر آمدن بودجه براي عزيزان گمنام شهر بود؛ آيا قرار است بودجه اي تخصيص داده شود؟ اميدواريم اين آخرين خبر از عدم ساخت المان بوده و در آينده اي نزديک شاهد خبر تکميل و بهره برداري از المان شهداي گمنام بن باشيم...

 انتهای1026ج/520ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۲:۰۵

6 Jan 2020