۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
کد مطلب : ۲۲۶۹۵
فرماندار شهرستان لردگان:

وضعيت آب شرب روستاهاي لردگان به زودي بهبود مي يابد

جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان لردگان با حضور فرماندار و مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان برگزار شد.
وضعيت آب شرب روستاهاي لردگان به زودي بهبود مي يابد
به گزارش جهانبین نیوز ابوالقاسم کريمي فرماندار شهرستان لردگان در گفتگو با خبرنگار سلام لردگان اظهار داشت: هدف از تشكيل اين شورا، حفظ و حراست از منابع و ذخاير آب شهرستان است.
وي گفت: از آنجايي که بهره برداري پايدار از منابع آب با حفاظت از آنها ميسر مي شود، بدون حفاظت، امکان آبرساني و تامين آب وجود ندارد.

ابوالقاسم کريمي همچنين با اشاره به دشت هاي حاصلخيز، که از حاصلخيزترين منابع آب در شهرستان لردگان هستند و با بحران کم آبي مواجه هستند افزود: با تعادل بخشي، ايجاد سدهاي تغذيه مصنوعي، حفظ و مهار آبهاي جاري و با بهره گيري از تخصيص هايي که در سال گذشته داده شده اما هيچ اقدامي روي آنها انجام نشده است برآنيم تا مشکلات آب شهرستان را برطرف کنيم.

وي همچنين اين نويد را به مردم منطقه سردشت که با مشکل کم آبي مواجه هستند داد، طرح مطالعاتي آبرساني به اين منطقه انجام شده است.

فرماندار شهرستان لردگان افزود: قرار شد از طريق چشمه هاي پرآب در آبشار آتشگاه، بصورت پمپاژ در مخزني جمع آوري شود تا به روش صقلي بتوان مشکل آب سردشت را برطرف کرد.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان هم در اين نشست با اشاره به تدابيري که تاکنون براي رفع مشکل کم آبي و بحران خشکسالي در لردگان انديشيده شده است گفت: تاکنون اقدامات کوتاه مدت و بلند مدتي در راستاي رفع مشکلات کم آبي اين شهرستان انجام شد.

صمدي افزود: اقدامات کوتاه مدت شامل عمليات آبرساني توسط آب و فاضلاب روستايي و شهري و همچنين کنترل و مهار آب هاي سطحي مي باشد.

وي همچنين با اشاره به اقدامات بلندمدت که در جهت رفع مشکل کم آبي اين شهرستان انجام شده است گفت: يکي از مهمترين اين اقدامات طرح انتقال آب ونک است که با سرمايه گذاري بخش خصوصي پيش بيني مي شود تا سه سال آينده به پايان برسد که با بهره برداري از آن مشکل عمده آب در لردگان برطرف مي شود.

مديرعامل شرکت آب منطقه اي استان افزود: طرح انتقال آب ونک در قسمت آب شرب و صنعت، 17 ميليون متر مکعب و در قسمت کشاورزي نيز  84 ميليون متر مکعب تخصيص آب دارد.

صمدي تاکيد کرد با اجراي طرح انتقال آب ونک وابستگي دشت هايي همچون خانميرزا به آب زيرزميني کاهش پيدا مي کند و در نتيجه دشت به مرور زمان به حالت اوليه خود دست پيدا مي کند.



پايان خبر1020ج / 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۲۵:۴۵

29 Dec 2019