۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۲۶۸۵
معضلي که کسي هم جوابگو نيست؛

زباله هاي کريم آباد تهدیدی در زیبایی چهره اين روستا

نبود ماشين جمع آوري زباله اين روزها نه تنها تهديدي جدي برا طبيعت روستاي کريم آباد است بلکه شهروندان و اهالي منطقه را مي آزارد و تاکنون هيچ کسي براي حل اين مشکل گامي برنداشت.
زباله هاي کريم آباد تهدیدی در  زیبایی چهره  اين روستا
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از هفت چشمه، روستاي کريم آباد در چند کيلومتري شهرستان اردل يکي از روستاهايي است که تاکنون با نگاه ويژه مسئولان از خدماتي چون آب، برق و گاز برخوردار شده است ولي متاسفانه نبود ماشين جمع اوري زباله اين روزها نه تنها تهديدي جدي براي طبيعت روستاي کريم اباد است بلکه شهروندان و اهالي منطقه را مي آزارد و تاکنون هيچ کسي براي حل اين مشکل گامي برنداشت.


زباله هايي که وضعيت زيست محيطي روستاي کريم آباد را به خطر مي اندازد


مجيد عجمي يکي از اهالي اين روستا در گفت و گو با هفت چشمه گفت: مردم روستاي کريم آباد جايي براي ريختن زباله هاي خود ندارند و ناچار هستند که آنها را در اطراف منازل خود انبار کنند و اين مسئله موجب انباشت و دفن غير اصولي و غير بهداشتي زباله ها و پخش کيسه هاي زباله و آلودگي زيست محيطي در اين روستا و زمين هاي اطراف شده است.


عجمي افزود: افزود:علاوه بر آن انتشار بوي زباله در مسيرهاي عبوري، نه تنها تجمع حيوانات و حشرات را به دنبال دارد بلکه اين روند وضعيت زيست محيطي روستاي کريم آباد را به خطر مي اندازد.

عجمي اظهار کرد:اکنون مردم براي ريختن زباله خود مجبورند آن ها را در طبيعت زيباي روستا رها کنند که جاي بسي تاسف است و برخي از خانوارها نيز مجبورند زباله خود را کنارخانه ها ويادر زمينهاي زراعي خود دفن کرده يابسوزانند که اين روندعلاوه بر انتشار بوي زباله در مسيرهاي عبوري، نه تنها تجمع حيوانات و حشرات را به دنبال دارد بلکه اين روند بلکه وضعيت زيست محيطي روستاي کريم آباد را به خطر مي اندازد.


البته تا موقعي که ماشين جمع آوري زباله به اين روستا مي آمد دهيار اين روستا به اين امورات به خوبي رسيدگي کرده و مشکلي براي جمع آوري زباله ها نبوده اما ۲ ماهي است که از ماشين جمع اوري زباله خبري نيست و همين امر باعث پراکنده شدن زباله ها در سطح روستا و طبيعت اطراف شده است،اميدواريم با تهيه اين گزارش مشکل مردم اين روستا را به گوش مسئولين برسانيم تا براي حل اين مشکل چاره اي انديشيده شود و به سادگي از کنار اين مشکل نگذرند تا هم ساکنان روستا دغدغه‌ي دفع زباله نداشته باشند و هم طبيعت زيباي روستا با زباله نابود نگردد.

انتهاي پيام1022ج /۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۴:۵۶

28 Jan 2020