۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۳۷۶۳۵
رئيس حفاظت محيط زيست بروجن خبر داد

زمستان گذراني 90 هزار پرنده در تالاب هاي بروجن

رئيس حفاظت محيط زيست بروجن از زمستان گذراني 90 هزار پرنده در تالاب هاي گندمان و چغاخور خبر داد و گفت: اين پرندگان تا يخ زدن تالاب ها در اين استان زمستان گذراني مي کنند.
زمستان گذراني 90 هزار پرنده در تالاب هاي بروجن
به گزارش جهانبین نیوز، مرتضي منصوري در گفتگو با کلار، اظهار داشت: ۹۰ هزار پرنده در ۲ تالاب بين المللي گندمان و چغاخور شهرستان بروجن زمستان گذراني مي کنند.

وي با اشاره به ۴۰ گونه پرندگان آبزي و کنار آبزي در تالاب هاي گندمان و چغاخور گفت: اين پرندگان از خانواده اردک ها، مرغابي ها، کشيم ها، سليم، چنگر، غاز خاکستري، درنا، حواصيل، اگرت، اکراس، خروس کولي و چنگرها هستند.

منصوري افزود: با شروع فصل سرما در مناطق سيبري و آسياي ميانه، ترکيه و کشورهاي شمال ايران، اين پرندگان در مسير کوچ سالانه خود به سمت مناطق گرمسيري حوزه خليج فارس وارد تالاب هاي بين المللي چغاخور و گندمان شدند.

وي به وجود گونه هاي ريزآبزي و آبزيان کوچک در تالاب هاي استان اشاره کرد و از مشاهده گونه هاي حفاظت شده کاکائي، عقاب دم گاه سفيد، خروس کولي دشتي، اردک سرحنايي و حواصيل ارغواني امسال در اين تالابها خبر داد.

رئيس اداره حفاظت محيط زيست بروجن نبود آلودگي آبي و امنيت مکاني را از دلايل زمستان گذراني پرندگان در اين منطقه دانست و گفت: کوچ پرندگان به استان از آبان ماه آغاز و تا يخ زدن تالاب ها در اين استان زمستان گذراني مي کنند.

وي به کاهش آب تالاب بين المللي چغاخور در اواخر تابستان اشاره کرد و افزود: با اتمام فصل کشاورزي و هدايت آبهاي کشاورزي و سطحي وضعيت تالاب از حالت بحراني خارج شده است.

منصوري از مردم حاشيه تالاب خواست در صورت مشاهده پرندگان کنار آبزي در منازل و همچنين زمين هاي کشاورزي از شکار و زنده گيري پرنده ها جلوگيري و اقدام به رهاسازي آنان در حاشيه تالاب ها کنند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۸:۰۳

29 Dec 2019