۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۳۶۰۷۸
در چهارمحال و بختياري

قصه مسکن مهر تا پايان مهر ماه امسال به سر مي رسد

مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه 22 هزار واحد مسکن مهر در چهارمحال و بختياري وجود دارد اظهار کرد: در دولت قبل 8 هزار واحد تکميل و 14 هزار واحد نيز در دولت فعلي انجام شدو تا پايان مهرماه بحث مسکن مهر در اين استان به اتمام مي رسد.
قصه مسکن مهر تا پايان مهر ماه امسال به سر مي رسد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر؛ قاسم قاسمي مديرکل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه راه و شهرسازي اقدام به زير ساخت ها نموده است بيان داشت: منظريه شهرکرد، الهيه بروجن، فرخشهر، سامان، نياز به زيرساخت دارد که ابن زيرساخت ها اعم از برق، گاز، جاده ها، مساجد و... است که ۴۰درصد اين زيرساخت ها در دولت قبل و ۶۰ درصد آن در دولت جديد اتفاق افتاده است.

قاسمي ادامه داد: ساخت دو مدرسه، دو مجتمع آموزشي در شهرکرد و بروجن، ساخت کلانتري، مراکز درماني و... از اقداماتي است که در چهار سال اخير انجام شده است.

راه و شهرسازي اقدام به ساخت مساجد براي شهرهاي زير ۲۵ هزار نفر مي کند

مديرکل راه و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري گفت: تاسيسات، زيرساخت ها شامل آب، برق و گاز که در اين دولت انجام شده است اينها همه اقداماتي است توسط راه و شهرسازي صورت گرفته است.

قاسمي با بيان اينکه اداره کل راه و شهرسازي مسئول هرگونه ساخت و ساز است اذعان داشت: ۲۴۰ هزار مترمربع شامل ساختمان هاي اداري، ورزشي و... در حال ساخت يا ساخته شده است.

وي افزود: فرهنگسرا شهرکرد، بيمارستان ۱۰ تختخوابي، درمانگاه شبانه روزي هفشجان، بيمارستان چلگرد و... توسط راه و شهرسازي تکميل و راه اندازي و تحويل وزارت بهداشت شد.

قاسمي با بيان اينکه بيمارستان بروجن را با ۴۰ درصد پيشرفت فيزيکي و ۵ ميليارد تومان سرمايه گذاري از دولت قبل تحويل گرفتيم بيان داشت: چنانچه بيمارستان بروجن مجهز به تجهيزات شود تا دو ماه آينده تکميل و به بهره برداري کامل خواهد رسيد و جزء بيمارستان هاي برتر کشور خواهد بود.

وي به وضعيت راه هاي استان نيز اشاره کرد و گفت: در طي چهار سال گذشته ۲۴۰ کيلومتر بزرگراه در اين استان ساخته شده است.

قاسمي ادامه داد: چهارخطه هاي اين استان از ۲۴۰ کيليومتر به ۳۲۰ کيلومتر و ۱۱۱ کيلومتر نيز روکش آسفالت شده است.

وي به ديگر اقدامات انجام شده راه و شهرسازي اين استان اشاره کرد و بيان داشت: رفع ۱۶۰ کيلومتر نقطه حادثه خيز ، ۱۵۰ متر حفاري، احداث ۳ پل بزرگ در استان جذب ۷۰ ميليارد تومان اعتبار از خزانه اسلامي از ديگر اقدامات مهمي است که در طول چهار سال انجام شده است.

پيشرفت فيزيکي ۳۰ درصدي راه آهن مبارکه- شهرکرد

قاسمي با بيان اينکه راه آهن مبارکه- شهرکرد ۳۰ درصد پيشرفت فيزيکي دارد اذعان داشت: جهت پيشرفت فيزيکي راه آهن مبارکه- شهرکرد ۲۰۰ ميليارد تومان مناقصه امسال بوده که قطعه اول آن به طول ۴۰ کيلومتر است ولي براي ادامه دادن آن وزير مخالف کرده و تاکيد بر ورود سرمايه گذار داشته است.

وي با اشاره اينکه مطالعات راه آهن اصفهان – شهرکرد انجام شده و مجوز ۲۱۵ در قانون برنامه ۵ اخذ شده است اذعان داشت: براي اين پروژه شرکت سرمايه گذار ورود پيدا کرده و مسير يابي و مذاکرات نهايي با اين شرکت انجام و به زودي اعلام خواهد شد.

قاسمي با اشاره به اينکه ۱۸ هزار ميليارد تومان اعتبار براي راه اهن اصفهان شهرکرد نياز است بيان داشت: ما به قرارگاه خاتم النبياء براي سرمايه گذاري اين پروژه پيشنهاد داده ايم.

وي با اشاره به اينکه تا کنون توانسته ايم موافقت اجراي ۳ پروژه در اين استان را از دولت بگيريم عنوان کرد: آزادراه لردگان – ايذه که پنج هزار ميليارد هزينه دارد يکي از پروژه هايي است که اجرا مي شود.

مدير کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري گفت: ۱۰ درصد سهم شهرداري ها اين استان به ارزش ۲۴۰ ميليارد تومان پرداخت نشده بود که موافقت لازم را گرفته و اين ميزان به شهرداري ها واگذار شد.

قاسمي با بيانم اينکه خانواده شهدا و جانبازان و ايثارگراني که تا کنون موفق نشده بودند که از امکانات ما بهره مند شوند اذعان داشت: مکاني را راه و شهرسازي شناسايي و ۸۰۰ قطعه به خانواده شهدا ، جانبازان و ايثارگران واگذار کرد.

وي در پايان خاطر نشان کرد: تا پايان مهر ماه بحث مسکن مهر به اتمام مي رسد و جشني در اين راستا گرفته خواهد شد.

انتهاي پيام1026ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۰۴:۴۴

29 Dec 2019