۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۳۱۳۹۸
امام جمعه لردگان:

سيزدهم آبان سالگرد سه رويداد مهم در تاريخ ايران بود

امام جمعه لردگان گفت: تبعيد امام خميني(ره) به ترکيه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير سفارت آمريکا در 13 آبان 1358، سه رويداد مهمي بود که در تاريخ ايران در روز 13 آبان اتفاق افتاد.
سيزدهم آبان سالگرد سه رويداد مهم در تاريخ ايران بود
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از  خبرنگار سلام لردگان؛ امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته ضمن عرض تسليت ايام شهادت امام زين العابدين عليه السلام گفت: دوران زندگاني امام سجاد بسيار به سختي و با خفقان بود.
وي افزود:امام زين العابدين بيمار؛ غلط است. چرا که ايشان فقط در واقعه کربلا بنا بر مصلحت خداوند چند روزي بيمار بودند که در اين واقعه به علت بيماري به شهادت نرسند تا بار مسئوليت امامت را بعد از حضرت سيدالشهدا(عليه‎السلام) بر دوش بکشند.
خطيب نماز جمعه لردگان در بخش ديگر سخنان خود گفت: تبعيد امام خميني(ره) به ترکيه در 13 آبان 1343، کشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير سفارت آمريکا در 13 آبان 1358، سه رويداد مهمي بود که در تاريخ ايران در روز 13 آبان اتفاق افتاد که هويت هر سه رخداد، مبارزه با استکبار و عوامل آن است و به همين دليل اين روز «روز ملي مبارزه با استکبار» ناميده شد.
انصاري در خصوص تبعيد امام خميني (ره) گفت: در 13 آبان 1343 امام خميني توسط مأموران حکومت شاه بازداشت و پس از انتقال از قم به تهران، به ترکيه تبعيد شدند. اين تبعيد در پي اعتراض امام به سياستهاي حکومت پهلوي و از جمله تصويب لايحه کاپيتولاسيون به وقوع پيوست.
وي، کشتار دانش‌آموزان را در سيزدهم آبان 1357 دانست و افزود :  در روزهاي اوج‌گيري انقلاب اسلامي دهها نفر از دانش‌آموزان که براي انجام تظاهرات در محوطه دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، هدف تيراندازي مأموران حکومت قرار گرفته و به شهادت رسيدند.
انصاري گفت: تسخير لانه جاسوسي آمريکا در تهران از ابتدا با حمايت امام خميني (ره)مواجه گرديد. امام تصرف لانه جاسوسي توسط دانشجويان را «انقلاب دوم» لقب دادند و در سخناني، از اين اقدام حمايت کردند.
امام جمعه لردگان خاطر نشان ساخت، امروز نيز دانش‌آموزان ما بايد با حضور در صحنه‌هاي انقلاب نشان دهند كه به انقلاب، ولايت و شهدا مديون هستند.
وي با اشاره به شهادت محمد حسين فهميده گفت: شهيد فهميده، نوجوانى خوش‌برخورد، شجاع، فعال، كوشا بود كه با سوار بر يک دوچرخه و با بستن مين به کمر خود به طرف تانك دشمن حمله كرد و زير تانك رفت که با اين فداکاري و شجاعتي که از خود نشان داده بود حرکت دشمن را متوقف نمود .

انصاري به روز 12 آبان ماه، روز شهرستان و روز حرکت کاروان پياده شهرستان لردگان به جبهه هاي حق عليه باطل در سال 1365 اشاره داشت و گفت: به همين مناسبت روز چهار شنبه 12 آبان ماه يادواره 288 شهيد شهرستان لردگان در محل مصلاي اولي الامر برگزار مي شود .

وي در پايان از نمازگذاران خواست تا در راهپيمايي  13 آبان روز پنج شنبه حضور فعال داشته باشند.

انتهاي پيام/630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۲۰:۳۳

30 Dec 2019