۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۱۳۸۸
در آینده ای نزدیک:

توزیع حدود یک میلیون اصله نهال یارانه‎دار

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال، حدود یک میلیون اصله نهال با قیمت یارانه‌ای در چهارمحال و بختیاری توزیع می‌شود.
توزیع حدود یک میلیون اصله نهال یارانه‎دار
ابراهیم شیرانی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ، از تأمین حدود یک میلیون اصله نهال شناسنامه‎دار برای توسعه و جایگزینی باغات طی سال جاری در استان خبر داد.

وی گفت: این تعداد شامل ۴۴۰ هزار اصله نهال مثمر تولید شده در ۷ نهالستان دارای مجوز و نظارت‌های فنی به روش‌های کشت بافت و پایه رویشی در داخل استان، ۱۰۰ هزار نهال انگور دیم از کردستان، و ۴۰۰ هزار نهال گل محمدی تولید استان است.

شیرانی افزود: نهال‌های مثمر شامل گونه‌های هسته‌دار از جمله گردو، بادام، هلو، شلیل، گیلاس و آلبالو، گونه‌های دانه‌دار مانند سیب، به و گلابی، و همچنین انگور دیم رقم رَشه و گردوی بذری است که با قیمت یارانه‌ای در اختیار باغداران قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: توزیع این نهال‌ها هم اکنون در مناطق گرمسیر چهارمحال و بختیاری مانند لردگان آغاز شده است و در دیگر نقاط استان هم بر اساس شرایط آب و هوایی، در نیمه اول اسفند و از طریق ۲۲ جایگاه تعیین شده، آغاز می‌شود.

شیرانی یادآور شد: پایان توزیع نهال هم معمولاً تا نیمه فروردین سال آینده و به دلیل شرایط آب و هوایی، در مناطق سردسیر استان مانند شهرستان کوهرنگ، ممکن است تا اواخر فروردین ادامه یابد.

وی از باغداران خواست؛ به دلیل برخی از بیماری‌ها و شرایط قرنطینه‌ای، از تهیه نهال‌های بدون شناسنامه و از مراکز غیر استاندارد و فاقد نظارت فنی خودداری کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۳:۱۰

28 Dec 2019