۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
کد مطلب : ۳۱۸۴۸

آغاز عملیات الحشد الشعبی از «تلعفر» تا مرز سوریه

الحشد الشعبی اعلام کرد مرحله چهارم آزادسازی محور غربی موصل از صبح امروز آغاز شده است.
آغاز عملیات الحشد الشعبی از «تلعفر» تا مرز سوریه
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأت الحشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد که مرحله چهارم آزادسازی غرب موصل که به الحشد الشعبی واگذار شده است از صبح امروز (سه شنبه) آغاز شده است.

به نوشته پایگاه اطلاع رسانی الحشد الشعبی، آمادگی‌های لوجستیکی و نظامی به تمامی وجود دارد و نیروها منتظر صدور فرمان برای حمله هستند.

مرحله چهارم عملیات غرب موصل، از غرب شهر «تلعفر» تا مرز سوریه را در بر می‌گیرد و با هدف قطع کامل مسیر امدادی داعش از سوریه انجام می‌گیرد.


نیروهای الحشد الشعبی در ۱۴ نوامبر گذشته (چهارشنبه هفته پیش) توانستند مرحله سوم عملیات را با آزادسازی فرودگاه «تلعفر» به پایان برسانند، فرودگاهی که پس از به فرودگاه «شهید جاسم شبر» تغییر نام داد.

قطع راههای امدادی داعش در غرب تلعفر تروریست‌های داعش در غرب موصل را نیز در مضیقه شدیدی قرار خواهد داد.

فرماندهان الحشد الشعبی اعلام کرده‌اند که عملیات پیش رو با هدف جداسازی نهایی تلعفر از سوریه است، اتفاقی که باعث عصبی و وحشی‌تر شدن تروریست‌ها داعش می‌شود.

به گفته منابع میدانی عملیات فرودگاه تلعفر در جنوب تا شمال تلعفر و جاده بین‌المللی سنجار را در بر می‌گیرد و با نیروهای کرد نیز در این مورد هماهنگی شده است و آن‌ها آمادگی خود برای همکاری با الحشد الشعبی را اعلام کرده‌اند.

به گفته منابع میدانی، آغاز عملیات ورود به شهر تلعفر که در مرحله بعدی قرار دارد، به پاکسازی کامل بخش شرقی موصل بستگی دارد تا بخشی از نیروهای عراقی مستقیما در آزادسازی تلعفر حضور داشته باشند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۹:۲۰

5 Feb 2020