۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۰
کد مطلب : ۲۱۱۲۸

منتظر ماندن براي برداشتن تحريم‌ها دردي از کشور دوا نمي‌کند

به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتي به عوامل مختلفي بستگي دارد که مهم‌ترين آن را مي‌توان عدم وابستگي به اقتصاد نفتي و توجه بيشتر به توليد داخلي و اتکا به آن دانست.
منتظر ماندن براي برداشتن تحريم‌ها دردي از کشور دوا نمي‌کند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کلار، مقام معظم رهبري در ديدار اخير با هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم استان آذربايجان شرقي با اشاره به شاخ و شانه کشيدن ها و شرط و شروط هاي آمريکا و تحريم هاي جديد اعمال شده از سوي اروپا تأکيد کردند: ملت ايران همواره نشان داده است که اراده قوي دارد و در موضوع تحريم ها هم ملت ايران مي تواند، اين توطئه را ناکام بگذارد.

ايشان تاکيد کردند: اقتصاد مقاومتي که براي کشور، در هر شرايطي اعم از تحريم يا غيرتحريم ضروري است، به معناي آن است که بنيان اقتصادي کشور بگونه اي ساماندهي شود که تکانه هاي جهاني در آن اثرگذار نباشد.

رهبر معظم انقلاب افزودند: اگر پايه اقتصاد کشور براساس استفاده از ظرفيت هاي مردمي و توليد داخلي برنامه ريزي و مستحکم شود، ديگر براي تحريم ها و کاهش قيمت نفت عزا نمي گيريم و دچار نگراني نمي شويم.

رهبر انقلاب اسلامي يکي از لوازم اصلي و مهم خروج از اقتصاد نفتي را، قطع وابستگي بودجه کشور به درآمد نفت دانستند و خاطرنشان کردند: بايد به اين نقطه برسيم و معتقدم اين کار سخت را مي توان با همت و با اعتماد به مردم و جوان ها و سرمايه هاي داخلي و بالاتر از همه، با اعتماد به خداوند متعال که وعده نصرت داده است، انجام داد.

ايشان همچنين در ديدار اعضاى ستاد بزرگداشت روز ملى مهندس با اشاره به اظهارات دبير همايش درباره اقتصاد مقاومتي، و تکرار فراوان اين عنوان در سخنان مسئولان و فعالان بخش‌هاي مختلف کشور، افزودند: البته با تكرار زباني هيچ اتفاقي نمي‌افتد، بلکه بايد اين مسئله در مجلس و دولت به طور جدي بررسي شود که براي اقتصاد مقاومتي به مفهوم حقيقي، چه كارهايي انجام گرفته و چه كارهايي بايد انجام بگيرد.

توجه و اتکا به توان، ظرفيت ها و استعدادهاي داخلي، تلاش براي تحقق اقتصاد مقاومتي و تکيه بر نيروي دروني کشور از مطالبات و درخواست هاي جدي رهبر انقلاب است که بايد در راستاي تحقق منويات ايشان تمام اهتمام و جديت به کار گرفته شود. تکيه بر اقتصاد مقاومتي، حربه تحريم را از دشمن مي گيرد و در اين مسير بايد به توليد داخلي اهميت داده و توليدات بيشتر و با کيفيت تر داشته باشيم .

بر همين اساس اقتصاد مقاومتي و توجه به منافع و توان داخلي تنها راه برون رفت و نجات کشور از تحريم ها و دشمني ها خواهد بود؛ براي خنثي کردن تحريم ها، وابستگي کشور به فروش نفت خام بايد قطع شود تا دشمن ابزار لازم را براي فشار بر ايران از دست بدهد و ما نيز در درون با تکيه بر کالاهاي داخلي، خود را تقويت کنيم.

با روي کار آمدن دولت تدبير و اميد و امضاي توافقنامه اوليه ميان ايران و ۱+۵، بسياري بر اين باور بوده و هستند که با دستيابي به توافق نهايي، تحريم‌ها رفع خواهد شد.

بايد به اين نکته توجه داشت اين تحريم‌ها سابقه‌اي ۳۴ ساله دارد و به ثمر نشستن مذاکرات و لغو تمامي تحريم‌ها هنوز هم در هاله‌اي از ابهام به سر مي‌برد! به جاي آنکه برنامه اقتصادي کشور را به نتيجه مذاکرات گره بزنيم، بايد به فکر راه‌حلي براي برون رفت از مشکلات اقتصادي باشيم؛ بايد به اين نکته اشاره کرد که حتي اگر تحريم‌ها نيز به صورت کامل لغو شوداتکا کشور به اقتصاد مقاومتي مي‌تواند کشور را در برابر انواع تهديدها و مشکلات آبديده‌تر کند.

به ثمر نشستن اقتصاد مقاومتي به عوامل مختلفي بستگي دارد که مهم‌ترين آن را مي‌توان عدم وابستگي به اقتصاد نفتي و توجه بيشتر به توليد داخلي و اتکا به آن دانست.

نظام اسلامي طي سال‌هايي که در تحريم به سر برده است توانسته تا با برنامه‌ريزي، تلاش و اقدامات لازم با محوريت اقتصاد مقاومتي، بخش عمده‌اي از تهديدها را به فرصتي براي نظام بدل کند؛ حجم وسيعي از اين تحريم‌ها طي ساليان گذشته در پيشبرد برنامه‌هاي جمهوري اسلامي ايران نتوانسته خللي وارد کند به طوري که طي اين سال‌ها شاهد پيشرفت در بسياري از حوزه‌ها بوده‌ايم.

انتهاي پيام/۱۰۲۴ج/۵۴۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۹:۲۹

29 Dec 2019