۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۳۶۷۰۸
رئيس جمعيت هلال احمر کوهرنگ خبر داد

آغاز اجراي طرح ملي خادم در شهرستان کوهرنگ

رئيس جمعيت هلال احمر کوهرنگ گفت: طرح ملي خادم که آموزش و توجيه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروري در منزل را شامل مي شود از آبانماه 96 در کوهرنگ آغاز مي شود.
آغاز اجراي طرح ملي خادم در شهرستان کوهرنگ
به گزارش جهانبین نیوز، رئيس جمعيت هلال حمر کوهرنگ در حاشيه شوراي اداري شهرستان کوهرنگ و در گفتگو با خبرنگار کوهرنگ خبر از آغاز طرح ملي خادم در شهرستان کوهرنگ خبر داد.
 
بيژن طاهري گفت: با توجه به برنامه کشوري که قرار است تا سال 1400 تمام خانواده ها، آموزش امداد و نجات ببينند شهرستان کوهرنگ هم در اين طرح شرکت خواهد کرد.
 
وي بيان داشت: حضور امدادگران در منازل هموطنان با آموزش هاي چهره به چهره همراه خواهد بود.
 
رئيس جمعيت هلال احمر کوهرنگ تصريح کرد: اين طرح  در 7 مرحله و تا سال 1400 استمرار دارد که اين از آموزش ها  اين طرح مي توان به آموزش و توجيه خانواده ها در مورد وجود مسائل ضروري در منزل از جمله کپسول آتشنشاني و نحوه استفاده از آن، جعبه کمک هاي اوليه و دور شدن از مکان هايي که بر ديوار يا سقف و روي کمدها و وسايل منزل وسائل خطرناک و غير مستحکم، نصب يا قرار داده شده است، پناهگيري اصولي، شناسايي مکان هاي امن درمواقع حوادث احتمالي و... اشاره کرد.
 
وي با اشاره به اينکه اين طرح ابتدا در شهرهاي چلگرد، بازفت و صمصامي انجام مي شود، خاطرنشان کرد: با ارائه آموزش هاي مناسب طرح خادم و فراگيري آن شهروندان با به کارگيري آنها قبل از وقوع هر حادثه با مخاطرات و علائم هشدار آن آشنا شده و خود را در برابر مخاطرات ‌آن از قبيل زلزله و سيل‌ بيمه مي کند.
 
بيژن طاهري تغيير رفتار خانواده‌ها در راستاي آمادگي در برابر حوادث را هدف اصلي طرح خادم عنوان و تصريح کرد: در اين طرح مردم بايد حساس شوند و هيچ چيز به اندازه آگاهي مردم جامعه را در برابر حوادث تاب‌آور نمي‌کند.
 
وي با بيان اينکه اين طرح به منظور ايجاد آسايش و رفاه مردم طراحي شده است، افزود: اميدواريم شهرستان کوهرنگ به عنوان يک نمونه موفق در اجراي طرح خادم باشد.
 
رئيس هلال احمر کوهرنگ خاطرنشان کرد: با اجراي اين طرح جهش جديدي در حوزه آموزش ايجاد خواهد شد زيرا تسهيل‌گران آموزش شعب با آموزش‌هايي که در اين کارگاه دريافت کرده‌اند، در شهرستان‌ها اقدام به ارائه آموزش‌هاي طرح ملي خادم مي‌کنند.

به گزارش کوهرنگ خبر، همزمان با دومين روز از ايام الله دهه فجر سال 95، اجراي طرح ملي «خانواده آماده در مخاطرات» (خادم) در استان چهارمحال و بختياري آغاز شده است.

در اين طرح 33 تسهيل گر جمعيت هلال احمر و 250 داوطلب خادم با مراجعه به درب منازل خانوارها، آموزش هاي عمومي و پايه هلال احمر نظير کمک هاي اوليه، کمک در حوادث، بحران و بلاياي طبيعي از جمله سيل، زلزله و تصادفات را براي امدادرساني سريع تر به افراد ارائه مي دهند.

انتهاي پيام/610ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۴:۴۰

29 Dec 2019