۰
plusresetminus
مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: سال گذشته بيش از ٩ ميليارد ريال اعتبار در زمينه فعاليت‌هاي قرآني و کانون‌هاي فرهنگ و هنري مساجد در سطح استان هزينه شد.
يک ميليارد و ٢٣٠ميليون ريال اعتبار هزينه شده فعاليت‌هاي قرآني وديني فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري در سال گذشته
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از بام ايران خبر، جواد کارگران مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري در نشست خبري طرح غني‌سازي اوقات فراغت اظهار داشت: آئين افتتاحيه طرح غني‌سازي اوقت فراغت ٢٠ تيرماه هم‌زمان با سراسر کشور در استان شروع مي‌شود و در روز ١٣ شهريور ماه نيز آئين اختتاميه اين طرح برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه ٤٠٠ کانون فرهنگي و هنري در مساجد استان فعال است، افزود: ٣٥٠ پايگاه اوقات فراغت در کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد استان با يک هزار و ٢٠٠ مربي، مجري طرح غني‌سازي اوقات فراغت در شهرستان‌هاي ٩گانه استان است.

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري با اشاره به رايگان بودن بيشتر کلاس‌ها و دوره‌هاي اين طرح، خاطرنشان کرد: سال گذشته ٨ هزار نفر دختر و ٣ هزار نفر پسر در اين دوره‌ها شرکت کردند و پيش‌بيني مي‌شود امسال نيز نزديک به ١٤ هزار نفر در اين طرح شرکت کنند.

کارگران به کم بودن فضاي مساجد براي برگزاري طرح اوقات فراغت اشاره و بيان کرد: به منظور تامين فضاي کافي براي برگزاري اين دوره‌ها نيازمند تعامل و همکاري ساير سازمان‌ها در استان هستيم که در همين راستا به دنبال انعقاد قراردادي با آموزش و پرورش از سالن‌هاي ورزشي و سايت‌هاي کامپيوتري مدارسي که در نزديکي مساجد هستند استفاده مي‌شود.

وي با اشاره به انتقاداتي که به فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در مورد مصرف اعتبارات فرهنگي وارد مي‌شود، تصريح کرد: اين اداره کل بيشترين اعتبارات فرهنگي خود را در زمينه مذهب و دين هزينه مي‌کند به گونه‌اي که سال گذشته يک ميليارد و ٢٣٠ ميليون ريال در زمينه فعاليت‌هاي قرآني و ٨ ميليارد ريال نيز در زمينه کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد هزينه نمود .

مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي چهارمحال و بختياري به کسب رتبه برتر شوراي هماهنگي و گسترش فعاليت‌هاي قرآني استان در سطح کشور اشاره کرد و گفت: به همين مناسبت روز ٥ تير ماه اين شورا از طرف شوراي عالي انقلاب فرهنگي در تهران مورد تقدير قرار مي‌گيرد.

انتهاي پيام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۰۴:۰۴

29 Dec 2019