۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۴
کد مطلب : ۱۹۴۹۱

آیا همه اصلاح طلبان از مجمع روحانیون خط می گیرند؟

محمد علی ابطحی در گفت و گو با روزنامه آرمان گفته " خط دهی مجمع روحانیون فراگیر تر می شود" این سخنان ابطحی در حالی زده شده که از گوشه و کنار اردوگاه اصلاح طلبان اخبار اختلافات به گوش می رسد.
آیا همه اصلاح طلبان از مجمع روحانیون خط می گیرند؟
تشکیل شورای مشورتی اصلاح طلبان که به اعتقاد برخی همچون کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری ، این شورا را شورای مشورتی خاتمی می داند که نیمی از احزاب اصلاح طلب در آن حضور ندارند.

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از افکارنیوز،همچنین در کنار این شورا ، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وجود دارد که در مقابل شورای مشورتی قرار داشته و به تصمیمات رادیکا های این جریان اعتقادی ندارند.

اصلاح طلبان جوان نیز دور صادق خرازی جمع شدند و ندای ایرانیان را تشکیل دادند تا راه خود را در فضای سیاسی کشور بروند که باعث هجمه بی سابقه افرادی مانند جلایی پور و قوچانی به این حزب تازه تاسیس شود.

این کثرت میان اصلاح طلبان در حالی است که خبر می رسد عارف برای انتخابات مجلس شروع به فعالیت کرده اما اینکه بخواهد با دیگر اصلاح طلبان فعالیت کند شرط گذاشته تنها سر لیست باشد.
این ها جزئی از اختلافات اصلاح طلبان با یکدیگر است و سخن اخیر ابطحی نشان می دهد عده ای همچون موسوی خوئینی ها، سید محمد خاتمی و ... بار دیگر می خواهند برای دیگر اصلاح طلبان تعیین تکلیف کنند که مسلما به مذاق عده ای از آنها خوش نمی آید زیرا با همین خط دهی ها بود که فتنه سال ۸۸ را زمینه سازی کردند و باعث شدند اصلاح طلبی از خط خود خارج شده و به اپوزیسیون نظام تبدیل شود.

به همین دلیل اصلاح طلبان تندرو در مجمع روحانیون در سناریویی می خواهند نقش پدر سالاری برای دیگر اصلاح طلبان بازی کنند و از سوی دیگر معتدلین این جریان سه راه را پیش روی خود می بینند.
اول اینکه مطیع نظرات امثال خاتمی و موسوی خوئینی ها شوند و تن به خواسته های سیاسی آنها دهند و یا اینکه در جمع خود لیستی به غیر از لیست انتخاباتی دیگر اصلاح طلبان دهند و آنها را در انتخابات مجلس آینده یاری نکنند.

همچنین راه سوم این است که برخی اصلاح طلبان معتدل به دنبال یارگیری از جبهه اصولگرایی هستند تا با وحدت بین معتدلین اصولگرایی هم میان اصولگرایان اختلاف ایجاد کنند و هم پایگاه اجتماعی خود را ترمیم کرده و بتوانند به حاکمیت نزدیک شده و کرسی های مجلس را به دست آورند و به همین دلیل است که هر از گاهی با حمایت از اصولگرایانی مانند ناطق نوری و یا لاریجانی و حتی قالیباف و تقسیم بندی اصولگرای سنتی و نو و کلاسیک و تندرو به هدف خود دسترسی پیدا کنند.

آنچه مشخص است بسیاری از اصلاح طلبان زیر بار خط دهی مجمع روحانیون نخواهند رفت و چند دستگی میان این جریان در انتخابات آینده مشهود خواهد بود و دیگر دوره پدر خواندگی و خط دهی امثال خاتمی و مجمع روحانیون مبارز به پایان رسیده است.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۸:۲۵

1 Jan 2020