۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
کد مطلب : ۳۹۵۶۱
رئیس جهاد دانشگاهی چهادمحال و بختیاری:

اجرای طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" در چهارمحال و بختیاری/ 2000 متقاضی فعالیت در مشاغل خانگی حمایت می‌شوند

رئیس جهاد دانشگاهی چهادمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" گفت: این استان جزء هشت استان پایلوت برای اجرای این طرح است و سهمیه استان ما در آن ۲ هزار نفر است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تعداد بیشتری ثبت‌نام کنند.
اجرای طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" در چهارمحال و بختیاری/ 2000 متقاضی فعالیت در مشاغل خانگی حمایت می‌شوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ وحید خلیلی رئیس جهاد دانشگاهی چهادمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" اظهار کرد: این استان جزء هشت استان پایلوت برای اجرای این طرح است و سهمیه استان ما در آن ۲ هزار نفر است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی تعداد بیشتری ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه طرح "الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی" در سه گام قابل اجرا است افزود: گام نخست این طرح که همان مطالعه و شناسایی ظرفیت‌های استان است طی ۱۰ ماه انجام شده است.

خلیلی خاطرنشان کرد: درحال حاضر در آغاز اجرای گام دوم یعنی ثبت‌نام از متقاضیان هستیم که افراد می‌توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی اقدام به ثبت‌نام کنند.

وی افزود: گام سوم که مهم‌ترین گام است همان اتصال به بازارهایی در فضای مجازی و بازارهای فیزیکی است.

خلیلی سن بالای ۱۸ سال، سکونت در استان و تحت پوشش هیچ کانون بیمه‌ای نبودن را سه شرط لازم برای ثبت‌نام در سامانه عنوان و گفت: نباید مشاغل خانگی را به‌عنوان شغل کاذب شناخت چون بسیاری از تحولات اقتصادی در کشورهای آسیایی از همین مشاغل ایجاد شده است.

وی با تاکیدبر اینکه نگرش به شغل اهمیت بالایی دارد یادآور شد: نگاه به شغل در کشور تاکنون وام‌محور بوده است اما تجربه نشان می‌دهد این دیدگاه به سرانجام نمی‌رسد و عامل ایجاد بدهکار بیکار است، بنابراین لازم است اگر کسی تسهیلاتی دریافت می‌کند آموزش‌هایی هم برای راه انداختن کار ببیند.

رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: دیگر کارخانه‌های بزرگ نشان‌دهنده توسعه‌یافتگی نیست چون ذائقه‌های بشر تغییر کرده است و باید به سمت تقویت مشاغل خرد و خانگی گام برداشت.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۱:۰۲

28 Dec 2019